• Ankissen

Glapp skräm i bärbar dator!

Min skäm till min bärbara dator har ballat ur och blivit glapp! Någon som vet om detta går att rätta till och hur mycket det kommer att kosta? Jag måste givetvis lämna in den och har ingen garnati kvar. Skärmen fungerar fortfarande - om man sitter stilla. Men om man rör den för mycket blir den bara svart. Vad är det då för vits med att den är bärbar liksom?!
    Nån datorkunnig som vet ungefärligt svar?

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!
  • Lejra
    lia76 skrev 2007-06-27 15:57:49 följande:
    annars är det väl bara att lägga in XP på datorn.du har säkert någon kompis som har xp installations disk
    Problemet med detta är att skulle TS få problem med datorn kommer mina kollegor att be henne installera Vista igen eftersom datorn levererades med det och ska vara som den levererades när man felsöker den med supporten. // Peter
  • Lejra
    Amexblue skrev 2007-06-27 16:00:14 följande:
    ""Grafikkortet som finns i Ins 1501 "ATI:s Radeon® Xpress 1150" går alldeles utmärkt att köra Aero på om man har en Vista-utgåva som innehåller detta grafiska gränssnitt. // Peter ""Det är ju helt fel, nu har jag tillochmed pratat med dells tekniska support och de säger att grafikkortet inte stödjer HPS 2.0. DÅ är det en teknisk omöjlighet. Bara så det inte är oklart...
    Vad hette den som du pratade med på supporten? // Peter
  • Surface
    Lejra skrev 2007-06-27 16:02:17 följande:
    ANdreas har jag för mig han hette.
    Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • Surface

Piddersfru:
    Jag tar upp aerofrågan hela tiden eftersom du pratade om prestandaproblem helt enkelt.

Lejra skrev 2007-06-27 16:02:17 följande:
    Kan ringa igen och fråga mig fram
  • Lejra
    Amexblue skrev 2007-06-27 16:18:30 följande:
    Piddersfru:Jag tar upp aerofrågan hela tiden eftersom du pratade om prestandaproblem helt enkelt.
    Kan ringa igen och fråga mig fram
    Jag har aldrig nämnt prestandeproblem som orsaken till att Ins 1501 krånglar. // Peter
  • Lejra

Amexblue: Nu har jag precis avslutat en mailkonversation med en av de tekniska cheferna på Dells tekniska support angående Aero och Ins 1501. Svaret han angav kommer nedan:

" Borde inte vara några problem att köra så länge man fläskar i ordentligt med minne. " // Peter

• Surface
    Lejra skrev 2007-06-27 14:30:39 följande:
    Ankissen: Angående den Dell dator du köpt. Den har vi väldigt mycket problem med. Detta för att de flesta köpt denna dator med Vista och enbart 512MB i arbetsminne (RAM). Om ni har köpt denna dator med mer minne än 512, alltså minst 1GB, så kan den nog vara bra. Om ni inte har gjort det så kan jag tyvärr bara säga att ni kommer troligtvis få problem med den. Har ni problem med den och ni ringer den tekniska supporten kan jag redan nu säga att de ber er stänga av alla funktioner i Vista, som gör Vista till det det är, eller köpa mer minne. // Inlägget skrivet av Peter, Supporttekniker på Dell.
    Där skriver du det. Att de skulle be henne stänga av alla funktioner och det direkt efter att du skrivit att 512Mb RAM skulle vara för lite.

Jag kan ju ha helt fel men det är otroligt lätt att tolka det som att du hävdade att det krävdes mer RAM minne. Eller hur?
    Lejra skrev 2007-06-27 16:28:55 följande:
    Amexblue: Nu har jag precis avslutat en mailkonversation med en av de tekniska cheferna på Dells tekniska support angående Aero och Ins 1501. Svaret han angav kommer nedan:" Borde inte vara några problem att köra så länge man fläskar i ordentligt med minne. " // Peter
    Jag å andra sidan har Microsoft i ryggen, RAM minnet har helt ärligt talat inget med Aero att göra primärt. DELL vet inte vad som krävs helt uppenbart. Vill du kan jag skicka en kravlista för att Aero ska kunna köras överhuvudtaget.

Dessutom tycker jag att svaret: Borde
    är väldigt vagt. Det saknas saker, för att kunna köra Aero, tyvärr. Han får gärna ta en diskussion med vemsomhelst på MS.

Jag klandrar inte dig för det verkar ju som om ingen verkar ha koll på kraven.
  • Ankissen

Sticker bara in och säger att jag ska inte ha Vista på min dator utan Xp.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Surface
    Ankissen skrev 2007-06-27 21:08:55 följande:
    Sticker bara in och säger att jag ska inte ha Vista på min dator utan Xp.
    Ankissen skrev 2007-06-27 21:11:17 följande:
    1024 MB ska jag ha i RAM dessutom...
    Gah jag tyckte verklogen att det stod Vista någonstans, var kan jag ha fått det ifrån?
    Då är den ju superbra! den klarar du dig långt med
Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!