Lejra skrev 2007-06-27 14:30:39 följande:
Ankissen: Angående den Dell dator du köpt. Den har vi väldigt mycket problem med. Detta för att de flesta köpt denna dator med Vista och enbart 512MB i arbetsminne (RAM). Om ni har köpt denna dator med mer minne än 512, alltså minst 1GB, så kan den nog vara bra. Om ni inte har gjort det så kan jag tyvärr bara säga att ni kommer troligtvis få problem med den. Har ni problem med den och ni ringer den tekniska supporten kan jag redan nu säga att de ber er stänga av alla funktioner i Vista, som gör Vista till det det är, eller köpa mer minne. // Inlägget skrivet av Peter, Supporttekniker på Dell.
Där skriver du det. Att de skulle be henne stänga av alla funktioner och det direkt efter att du skrivit att 512Mb RAM skulle vara för lite.
Jag kan ju ha helt fel men det är otroligt lätt att tolka det som att du hävdade att det krävdes mer RAM minne. Eller hur?
Lejra skrev 2007-06-27 16:28:55 följande:
Amexblue: Nu har jag precis avslutat en mailkonversation med en av de tekniska cheferna på Dells tekniska support angående Aero och Ins 1501. Svaret han angav kommer nedan:" Borde inte vara några problem att köra så länge man fläskar i ordentligt med minne. " // Peter
Jag å andra sidan har Microsoft i ryggen, RAM minnet har helt ärligt talat inget med Aero att göra primärt. DELL vet inte vad som krävs helt uppenbart. Vill du kan jag skicka en kravlista för att Aero ska kunna köras överhuvudtaget.
Dessutom tycker jag att svaret: Borde
är väldigt vagt. Det saknas saker, för att kunna köra Aero, tyvärr. Han får gärna ta en diskussion med vemsomhelst på MS.
Jag klandrar inte dig för det verkar ju som om ingen verkar ha koll på kraven.