Inlägg från: Ulrisa |Visa alla inlägg
  • Ulrisa

Islandshäst tråden!

Ja jag får prova det medlet! Han har inte ont av knott och mygg så.. men känns skönt att ha nåt att spraya på när de är som jäkligast.. hans lem brukar svullna upp nåt jävulst bara pga knotten och alla andra flugfän.. så där har han lite problem annars är det ok.. men de är ju såå jobbiga de där knotten!

Vi va ute idag på en riktig långritt! guud va skönt! enda tillfället att vara lite "ensam" helt utan barn.. å sambo.. för en liten stund.. hur underbart som helst!

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Åh ännu fler tips! bra! tack behövs!

• Ulrisa

Ja nån slava hade jag förr förra sommarn mot eksem och sår speciellt för Islandshästar.. en liiten burk som va svindyr! men tyvärr så slog åskan ner i vår ladugård den sommaren så den och HUNDRATALS ridgrejer m.m brann inne... *snyft* saknar mina grejer... buhu Gråter

• Ulrisa

Jag blev verkligen av med allt.. Lusse hade inte ens nån grimma på sig... men som tur va så va det inga hästar inne! men ALLT vårt nyintagna HÖ brann upp.. hatar åska..

• Ulrisa

Ja det va tur! men det känns skit ändå.. på 18 så har man ju hunnit spara på sig en hel del grejer.. mycket använde man kanske inte men mycket använde man oxå!  hade ju allt liksom.. ja, ja.. d går ju inte att göra nåt åt tyvärr.. nu är det ju 2 år sedan så jag har ju hunnit köpa på mig en del grejer.. men det är mycket man saknar som man kommer på när man behöver det!

• Ulrisa

dono.. ahh.. jag får panik när det gäller höet! vi har inte fått slå det eller nånting vädret e ju så himla ostabilt! men till veckan hoppas jag då måste vi få det gjort! hoppas hoppas hoppas vädret e fint! vi ska göra hösilage (Lusse tål ju inte hö) pga av hans hosta.. så vi behöver två - tre dagar fint väder minst.. *suck* jäkla sommar jag e sååå trött på den!

• Ulrisa

Hallå alla islandsfans var e ni? jag vill rida!!!! pissväder här! gu va jag e trött på denna sommaren.. kunde lika gärna kvittat.. skit sommar.. eller sommar vet jag inte om man kan kalla det över huvudtaget!

• Ulrisa

musses matte! hej! ja d va tur du hann att rida igår! önskar att jag gjorde d me... jasså så ni byter tak kul hi hi... ne ush det här vädret orsakar bara en massa problem för folk.. fy..

• Ulrisa

Annorlundors.. neej va häftigt! hur gjorde ni då när de vilade sitt huvud i famnen?

• Ulrisa

Välkommna hit kul med mer islandstokiga

Jannabus.. jag vet ingen men har sett att det annonseras ganska ofta om medryttare till bla annat Islandshästar.. kolla där

Svar på tråden Islandshäst tråden!