Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Vi är ju typ hemma hela sommaren..... ingen semester här nu. Mark får kanske en vecka i slutet på augusti fast hemma här såklart.

Efter en helgs fest (för så blir det, förbereda, fest, städa) så lever vi fortfarande. Massor att komma i kapp med för övrigt!
    Idag går ju Naomi på dagis (mån tis) så idag är det lite stressigt. Tycker det är skänare att ha henne hemma än till 2. Lugnare här hemma då. Får se om jag ska ha henne hemma helt dessa veckor så jag hiner uträtta ärenden och så.

Naomi har varit hos min syster nästan hela helgen och på junibacken. Hade varit bra med pippi men resten var hon typ rädd för

Mia: Roligt att min pappa känner din pappa (eller hur det var?).
    Inget nytt om vår dator. De hade problem att få ut info från den, så jag hoppas inte på något.....

Idag är en stressig dag så vi hörs.

• Maria från Bahia

Mia: Ja så var det ja. Roligt
    Jag hesar säkert varit på fest med din pappa hihi!

Idag hände äntligen något positivt (har varot en del tråkigt på sistone). De ringde från data färetaget och sa att de tror att de lyckades rädda det mesta på vår hårddisk (fick samtal färra veckan som inte lät så lovande). Så nu återstår att se om det kommer kosta 600 eller 1200. Jag sa att om de inte klarade på 2 timmar fick de va - timlön 600 alltså. Men glad är jag och hoppas att våra kort finns där

Ikväll har jag förutom att springa suttit och fixat men allt med Me&I. Mina boknigar och 50tal köpare som jag tagit över från min granne. Jag ser verkligen fram emot det här!!!!

På tal om det, ngn som har en gammal kabin/resväska som ni vill bli av med/sälja. Jag behöver en........

• Maria från Bahia

Många grattis till Marianne.....vilket kämpande!!

Stor kille,tror inte jag hört talas om den vikten på en nyfödd. Inte undra på att han kämpat för att ta sig ut!!!

• Maria från Bahia

Många grattis till Marianne.....vilket kämpande!!

Stor kille,tror inte jag hört talas om den vikten på en nyfödd. Inte undra på att han kämpat för att ta sig ut!!!

• Maria från Bahia

Haha, jag gissade att det skulle vara en 4 i fram att han kanske var lite stor, men han var ju t om genomsnitt trots tiden

• Maria från Bahia

Här drogs sladdarna ut, men inte av rädsla utan för att ingenting mer ska gå sönder och då orsakat av åskan. De påstod ju att vår tv box gick sönder pga åsknedslag, då hade det inte åskat alls och så gick hela vintern innan den lade av....öööhh. Så nu ska de inte få lura oss om den går sönder igen. Då är vi på säkra sidan!

Fattig månad: Hårddisk räddning: 600-1200
    Hjälp med felsökning och ny tv box: 1400
    Plus annonseringskostnad i företaget på 1300.

Suck! Så ska vi lyckas har råd att åka till öland och för de pengarna köpte Mark sitt nya månadskort som kommit ur fas då han tappade bort det förra. Marie: Vi bönar och ber för att det ska gå!!!!!!!

• Maria från Bahia

Äntligen har vi ju fått upp solfångare med resultat. 28 i poolen idag. Hääääärligt!!

Mia: Bra att allt är bra. Tyckte inte din mage såg såååå stor ut, men du kan ha rätt i att den är stor även på längden. Så blir den bamse när den sjunker ner!!!!

Hedda: Som oss! Tur att barnbidrag på fredag!!!!
    Har fått använda det sista på mitt företagskort nu. Inge kul!
    Men på något konstigt vis överlever man alltid. Sa just till min granne med 3 barn att jag är så avis. Hon blir sur ibland när hennes man jobbar över middagen, men hans lön och förmåner - ja tack! Två bilar, bensin, 2 mobiler - betalt. Städhjälp (all städ inkl fönster, badrum) 1 gång per vecka!!!! Och så har hon själv ett jobba hemifrån ca 2tim per dag jobb med lön i marks klass genom hans företag. Inte illa! Skulle inte låta honom sluta

Men de har som oss genomlidit samma sak så det är de värda!

Dags att försöka få damen i fråga som inte sovit i säng. Hoppas det går lätt då......
    Igår sov hon på soffan kl 17.30 och sedan hela natten. Osäker om hon sov på dagis. Vet att de såg på TV (!!!!) på dagis och att hon fått någon annans napp (irriterande nu tjatar hon om napp igen). Nåja, i morgon är det min arbetsdag. Ska bli härligt med "semester".

Har ännu ej fått svar om plats för troy. Vill veta, behöver at ut med FP om ekonomin ska fungera!!!

• Maria från Bahia

Äntligen har vi ju fått upp solfångare med resultat. 28 i poolen idag. Hääääärligt!!

Mia: Bra att allt är bra. Tyckte inte din mage såg såååå stor ut, men du kan ha rätt i att den är stor även på längden. Så blir den bamse när den sjunker ner!!!!

Hedda: Som oss! Tur att barnbidrag på fredag!!!!
    Har fått använda det sista på mitt företagskort nu. Inge kul!
    Men på något konstigt vis överlever man alltid. Sa just till min granne med 3 barn att jag är så avis. Hon blir sur ibland när hennes man jobbar över middagen, men hans lön och förmåner - ja tack! Två bilar, bensin, 2 mobiler - betalt. Städhjälp (all städ inkl fönster, badrum) 1 gång per vecka!!!! Och så har hon själv ett jobba hemifrån ca 2tim per dag jobb med lön i marks klass genom hans företag. Inte illa! Skulle inte låta honom sluta

Men de har som oss genomlidit samma sak så det är de värda!

Dags att försöka få damen i fråga som inte sovit i säng. Hoppas det går lätt då......
    Igår sov hon på soffan kl 17.30 och sedan hela natten. Osäker om hon sov på dagis. Vet att de såg på TV (!!!!) på dagis och att hon fått någon annans napp (irriterande nu tjatar hon om napp igen). Nåja, i morgon är det min arbetsdag. Ska bli härligt med "semester".

Har ännu ej fått svar om plats för troy. Vill veta, behöver at ut med FP om ekonomin ska fungera!!!

• Maria från Bahia

1. Pippi långstrump
    2. Dora
    3. Emil
    4. Svampbob fyrkant
    5. Spindelmannen

Så tror jag Naomis prioritering är

Nu åter till stöket. Troy har inte sovit på hela dagen utom 20min i bilen idag. Dags att kavla upp ärmarna

• Maria från Bahia

Såååå söt han är Marianne!!!!!! Vill äta upp honom!!

Svar på tråden Go Fika!