Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Marianne: Jaha, inte lika smaskig då

Idag höll jag på att lämna båda mina barn i skogen!! Blir så trött. Skulle vara duktig och ta dem ut och plocka blåbär. Gick till spåret där jag brukar springa för då kan man ställa vagnen på spåret och traska bara en liten bit i skogen. Naomi ville inte plocka. Efter 3 blåbär skulle hon ha papper och torka händerna!!! Hade förklarat innan att hon inte fick ha finklänning osv osv men inte räckte det att hon fick vara smutsig med sina "smutskläder". Troy hängde i mina ben och jag fick inte ta ett steg ifrån honom så skrek han som en stucken gris. Nu tycktr jag att om jag tagit dem dit så ska jag i alla fall ha blåbär till en paj. Så de fick varsit kex och där satt de en liten stund. Sedan började det om och Naomi ville gå hem. Hon fick tillslut sitta i Troys vagn. Troy lekte brevid, jag plockade blåbär, Men hon tappade stövlarna och klagade, jag satte på. Då sparkade hon av sig dem för att jag skulle komma igen!!! Seda var det kissdag. Och så skulle jag vidare till nästa blåbärsställe då det inte fanns så mkt just där. Fick knuffa vagn med Naomi och Troy på armen i buschen. Puh!
    Troy insåg sen hur gott det var med blåbär och smaskade förfullt på allt möjligt. Naomi kvar i vagnen och sa läskigt hela tiden.

Efter lite mer än en timme DÅ skulle Naomi plocka och det var kul. Jag var klar, solen tittade fram och jag svettades. Då fick jag inte gå hem!! Suck! Men sen kom en liten valp gående med husse och Naomi sprang glatt efter i en km så hem kom vi

Trött på mina rädda barn. Barnadiset var läskigt, kärlekstunneln på grönan och plocka blåbär likaså. Sänghimlen är nerplockad pga "spöken i den".

Vi behöver ut och resa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Maria från Bahia

Marie: Nej tack, inga mer tvestjärtar tack!!! Blä!

För er som missat det så kryllar det av dessa små äckliga kryp som jag hatar hos oss och häromdagen drack jag upp en i min latte, eller jag tog ju ut den ur munnen då jag undrade vad det var. Fick en smärre chock! Iack!

Barndomsminnen ja, har ju hunnit med några hus häromkring där jag föddes, farmor bodde, pappa bott och så och de som bor där undrar väl varför man står där och glor med en konstig blick

• Maria från Bahia

Någon som har en gammal resväska typ kabinväska eller lättare mjuk variant på hjul som ni vill bli av med för en billig penning?

Ska inte resa (tyvärr) men är på jakt efter en väska fär Me&I kollektionen.

• Maria från Bahia

Jaha, de flesta verkar njuta av sommaren, väder eller ej.

Själv könner jag mig helt utsliten och deprimerad. Att vara hemma med båda ungarna som lever rullan alldeles för mkt, ensam från morgon till kväll flera veckor och mestadels helg när det är så dåligt väder håller på att ta livet av mig. Jag orkar helt inte, brast ut i tårar i morse när mark gick till jobbet.Helgerna går inte att hitta kompisar heller. De flesta är med sina familjer. Tålamodet är lika med noll. Höjer rösten alltför ofta och bara skiter i det mesta.
    Jag vill ha semester!!!!!!!!!!!!!
    Till Öland kom vi ju inte heller för det tillät inte ekonomin.

Börjar längta till att jobba förutom att jag kommer vara själv efter jobbet också....

Har faktiskt påbörjat ett till projekt på kvällarna nu när jag inte orkat springa. Ska börja sälja bröllop och festklänningar på nätet som kunden får uppsydd i Kina. Jättefina och prisvärda. Önskar jag hade den kontakten när jag gifte mig!!!!
    Något kul som håller en uppe men det är lite jobb att sparka igång.

Nu snart dags att städa upp kaoset till Mark kommer hem......

• Maria från Bahia

Hedda: Du har säkert rätt, men man måste ju överleva på något sätt och jag vill inte behöva gå tillbaka på heltid på mitt gamla jobb eller rättare sagt, det är omöjligt med det jobb Mark har och barn på olika dagis. Så ju mer hemifrån desto bättre!!! Jag tar ju liksom bara bort tid från bankjobett till det andra då det krävs totalt heltid för att överleva

Men det här är ju inte när man är med barnen så på så vis ingen skillnad. Mark hinner jag liksom inte träffa så mkt ändå för han måste ju hjälpa till med en del saker framförallt ute när han kommer hem och det blir ca 23 innan vi brukar ses ens..... Skulle og vara superensam utan mina projekt.

Men vi hoppas ju på att han hittar ett jobb med lite mer betalt och färre timmar.

• Maria från Bahia

Glömde tillägga att jag inte är SÅÅÅÅ duktig. Är ju lite naglar och föräldraledig som jag är. Resten kommer ju vara när jag inte är föräldraledig

• Maria från Bahia

Usch vad jobbigt att bli av med bagaget men om man får tillbaka det är det ju åtminstone LITEN tröst. Men fy så irriterande!!

Ang babyskydd hade vi en supergammal - minns ej märke tror britax. Sån som man sätter runt bältet varje gång och det fungerade utmärkt i vår Volvo men det är ju en gammal 740

• Maria från Bahia

Usch vad jobbigt att bli av med bagaget men om man får tillbaka det är det ju åtminstone LITEN tröst. Men fy så irriterande!!

Ang babyskydd hade vi en supergammal - minns ej märke tror britax. Sån som man sätter runt bältet varje gång och det fungerade utmärkt i vår Volvo men det är ju en gammal 740

• Maria från Bahia

Naomi tjatar också om tomten, när det blir snö och åka pulak och ha vantar och mkt kläder.....

Pottan fungerar super. Hon går själv och säger till själv både med bajs o kiss. Ibland kan hon glömma bort sig och bli superstressad och då kan hon bara hållasig om man är nära en toa.

Hedda: Vad har alexis för storlek typ i skor? Har gett bort massor till en granne men kan ev ha något kvar......

Någon (hejlis?) som vet vad man "får göra" med ligister till snorungar utan att typ hamna i fängelset? Ungarna här är så irriterande - välter våra krukor kastar och smetar in körsbär på vårt garage och våra fönster, står och slår sönder papperskorgar lyktstolpar mm, kastar sten. Ibland går jag och hämtar posten när jag ser att de gör saker och de blir inte ett dugg rädda. En gång hörde jag bara att den ena sa till den andra att"där kommer Mr american pie". Jo mR och american är jag ju

En av dessa killar i 10-12års åldern har någon typ av handikapp tydligen och när man skäller säger bara folk att "han är speciell" så han kommer undan med allt. Man ser att d andra får honom att göra allt för han kommer undan med det. Om man inte kan gå till föräldrarna som inte bryr sig, vad kan man göra? Vet att de hade sönder ett fönster en gång och då sa föräldrarna förlåt men de betalade inte för rutan.......

• Maria från Bahia

Jessica: Vi har en i garderoben nästan oanvänd.........
    Låna eller köpa för billig penning går utmärkt

Svar på tråden Go Fika!