Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Troy tackar och tar emot
    Fick en smoothie till frukost och var såååå lycklig!!

• Maria från Bahia

Pasta äter vi jämt, men jag tror han menade pasta med nada till

Idag ringde de och frågade om Troy kan börja på dagis på fredag! Gulp! Ja,ja det går väl, får ändra alla papper med dagistider, fp, Marks jobb etc. MEN jag har ju inget jobb om typ 2-3 veckor. De hade ju inte ens ringt tillbaka nu när jag skulle tillbaka om 1 månad!! Ringde desperat igen och försökte få tag på min blivande chef och lyckades. Hon svarade! Såg att det var ja....eehhh..om hon känner igen mitt nummer borde hon väl svarat tidigare?
    I alla fall, fanns ingen tjänst till mig där så hon skulle lämna vidare till den nya på HR. De tjänster hon pratade om är jag inte intresserad av - jobbar hellre på typ konsum eller nåt. Men ändå, inte att man bara ska få jobba med något som de typ har studenter som jobbar extra på, när ska jag få veta om jag kan komma till jobbet? Förbannad! Ringde raskt pappa och bönade om jobb för ett par månader så jag kan vänta med att gå tillbaka. Han behöver någon på kontoret då hans fru är sjukskriven, men han vet inte om han har råd förrän han får svar på ett lån som han sökt för en tomt han köpt kontant. Hoppas det går. Då kan jag kanske vara där året ut och spotta på mitt jobb ett tag till

För övrigt fick vi avslag på lånet vi ville köpa bilen för (genom att belåna utrymmet på huset) så då blir det blillån och högre kostnad!
    Skulle kolla i morgon men en kund ändrade tid och ska på Me&I träff i morgon kväll och måste hämta Naomi kl 14.00 och bilen är i Täby. Men vi måste försöka. Hoppas bara vår bil orkar ända dit så jag inte hamnar i skiten!

Nej, idag var det möte på dagis och telefonene har gått varm på kvällen så nu ska jag prata med Mark innan sovdags.....

• Maria från Bahia

Hedda: Tror inte det blir några problem för just det.....Naomi ignorerade mig när jag gick totalt så några riktiga hej då tog det låååång tid innan vi fick till.....

• Maria från Bahia

Jaha, så är dagen på väg mot sitt slut - GUD vilken DAG! Kund kl 09.00. Sedan iväg till Arninge och titta på och provköra bil, som vi tillslut köpte. Det tog ett tag då vi hittade ett oljeläckage som inte hade funnits tidigare (hmmm) och de var tvungna och titta. Sedan så tjatade jag till mig en besiktning då det snart var dags. Så vi får hämta bilen nästa vecka. En volvo V70 XC silver. Fick en ok summa i månaden på lånet trots att vi inte hade handpenning och säljaren lyckades puscha banken att dra ut lånet på två extra år så vi skulle ha råd. Men mer pengar per månad blir det ju hur man än vrider och vänder på det....

Sedan direkt till dagis, körde väl lite halvolagligt tror jag - vi hade fått ok att komma 15.00. Kom 15.05 Sedan hem, packa bilen och iväg till en Me&I träff i Huddinge kl 16.30. Nu hemma, har lagt in ordrar, ska göra bokföring för salongen, plocka ur bilen, städa upp efter en crazy dag.....åt mitt första riktiga mål mat sedan i förrgår kväll nu. Lite huvudvärk......
    Sover nog gott ikväll

• Maria från Bahia

Hejlis: Jo, det kommer vi försökka med om det skulle vara så att vi får lönehöjning i framtiden/annat jobb etc.. Om inte annat finns det förmånligare lån än just detta så vi får se oss om. Tänkte försöka betala av blanco lånet för insatsen först också, det är inte så superhögt men onödigt tycker jag!
    Får se om vi får några kr för vår bil som vi nu ska sälja. Fick ett skambud på 3000:- häromdagen men SÅÅÅÅ desperat är jag inte

• Maria från Bahia

Jag påverkas av 9-14 eftersom jag tar ut FP. De dagar jag har som "jobbdagar" tar ju Mark ut så det förblir så. Men nu börjar ju Troy på dagis.
    Var och kikade idag och jag såg ett lite sött foto på Maja vid hennes plats

Verkar vara super tycker jag för övrigt.....

• Maria från Bahia

Ja, nu behöver jag bara ha ett jobb så......
    För de återkommer ju inte på mitt jobb. Har några krokar ute, får se hur det går.

Ja vara en björn vore inte dumt!!

Sitter här med migrän, 2 skrikande ungar och hittar ingen barnvakt. Mark kan inte gå tidigare så det är bara att bita ihop. Var tvungen att maila en sak till Me&I så passade på att titta in.

Kan inte klockan bara bli 20.00 så jag kan få stänga in mig i ett mörkt tyst rum och SOVA!!

• Maria från Bahia

Om det ÄR pippi och herr Nilsson vet jag en som blir avis Naomi leker att hon är pippi, Troy är "nilsson" och vi är pirater. Och det typ VARJE dag! Haha!

Idag har vi kalas eller vad man vill kalla det för släkten så nu är det dags att dra fram dammsugaren

• Maria från Bahia

Jaha, efter en dag med kalas är man ju helt slut. Satte in annons på bilen i morse - ganska lågt pris då den ska skattas och besiktigas inom någon månad. NERRINGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En kom hit, gav ett skambud, jag sa nej tack, 7 till på kö. Sedan var det så mkt krångel med alla att jag sa först till kvarn för fullt pris. 2 kom samtidigt. Vi sa att de fick buda, det blev typ bråk......men den gick tillslut för 500kr mer och en som åkte hem PISST OFF om man får säga så. Men nu är det klart. Vi måste verkligen ha satt ett lågt pris men den har ju många fel och ska snart betalas en skatt på 2000kr plus en besiktning. Fast ingen av dem upptäckte något av felen
    Känner mig som en bov, tur att Mark var med!!!

Så nu är vi utan bil i några dagar. Känns såååå tomt. Tur att jag kan låna bil i morgon då jag har två träffar med Me&I.

• Maria från Bahia

Vi satte 7.500 och sålde för 8.000

De behöver dagmamma i Tungelsta för infektionskänsliga barn. Du kanske ska flytta hit och jobba med det

Jo XC 2000 är ju inte sååååå cool som de andra men den har i alla fall 4-hjulsdrift så nu kanske jag kan hälsa på släkten även på vintern

• Maria från Bahia

Jessica: Usch vad hemskt. Vi som pratade om att krocka med älgar när ni var här!!! Hoppas på det bästa!!!

Nu är min jobbdag över puh! Ska gå och sova.
    I morgon är det inskolning och dags att ta hand om en massa avslutade auktioner på Tradera. Kammade hem lite peng därmed. En riktigt bra dag med naglar, Me&I och Tradera
    Nu kanske Troy kan få sitt fleecefodrade

• Maria från Bahia

Jessica: Usch vilket tråkigt och omtumlande besked!! Att det bara kan hända så fort att man knappt kan föstå! Kramar till dig, syster och familjen!!!

• Maria från Bahia

Någon som sett fodrade stövlar billigt någonstans?
    Har ju ingen bil, men när jag har är det bråttom. Troy har ju inte ens vanliga stövlar, men nu hoppar jag nog dem och går direkt på fodrade. Han kan ju inte ha gympaskor på dagis i det här vädret!!

• Maria från Bahia

Hedda: Ja kan kan man såklart
    Och på Färglådan verkar de inte vara så strikta som på Speldosan. Men eftersom han bara äger ett par skor så vore det ju bra med ett par stövlar med

Hittade fleecefodrat regnställ för en billig penning på Ellos. Superlycklig! Svårt att hitta i så liten storlek!!!

• Maria från Bahia

Både Naomi och Troy äter äpple etc med skal. Naomi kan bli sur om man skalar

• Maria från Bahia

Jaha, kl 8.00 i morgon ska jag provjobba. Känns som en evighet sedan jag gjorde något sådant. Utan att säga var för jag vill vänta och se vad som sker och så lämnar jag ut en del info nu som känns fel här, så kan jag berätta att det är en nagelkund till mig och hennes man som äger denna firma som ligger i Håga!! Efter några turer jag inte orkar skriva om här ska jag ev börja jobba där och jag vill ju jobba ca 60%. Arbetstiderna blir mån-tors 7-11.00 och fredag 7-16.00. Lönen kommer att bli till att börja med ca 1000-2000kr mindre än på mitt gamla jobb, men kommer att höjas om jag är rätt person. Det är också ungefär vad mina resekostnader är till mitt nuvarande jobb. Jag kommer också få en mobil med 50 fria timmar att ringa privat på och ev en tjänstebil inkl bensin (eventuellt). Utöver det har företaget de förmåner som jag har idag så som friskvård, försäkringar, mm mm. JAG hoppas verkligen att det går bra. Då kan jag ha nagelsalongen och detta och jobba heltid men behöver inte ha barnen mkt längre än ca 9-16.00 de dagar mark inte är hemma.

Hon ringde idag och att jag ska dit redan i morgon beror ju på att Mark är ledig denna vecka och jag ska ju börja jobba efter nästa vecka om inskolningen flyter på som den ska. De har inte ringt tillbaka från mitt jobb, skulle visst hinna träffa HR, så om jag slänger upp i deras ansikter att jag ska ta tjänstledigt i sista minut tycker jag inte de har något att säga då jag knappt vet om jag har ett jobb eller ej.

Så håll tummarna för mig! Ska sedan till salongen till 10.00. Full fart. Och ingen bil denna vecka. Den blir nog klar till på fredag. Hoppas jag verkligen!

Hej svej

• Maria från Bahia

Jaha, så har jag provjobbat färdigt och det känns helt ok, och jobbet är mitt om bara mitt jobb släpper mig då. Mailade dem igår, har sett att de läst, men inte hört något.
    Det nya jobbet är på Sofia Mobilkranar på kontoret som typ ekonomiassistent, lite bokföring/fakturering/kundtjänst/allt-i-allo.
    Känns bra, men det var inte lätt att vara helt ensam första dagen och svara på frågor om lyftkranar Men hon var visst nöjd !!

• Maria från Bahia

ÄNTLIGEN har vi fått hämta vår bil. Stackars barnen packades in i pappas bil och det bar iväg till Täby i rusningstrafik......Men det blev McD på henvägen så var alla nöjda!
    Sååååå skönt att ha bil igen!!

• Maria från Bahia

Nu i helgen fick Troy sin nya säng, en lika som Naomi har med lådor under. Nu har han sovit där 2 nätter. Fungerar super, förutom att han klättrar ur ett par gånger, leker med lådorna innan han ska somna. Men nu ska bebisgrejorna ut

Svar på tråden Go Fika!