Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Jessica: Vet precis vad du menar.....Naomi har fått bygga med lego, lera, målat naglarna mm men inte så lätt med en vilde som vänder upp och ner på allt och klättra överallt. Trots detta är det raseriutbrott stup i kvarten! Vi bor ju dock i hus men det lockar inte att gå ut i stormen. Vi har fortfarande "pyamas" på oss "rodnar". Nu ska jag laga middag sedan bege mig iväg och handla.....

• Maria från Bahia

Hedda: På mina barn är det inte någon skillnad på tjej och kille. Troy är nog snäppet VÄRRE än Naomi men det tror jag bara beror på att han har en bra lärare. Han härmar allt hon gör och hon ääääälskar det!
    Den typen av utbrott som med hinken upplever jag varje gång vi går tex hem till grannen med hennes barn eller ca 10ggr per dag syskonen emellan. Ibland är båda lika hysteriska och vrålar så mycket det går och tårarna sprutar. Naomi tar Troys sak - han blir hysterisk - jag säger åt Naomi - hon blir hysterisk. Och så skriker båda två tills.....ja? Vet inte. DET är en av anledningarna att det är sååå jobbigt att vara själv hemma med dem.
    Dock leker de ihop och har roligt mycket också. De leker jättebra faktiskt. Trodde inte så små som Troy kunde det, men han härmar ju bara efter och skrattar bara när Naomi kör rugby med Troy så han ramlar framlänges om och om igen.

Troy skriker också hysteriskt varje gång mankommer in, eller stänger altandörren, fäller ner grinden, inte får upp diskmaskinen, inte får vara i sopskåpet - you name it. Och det låter som om jag håller på att döda honom. Börjar bli lite orolig vad grannarna tänker!! Men han lär sig väl tillslut han med
    Någon tror han ska bli sångare när han blir stor

• Maria från Bahia

Änskar åtminstone en hade blivit påverkad av Marks gener!!! För mina är det ju. Mamma bara skrattar åt allt jag berättar och säger bara: Jag vet en dam så var likadan

Tex när hon lägger sin pippi (hunden) framförs sig och gapar åt mig att hon ska ha honom och "mamma kan hämta pippi". När jag inte gör det är det som om det blivit krig på en gång. Hon skriker tills hon inte orkar längre eller om på kvällen tills hon somnar.
    Mamma sa att jag gjorde likadant med min napp!!

• Maria från Bahia

Ja detta med dagis! Har inget svar om Troy som har ködatum 1okt färutom att vi tackat nej till park. Skulle ju ev få dagmmam. Jag ställde Troy i kö ca 2 veckor efter födelse när allt var klart med personnummer!

Maiilat 1000gr och får ju inga svar då hon nu har semester. Försökt ringa till någon annan men ej kommit fram. Mark måste ju vara hemma från Nov om ingen plats och behöver meddela sig på jobbet!
    Tror jag blir galen. Måste försöka få tid att sitta och telefonterra någon dag så man kommer fram, men det är inte det lättaste just nu om jag ska vara ärlig. Idag borstade jag tänderna och klädde på mig när jag skulle hämta Naomi pga sån full fart
    Har mig själv att skylla med Naglar, bord på Tungelstadagen, Me&I, göra om i barnens rum etc etc.
    Nu ska jag hänga tvått som var klar för flera timmar sedan.
    Vi ses i kväll ni som kommer.

OBS, glömde handla något till de som inte vill dricka vin och hann inte iväg idag som beräknat.
    Så det får ni gärna ta med i så fall.......

• Maria från Bahia

PS Hedda: Är sååååå avis på dig som får dina barn på samma dagis

• Maria från Bahia

Hallå. tittar in mellan alla måsten
    Troy var inte heller fixerad när jag kom in till BB.....

Igår var det Tungelstadagen. jag hade ju bord där, men Mark och ungarna kärde för fullt, karuseller, hoppborg, ponnyridning, korv, godis, sockervadd, ansiktsmålning. Superkul! Båda somnade när vi kom hem

Har pratat med kontoret om Troys plats och det ser ut som att han får platsen hos dagmamman, men hon var inte säker. JAG VILL VETA NU! Då kan vi ta ut fler dagar tiss han börjar, Mark kan fortsätta vara hemma en dag i veckan (samma peng då han tjänade mer på förra jobbet), och om jag får ta ut lite semesterdagar i pengar (då jag inte får lön de första 2 m¨naderna ungefär) så löser sig hösten och vi överlever. Vill vi sen ha semester finns lite FP dagar kvar så mondre problem med tanke på om jag tar ut de få jag har i pengar.
    MEN om han inte kommer in så ser jag faktiskt ingen lösning på hur vi ska klara hösten/vintern. Usch! Nåja, vi håller tummarn hårt!

• Maria från Bahia

Vi har en overall 98 som jag TROR Naomi kan ha i år för den var stor förra året men fungerade. Men den blir extra för inte så bra i blött. Sedan köpte jag två delat just för att det skiljer i storlekar uppe och nere på Naomi. 98 i byxorna och 104 i jackan. Hoppas hon ska kunna ha hela vinterna. Har inte provat det på henne men det ser rätt stort ut. Samma jacka i 92 var smått slutet av förra vintern.....
    Men jag är snål och köper hellre lite större......

• Maria från Bahia

Jo jag blir galen, har jagat dem på kontoret och hon är aldrig där, nya besked varje gång tills hon gick för dagen. Hennes kollega kan inte ge några besked!! SÅÅÅÅ IRRITERANDE!
    Angående mitt jobb får jag ju ta vad för "skräp" som blir över och jag har inte hört ifrån dem vad det blir. Skulle höra något i augusti. Att det ska vara så j-vla svårt att få återgå från mammaledig till "vanlig" människa!!!!!!

Marie, ja de är ju roliga på ditt jobb. Hur känner du att jobba med de större? Bättre eller sämre för din rygg etc?

• Maria från Bahia

Jag är med......

Usch, jag mår skit. Har fått tag i placeringsassistenten som ska prata med Boman. Kanske inte finns plats hos dagmamma pga särskilda behov på barn eller för många små redan. Vi har inte råd att stretcha på FP och dagarna kommer inte räcka annars. Hoppas på att hon får tag på henne idag och att jag får svar. Annars får jag lägga ner naglar och jobba 100% plus Me&I och aldrig se mina barn och i så fall kan vi kanske överleva till januari, men frågan är om det finns plats då!! Och ha en i Tungelsta och en i VH fungerar inte med 1bil och de tider vi har.
    Ska man behöva ta lån eller flytta för att man har barn här eller?????

• Maria från Bahia

En gladare Maria berättar att Troy börjar på Färglådan 1oktober! Så vi kanske ses Marianne

Lite knöligt med en i Tungelsta och en i Lida men betydligt bättre och man måste inte ha bil!!!!

Svar på tråden Go Fika!