Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Mia:
    Jag tror också på en kille... men... jag gissar alltid fel på andras magar, så det är nog en tjej!

Jag vet inte vad det är med Luke, men vid varje måltid de sista 3 dagarna eller något har han spillt sitt glas med mjölk/vatten/saft. Jag blir fan tokig! Vid matbordet beter han sig som en tonårspojke som har noll koll på sina lemmar.

På tal om tight i kassan så har vi en marginal på 55 öre den här månaden, och nu är mjölken slut. Barnbidrag på fredag, så vi dör inte. Men till frukost blir det ju ingen mjölk att dricka för barnen. Och Luke är ju slugare än så, så han ska ju givetvis ha saft istället. Men när han spillde även det glaset och jag reagerade med:
     "VAAAARJE DAG Luke! Vaaaarje dag spiller du ditt glas!!??!!"
    då acepterade han vatten utan protester. *chock* Han inser nog också att han varit otroligt klumpig på sista tiden.
    Och när man varit arg på honom säger han alltid (efter ett litet tag):
    -Nu är jag glad mamma!
    Jaha, kul för dig'rå! Räcka ut tungan Då är grälet typ slut, för han är ju glad igen... Han har förlåtit mig eller nåt!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-07-18 13:27:45 följande:
    tomma hot, eller?
  • HeddaBigBum

Maria:
    Vi är nog många många många som har det knapert. Idag lekte vi med Eliaz & Lowe (och mamma Malin) och de sitter i samma jävla båt. Till skillnad från mig hade hon 200kr kvar den här månaden och på vägen hem från lekplatsen köpte hon mjölk åt oss! hahahahaha!
    Nästa månad kanske det är jag som köper äpplen åt dem!

På tal om Eliaz... Han har precis fyllt 3 nu i juli och han kan skriva sitt namn!!! Alltså den pojken!!! Han pratar som en 5-åring ungefär. Ett ENORMT ordförråd! Ibland bara gapar jag och kan inte fatta att det bara skiljer 6 månader mellan honom och Luke. Beteendemässigt är de ungefär lika, fysiskt är Luke smidigare, men Eliaz kan ju förklara verbalt "down to the preposition" vad han vill och vad han känner...
    Jag tror inte Luke har finmotoriken att skriva sitt namn. Eller kanske? Han känner igen sitt namn, men mer än så är det nog inte! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

På tal om något helt annat...
    Var ligger brandstationen i Haninge?

• HeddaBigBum

Fasen va' skogen i full med blåbär!!!!
    Någon som har knep att få bort blåbärsfläckar...? Oskyldig

• HeddaBigBum

Tack Mia förresten!

• HeddaBigBum

Här kommer lite bilder från Dinos födelsedag (19:e). Man kan få en rätt smarrig födelsedag, trots att man bara har 55 öre på banken!
    CIMG2338.JPG CIMG2342.JPG CIMG2295.JPG CIMG2296.JPG CIMG2368.JPG

Och sen måste jag bara klistra in en bild från Nallen (Lukes dagis). Det är stängt i 2 veckor, men vi har varit där och lekt några gånger. De som klipper gräset hade lämnat kvar lite blommor i formen av ett hjärta. Det tyckte jag var så himla gulligt!!

• HeddaBigBum

Nu vet ju inte jag vad det är som regerar hemma hos er med tjejer (Dora hemma hos Naomi förstås ), men bland killarna, dvs Luke & Agge, är det spindelmannen som gäller. HAN är tuff alltså! Och nu har ju Agge gått och fått en spiderman-tandborste (från USA).
    Gissa vem som skulle åka till Grandma NUUUU ikväll???
    Vi sa till Luke att vi får be Grandma köpa en. Vi spelade in ett videoklipp som vi ska skicka till Grandma:
    Please Grandma I have Spiderman toothbrush? Pleeeease Grandma??

Vi förklarade att Grandma bor ju långt borta och att man måste flyga flygplan dit. Då ville han åka direkt.
    Men det kostar jättemycket pengar. Vi kan inte åka nu. Vi får spara.
    Pappa har mycket pengar!
    Har pappa mycket pengar? Vet ungen nåt jag inte vet?? Räcka ut tungan
    JAA!! (det lyser i ögonen) Pappa har mycket pengar i bilen!! Pappa, hämta pengarna i bilen NUUUUU!

Tänk om man kunde åka till Kalifornien för 15kr (kundvagnspengarna som ligger i bilen )

• HeddaBigBum

Nanny:
    Samma här! Dennis & Co. undrade om Luke fick komma in och kolla på en av spindelmannenfilmerna, men njae... inte riktigt barnvänlig.
    Vi tittade på Pay it Forward (eller någon liknande titel) och pojken i filmen rymde hemifrån. Mamman ringde till polisen och efter 7:e samtalen blev hon hysteriskt arg och skrek i telefonen. Luke satt och stirrade med ögon som tefat. De är ju som små tvättsvampar...
    Då fick vi ju förklara att pojken hade rymt och mamman blev rädd och arg. Man får ju inte rymma. Man måste alltid säga vad man ska och om man går ut, osv osv osv. Och Luke blev genast sådär lillgammal och dutti-duktig. Han visste ju visst att man inte får gå ut utan att säga till...........
    Dags att tänka på vad som visas på burken...

• HeddaBigBum

plocka persikor? på öland???

Svar på tråden Go Fika!