Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Mia!
    Ja, men jag tyckte det lukatde Å-vägen om den!!! Slå ihjäl'n nästa gång... det kan väl knappast regna mer än det redan gör! Räcka ut tungan

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

På tal om något helt annat, nu har jag fått bekräftat vem som spred ryktet om att Agaton skulle sluta dagis i höstas när han var så ledsen en tid.
    Nanny & jag förde ju en dialog här på FL (i vår, som vi väl trodde "egna" tråd) och bollade ju ideér om dagmamma, etc. Men det var bara det... vi bollade ideér. Nu har jag fått bekräftat vem i personalen på vårt dagis som hängt (hänger?) här och läser vad vi skriver. Hon visade det tydligen för flera andra av personalen. Fine, läsa är en grej, men att klippa och klistra mellan påståenden och få ihop något som inte ens är sant liksom... Snacka om att var oprofessionell och... ja... ska vi säga omogen!

Så nu tänker vi på det tjejer! Alla som har tillgång till Internet kan smygläsa...

• HeddaBigBum

Idag har jag druckti alkohol för första gången sen nyårsafton 2003/2004!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vi har ett par kompisar här och tillsammans drack vi lite tequila... i Margaritas! Slurp!
    Men full blev jag inte ändå... *hehe* Gott var det!

• HeddaBigBum

På tal om enkronor så lekte Luke med lite växel här hemma på morgonen. Han kommer fram och ser överlycklig ut och vänder sina lilla nakna rumpa mot mig. Titta mamma!
    Först fattar jag ingenting... Jo, en väldigt söt liten rump. Sen går hans ansiktuttryck från att överlycklig och stolt finurlighet till lite oro och vidare till "shit, den sitter fast!"
    Hahahhaa! Men med lite särande av skinkorna ploppade det ut glansig enkrona! Hahaha!

• HeddaBigBum

Vad kan vi lära oss av det... jo, man vet aldrig var pengarna varit innan! Förvånad

• HeddaBigBum

Maria:
    Ja, jag kommer då inte döma dig för att du inte vill konfrontera föräldrarna. Det hade jag inte heller haft mod att göra.
    När vi var nygifta i USA och bodde i vår första lägenhet hade vi en parkeringplats under tak, som var vår. Ganska ofta stod en annan bil parkerad där. Vi visste inte vems, och det var ett ganska stort lägenhetsområde, så vi kände inte för att knalla runt och knacka dörr. Vi satte lappar på framrutan om att det var vår plats och bad dem flytta bilen. Efter ett antal gånger ringde vi ett tow truck company och de kom och bogserade bort bilen.
    Dagen efter var baklyktorna och en ruta sönderslagna på min bil. Det var ju uppenbart att det var ägaren till bilen som gjort det, men det går ju inte att bevisa.
    Det är så jäkla trist att man inte vågar anmäla/konfrontera av rädsla för vad som kan komma tillbaka. För oss blev de ju definitivt dyrare att agera och "claim what was ours." Helt sjukt ju!

• HeddaBigBum

Kommer omlottkoftan för kvinnor tillbaka??? *vill ha!!* Jag köpte den till Alexis på me&i-partyt hos Mia.

CIMG1586.jpg Running on the dock is fun! picture by HeddaBigBumCIMG1609.jpg Snack time! I love bananas!! picture by HeddaBigBum

• HeddaBigBum

Nanny:
    Förutom första 1½ dagen, så låter det ju supermysigt!!!

En familj på en parallell-gata kom hem från Bulgarien igår och en av flickorna hade flätat hår med pärlor inflätat. Sååå fint! Vid sådana ögonblick drömmer jag mig tillbaka till tja 10-årsåldern när man ABSOLUT skulle gjort något sånt utomlands.

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-08-06 09:22:11 följande:
    Hedda: Den koftan var den finaste i hela kollektionen!! Håller med!Den är inte med i höstens kollektion, vet ej om den kommer igen, men fina svettisjackor får hålla värmen nu
  • HeddaBigBum

Linn var på dagis idag och det var det enda Luke pratade om sen igår kväll då han fick reda på att hon skulle komma. Hon har varit ledig i några veckor.
    Vi kommer in på gården och barnen är ute. Linn är på andra sidan gården och när Luke & Linn får se varandra utspelas värsta scenen från en Hollywoodfilm.
    LIIIINN!
    LUUUKE!
    Det springer mot varandra med armarna rakt ut och sen värsta kramen . Sen såg vi inte röken av de två mer .
    Tyvärr så kommer Linn börja  på storbarnsavdelningen i september.

Och Agaton kan väl inte gärna varit svår att lämna idag heller? Han var så sprallig och visade sina nya silverskor så stolt så stolt!

Igår kissade faktiskt Poppy på pottan! Hahaha!
    Hon tycker pottan är så rolig och sitter gärna på den (med kläderna på). Igår innan nattningen tog jag av henne blöjan och den var torr. Så jag satte henne på pottan för skojs skull och någon minut senare kissade hon.
    Men snacka om en förvånad och förvirrad 1-åring! Hahaha!! Hon kollade misstänktsamt "vad hände??", ställde sig upp och ville sen ta på kisset.
    Dino och jag sjöng livat "the pee pee song" och dansade. Först tittade hon på oss med ögon som tefat och undrade nog om vi totalt fått fnatt, men sen började hon klappa med och tyckte vi var roliga. Räcka ut tungan

Svar på tråden Go Fika!