Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Du kan ta ut 2 månader innan bf... så det är väl snart? Och då står det något i stil med:
    barn med bf 071025

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Det står så på min "föräldrarpenninssida" nu också tror jag... alltså, att jag potentiellt kunde var gravid med nr 3... vilket jag inte är!!!!

• HeddaBigBum

Alltså, mitt barn har verkligen liiiiiite intresse av att klä på sig. Klä av sig kan han och vi får många kommentarer från familjen i väst att Luke är naken på många kort. Jo, men han ÄR verkligen naken så fort han får chansen. Men att ta på sig är inte intressant. Och skor... 80% av gångerna tar han på dem på fel fot. Varför inte 50-50 om han inte har koll, liksom? Men han verkar då inte tycka det är obekvämt. Och påpekar man att det nog blev fel fot, då kan han titta ner och blåneka. Ja, ja... det är ju du som snubblar, inte jag...

Jag tänkte på det när vi lekte med Agaton i helgen att han alltid frågade om det var rätt fot. Luke bryr sig verkligen inte. Och får han var barfota, desto bättre. Neadertalare??

• HeddaBigBum

Mia:
    Om du vill skydda din SGI måste du ta ut 5dagar/v (eller i kobination med jobb... du vet vad jag menar, samma som efter 1 års ålder). Detta gäller om du atr ut för ofödda barnen innan det är fött. Det visste inte jag, utan hade tänkt hoppa från Lukes dagar, som då var 5/v, till Poppy 3/v. Men det fick jag inte. Och eftersom man inte fåt ta ut lägsta-dagarna de första 180 dagarna, så var jag "tvungen" att ta ut 5 SGI-dagar/vecka av Poppys dagar, innan hon var född.

Rörde jag ihop det? Svarade jag ens på frågan? Jag är inte så snabbtänkt heller nu för tiden!

• HeddaBigBum

Ja... *suck*... Luke kommer nog bli den där ungen som har ett halvruttet äpple från förra månaden längst ner i ryggsäcken... läxan ihopskrynkald i jackfickan... och vantar kommer han aldrig ha 2 med sig hem...
    What to do what to do? There's nothing to do, but to love the little cuddle bug!

• HeddaBigBum

Nanny:
    Var han på dagis igår? Luke sa bestämt (flera gånger, när vi frågade honom om hans dag på dagis, vem han lekt med, etc) att Agaton inte var på dagis, att han var hemma och var sjuk. Men jag tyckte jag hörde Agaton när jag gick från dagis igår morse...

Verkligen bra att ni upptäckte det så snabbt! Min kusin blev ju förlamad i halva ansiktet när hon var 2½-3 år. Hon är frisk nu, men det var läskigt att se henne så!

• HeddaBigBum

Ja, jag hade garanterat missat en liten rodnad! Good eye, Danne!
    Jag var lite osäker på om jag skulle nämna något till Dino... du vet... han och fästingar.

• HeddaBigBum

Jag har hört (kommer inte ihåg källan, eller om den ens är trovärdig), men jag har hört att det finns mycket fler fästingar söderut (t.ex. Småland) än i Stockholm, men att fästingarna här är "farligare".
    Vi har aldrig fått några fästingar här, men sist vi var nere hos mina päron hade jag 2-3st som kröp på ben och armar. Men, min kusin bodde på Öland när hon fick borrelia, så... man kan nog aldrig vara för försiktig!

• HeddaBigBum

Vad tycker ni är rimligt för ett par barnskor?
    Jag vet inte om jag lever i någon slags dimma, med tanke på att vi fått ärva så mycket (det mesta) till Luke och hittills har skor för 59kr från H&M varit perfekta till Alexis... men 250kr för ett par gympaskor i storlek 20... på Skokanonen. Jag tycker det verkar mycket. Och dessutom hade jag fått för mig att Skokanonen var billigt. Är 250kr billigt?
    Jag åkte till Skopunkten istället och hittade ett par på rea för 99kr. Det fanns ca 6 par kvar, alla storlek 20.
    Det enda kruxet; de är cerisa... Kalla mig fåfäng, men jag tycker det är lite kul om man kan matcha lite med resten av kläderna.   

• HeddaBigBum

Jaha... *suckar uppgivet*... Jag har alltså levt i en dimma. Men jag gillar ju min dimma! Oskyldig

Maria:
    Jag kan nog tänkas dyka upp ja me´...

Svar på tråden Go Fika!