Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Marie:
    Men när C sen är redo, då kommer hon säkert vara den där ungen som aldrig kissar eller bajsar på sig från och med den dagen hon sluat med blöja.
    Luke är definitivt inte 100%! Han håller sig och håller sig och man ser ju på honom att knappt kan stå still för han är så kissnödig.
    Behöver du gå och kissa?
    Nej, jag vill inte!
    Han har liksom inte tid för sånt tidsfördriv. Så ganska ofta kommer det ut 5 droppar, men inte mer. Det är i och för sig väldigt skönt att han inte släpper loss 1 liter, för han har en stor blåsa och måste dricka ganska rejält trots att man inte tänker på det.
    På dagis har han praktiskt taget alltid samma byxor som när jag lämnade. Jag tror att det blir lite grupptryck där. Alla kissar (eller byter blöja) innan de går ut, innan de sover, när de vaknar, etc. Ja, då gör man väl som alla andra? Men en gång hade de hittat honom naken på gården. Hahaha! På vårt dagis är en ganska stor del av gården branta backar med massor av trädrötter. Där älskar Luke att vara. Så där hade de hittat honom näck. Hans kläder låg vid ett träd, där han hade kissat... Oskyldig Så gör ju vi när vi är ute hemma! Räcka ut tungan

På tal om att "inte vilja", så vill ju Luke aldrig gå in. Jag har fötstått att jag inte är ensam om det "problemet"...
    Idag tjafsade vi hela vägen hem om att han inte ville, och han ville vara ute och leka, men jag behövde gå och börja laga middagen och han vill vara ute själv... osv osv osv... hela vägen hem. Till slut -vrålar- han:
    DU KAN INTE LAGA MAT, MAMMA!
    Den kändes ju bra... *suck* Och ska jag säga dig en sak, jag VILL INTE laga mat heller, men förr eller senare måste vi ju äta!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Ja, förtroendet för min matlagnng ligger verkligen lågt..
    T.ex. kan jag säga något i stil med:
    Hedda: "Maten är klar!" eller "Det är dags att äta!"
    Tillräckligt ofta för att det inte ska vara en tillfällighet svarar min käre son så här:
    Luke: "Jag vill ha nåt annat å äta" eller "Jag vill äta nåt annat."

Vaddå nåt annat?? Jag har ju inte ens sagt VAD vi ska äta??!!

Vi hade samma fight om kväll-kisset igår med Luke. Det har inte varit något problem förrän de sista dagarna. Han hävdade också bestämt (och med darrande underläpp) att "jag är inte kissnödig!"
    Jag bestämde mig för att klippa hans naglar, eftersom det ändå behövdes, och sen kunde vi testa igen. Jag la honom på skötbordet och började klippa och han somnade.
    Men han vaknade precis som Agaton i torr säng.
    Men jag har då ingen lust att tvätta lakan mer än nödvändigt, och ikväll protesterade han igen. Men när han fick kissa samtidigt som pappa... då var det kul kan jag säga.
    Testa det! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-08-09 09:34:08 följande:
     Finns en del reaplagg från förra säsongen men koftan är slutsåld Hedda
    Jag misstänkte att den skulle vara det.
  • HeddaBigBum

Maria:
    Smart att lägga partyt precis efter lönedag!
    Jag måste nog vara ärlig och säga att jag nog inte tänker köpa mer me&i-kläder. Det jag köpte till Alexis (som gick på över 600kr) är väl det som passar min stil/smak av me&i-kläderna. Jag hade tänkt köpa koftan till mig själv om den kommit tillbaka, men det gjorde den ju inte...
    Så jag skulle inte bli någon lönsam gäst/kund...

Igår fick Luke paket från Grandma. Han tiggde ju om en Spiderman-tandborste (vi filmade honom och skickade till Grandma)... Vad ska man göra som farmor liksom?
    Så igår kom det 3 Spiderman-tandborstar (2 vanliga, en elektrisk), Spiderman-tandkräm, Spiderman-flaska och Spiderman-pyjamas... plus lite andra "icke-Spiderman"-grejer och kläder. Vår son var lycklig, och eftersom han sover naken och alltså inte behöver någon pyjamas, så har han sprungit runt i hela området i sin Spiderman-pyjamas i 2 dagar nu.

• HeddaBigBum

Jag menade inte att "skjuta ner" din visning!! Jag känner mig bara lite skyldig att gå till en klädvisning när jag bestämt vet att jag inte ska köpa något.
    Men snacka skit kan jag! Knytkalas som vanligt?

Jag tror det är dags för Luke att börja på någon gymnastik-klass/stund snart...

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-08-12 11:07:38 följande:
    Hade glömt bort(förträngt) dessa fantastiska "laddningar" som bebisar kan presetera, så det pyser över blöjkanten & in i hela bodyn & byxorna..............  snacka om kladdig unge & sen skulle ju bodyn av... över huvudet....
    Jo, de är extra trevliga...
    Luke var sån mest hela tiden. Låg han på rygg när han satte igång, då jävlar var man snabb på att plocka upp honom till "ståendes". Men jag måste faktiskt säga att Alexis aldrig haft nåt sånt ralle-bajs. Och dessutom ligger hon relativt still på skötbordet. Hon kan klaga och låga be och höfter tills hon blir en pinne, men inga volter och gummirörelser som Luke höll på med.
    Tvättmaskinen går i 120 knop hos eller, eller?
  • HeddaBigBum

låsa ben och höfter... vet inte vad jag ska skylla på. Jag ammar inte längre, och sover hela nätter. Jag är helt enkelt lite korkad...

• HeddaBigBum

Dagens tips:
    www.postfoto.se/asp/index.asp

Jag som väntat på "det" fotoerbjudandet. Nu kom det. Så nu är det bara att ladda upp hela mappen med favvo-bilder som jag så ordentligt och regelbundet lagt i mappen. Ehh... sista bilden jag la där var på Dinos farfar. Hmm... lite drygt ett halvår sen! Dags att gå igenom alla jädrans kort sen USA-resan. Jag tar ju en del kort också...
    Imorgon! Imorgon börjar jag!

• HeddaBigBum

Marianova:
    Det måste kännas otroligt tomt hemma just nu.
    *kramar!*

• HeddaBigBum

Skulle era 2½-åringar få titta på Lejonkungen? Tycker ni det är en lämplig barnfilm?

Svar på tråden Go Fika!