Go Fika!
Marie:
Men när C sen är redo, då kommer hon säkert vara den där ungen som aldrig kissar eller bajsar på sig från och med den dagen hon sluat med blöja.
Luke är definitivt inte 100%! Han håller sig och håller sig och man ser ju på honom att knappt kan stå still för han är så kissnödig.
Behöver du gå och kissa?
Nej, jag vill inte!
Han har liksom inte tid för sånt tidsfördriv. Så ganska ofta kommer det ut 5 droppar, men inte mer. Det är i och för sig väldigt skönt att han inte släpper loss 1 liter, för han har en stor blåsa och måste dricka ganska rejält trots att man inte tänker på det.
På dagis har han praktiskt taget alltid samma byxor som när jag lämnade. Jag tror att det blir lite grupptryck där. Alla kissar (eller byter blöja) innan de går ut, innan de sover, när de vaknar, etc. Ja, då gör man väl som alla andra? Men en gång hade de hittat honom naken på gården. Hahaha! På vårt dagis är en ganska stor del av gården branta backar med massor av trädrötter. Där älskar Luke att vara. Så där hade de hittat honom näck. Hans kläder låg vid ett träd, där han hade kissat... Så gör ju vi när vi är ute hemma!
På tal om att "inte vilja", så vill ju Luke aldrig gå in. Jag har fötstått att jag inte är ensam om det "problemet"...
Idag tjafsade vi hela vägen hem om att han inte ville, och han ville vara ute och leka, men jag behövde gå och börja laga middagen och han vill vara ute själv... osv osv osv... hela vägen hem. Till slut -vrålar- han:
DU KAN INTE LAGA MAT, MAMMA!
Den kändes ju bra... *suck* Och ska jag säga dig en sak, jag VILL INTE laga mat heller, men förr eller senare måste vi ju äta!