Inlägg från: JessicaåIda |Visa alla inlägg
  • JessicaåIda

Go Fika!

Marianova; Har du sett av vi officiellt planerat att ha Halloween hos er??? Å tysthet brukar väl betyda medhåll??Räcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Vad ni skriver.....

Blev du nöjd med sovrummet?

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

*hehe*

Undrar när de kommer att kasta ett klippkort efter dig på Nordsjö/beckers/Alcro Räcka ut tungan

• JessicaåIda

Gu vad gubben fiser. Han var på kräftskiva igår, ligger nu i lilla sovrummet & det luktar ända hit!!! Han har nog tänkt att vi andra ska sova gott(slås ut) i natt Flört

För några veckor sedan så hade han en sådan där gasnatt. Det slutade med att Ida kom in å väckte mig med: -mamma, pappa luktar illa, jag kan inte sova...... Men hallå.... Hon vaknade av att det luktade illa å då måste det han luktat, för inget väcker min dotter när hon väl sover....

• JessicaåIda

Pelle vet ....  & ha gav mig ett par öronproppar - till att ha i näsan

• JessicaåIda

Talk??
    Arnica??
    Aloe vera gele??

och kanske???????

Låter ju inge bra att behöva sätta typ cortison då huden blir ännu känsligare av det..... eller vet de vad rödheten beror av?

• JessicaåIda

Har nu gått igenom alla jackor/väskor som har reflexer & bytt ut de som inte blänker, bytt ut snören & lagt fram några som ska på vagnarna. Attans vad jag känner mig duktig
    *självskryt*

• JessicaåIda

Såg att de hade fina overaller i bävernylon liknande material för 199 kr på Maxi.Penga mun

• JessicaåIda

Ber om ursäkt för min dåliga kommunikation.Fundersam

Min syster har krockat med en älg och ligger på IVA i Umeå. GråterÅker dit imorgon. HOn är klar i knoppen men läkarna är oroliga för hennes nacke & rygg ev Op i natt. Hon har ingen känsel i benen men det KAN och jag hoppas, bero på blodansamlig krong ryggrag & med etta klämda nervbanor. Då blir hon utan gångförmåga i 6-10 veckor men jag avvaktar allting...Gråter

Det är första gången som jag känt att det är bra att vara arbetsterapeut...... om hohn inte får den hjälp hon behöver kommer jag bli en riktig plåga för hennes sjukgymnast & arbetsterapeut.....

• JessicaåIda

Totalförlamad från bröstvårtorna & ner...... för alltid!!Gråter

• JessicaåIda

Allt är rörigt å jobbigt här uppe. Min syster drömmer mardrömmar om att hon sitter fastklämd i bilen & inte kan röra sig vilket är relaterat till att hon faktiskt inte kan röra sig. Halsställningen skaver & hon kan/får inbte röra på huvudet själv.

Pappa har brutit ihop men har superstöd av sin härliga sambo. Mamma densamma förutom att hon å jag ryker ihop då hon tyckre att jag lägger mig i sådant som inte bryr mig/syrran ska veta ännu. Jag beter mig som en korsning av anhörig/yrkesarbetande arbetsterapeut men gör det syrran säger bla säger sanningen på flera av hennes frågor(inte alla) å det gör då mamma galen.

Snälla ni, lova mig att ni nu går till era pärmar/mappar & se över att ni verkligen har en sjuk/olycksfallsförsäkring utöver hemförsäkringen.... inte bara era barn. Min syster hade missat detta.....

• JessicaåIda

För oss som har VAB som "andra" jobb, från dagens aftonbladet ”Kräv intyg för vab-dagar”

Regeringen vill skärpa kontrollen av föräldrar som är hemma för vård av sjukt barn. Från i sommar krävs ett intyg från skola eller förskola för att de ska få pengar.

– Rätt ersättning ska gå till rätt person, vi ska kunna lita på vår socialförsäkring, det är vad det handlar om, säger socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson till Sveriges Radios Ekoredaktion.

Personalen ska därför intyga på en blankett från Försäkringskassan att barnet varit hemma. De nya reglerna läggs fram i riksdagen i vår och ska införas 1 juli 2008.

• JessicaåIda

Ida äter inget med skal eller "skräp"Fundersam
    ... dvs frukt, bröd, kakor??, bullar m skräp(socker etc), ost, korv bluttan bla bla bla Räcka ut tungan

Å hon är mörkrädd & ensamrädd pga spöken, tomtar, björnar, grejjor etc Måste vara en fas våra små ska igenom Skrattande

• JessicaåIda

Abselut osten.... det blir ju prickar där man tagit bort platsen/vaxet från osten å det klassas oxå som skal!!!Räcka ut tungan

Svar på tråden Go Fika!