• Anonym (My)

Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!

Han har gjort det ett par gånger både hemma (bla mina trosor) och på dagis (prinsesskläder). När han blir "påkommen" blir han generad och vill inte prata om det, precis som att han skäms, speciellt om pappa ser honom.

Vi har aldrig klankat ner på honom för att han testar utan har mer eller mindre tänkt att det är övergående. Han har inte gjort på ett tag, men har börjat igen.

Det skulle kännas skönt och komma i kontakt med andra om hur ni har hanterat situationen så man kan få tips och råd om hur man ska hantera detta, då det känns pinsamt att höra sig för i omgivningen.

• Svar på tråden Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!
  • yin yang

Anonym (Suck) skrev 2007-06-26 20:47:07 följande:

Förstod att det skulle komma en massa kommentarer i stil med "Vad är det med det då?".TS: Hur gammal är han?
    Jaha, skulle det vara något konstigt att ett barn provar sig fram ?
  • Millis1981

Varför är ni (de 2 förta som svarat) anonyma?

Ts: det är väl inget konstigt med att han vill prova "flick-kläder", det du kan göra är att prata med honom så att han inte skäms, synd att han ska behöva skämmas.
    Att låna andras underkläder är ju en annan femma, sina intim-saker vill man ju ha för sig själv.

• yin yang
    ooGizzYoo skrev 2007-06-26 20:48:10 följande:
    troll...
    eh, du vet väll att det här är väldigt vanligt? För det andra får man inte spekulera i tråden.
  • Anonym (trött)

Jag är anonym för att sådana här trådar brukar leda till inlägg i gb som jag vill undvika!

• På Tiden

TS: Du har inte skrivit att det är ett problem men hur ska man annars tolka din trådstart? Du vill ha tips och råd på hur du ska hantera något som jag anser som fullt normalt och därför fattar jag det som att du tycker det är ett problem.

• Giz the wiz
    vill bara vara en äkta klimakteriekossa och peka lite på reglerna ang spekulationer osv
    vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Valkyriah
    På Tiden skrev 2007-06-26 20:53:11 följande:
    TS: Du har inte skrivit att det är ett problem men hur ska man annars tolka din trådstart? Du vill ha tips och råd på hur du ska hantera något som jag anser som fullt normalt och därför fattar jag det som att du tycker det är ett problem.

precis,håller med.

Det bästa du kan göra är ju att helt enkelt låta honom klä ut sig och säga-"titta vad fin du är" eller något....

han ska ju inte behöva skämmas

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Anonym (My)
    Millis1981 skrev 2007-06-26 20:48:08 följande:
    Varför är ni (de 2 förta som svarat) anonyma?Ts: det är väl inget konstigt med att han vill prova "flick-kläder", det du kan göra är att prata med honom så att han inte skäms, synd att han ska behöva skämmas.Att låna andras underkläder är ju en annan femma, sina intim-saker vill man ju ha för sig själv.
    Vi försöker göra allt för att han inte ska skämmas för det, men han skäms verkligen dom gånger som pappan hämtat honom på dagis när han vart utklädd till prinsessa och vi har som sagt inte klankat ner honom på något vis. Det vi kan tänka oss är att de andra pojkarna på dagis har sagt att det där är tjejsaker och han han därför skäms.
  • Valkyriah
    Anonym (My) skrev 2007-06-26 20:55:13 följande:
    Vi försöker göra allt för att han inte ska skämmas för det, men han skäms verkligen dom gånger som pappan hämtat honom på dagis när han vart utklädd till prinsessa och vi har som sagt inte klankat ner honom på något vis. Det vi kan tänka oss är att de andra pojkarna på dagis har sagt att det där är tjejsaker och han han därför skäms.
    har själv jobbat på dagis och där var det jätte vanligt att även killarna sprang runt i prinsesskjolar som de hittat i "maskeradlådan"
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Waomi

Jag antar att pojken är under 6 år då du skrivit att han även på dagis klär ut sig i prinsesskläder..?

Jag tycker att du och fadern ska prata med sonen och förklara för honom att han inte alls behöver skämmas om han klär ut sig.

Dels så släpper spänningarna och dels så gör det förhoppningsvis sonen lite säkrare på sig själv och han kan sluta känna skam för att han vill klä sig i flick kläder.

Svar på tråden Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!