• mmonika77

Jysk

Var på Jysk i Kristianstad den 6 juni. Klockan 15:00 pratade vi med en tjej och sa att vi ville ha 3 stycken positionsstolar. Hon hjälpte oss med vilka som fanns hemma och då frågade vi om vi kunde få hjälp med att välja ut dynor då vi behövde allt nu. Fick där också hjälp. Plockade på oss solstol och dyna till den
    också. Väl framme i kassan så när vi kommer fram står där en annan tjej. Vi säger att vi lagt undan 3 stycken ositionsstolar och hon säger att det tänker jag inte plocka fram för klockan är nu 15:30. Det har vi inte tid med. Känns lite fånigt. Vi handlade för 2200 kr och nu lämnade vi tillbaka allt vid kassan
    på grund av den dåliga servicen. Jag menar har man det hemma och har det långt in någonstans då får man väl hjälpa till så gott det går. Går tillbaka till första tjejen och talar om att vi fick ju inte våra stolar och hon svarar då, ni sa ju inte att ni skulle ha dem med er... Nähä, varför tror du att vi bad dig om hjälp med dynor och sa att vi behöver dem nu.
    Riktigt dålig service. 4 stycken före oss i kön och ingen fick den hjälp de behövde. Det var hela tiden något de inte orkade plocka fram förrän på torsdag eller "vi vet inte när det kommer in" "det kommer väl". Vad är det för svar? De skrev upp några som de skulle höra av sig till men lika mycket folk lämnade ju
    kvar sakerna. Det är inte svaren man vill ha som kund om tex en bokhylla. Jag vet inte när den kommer eller om den kommer, den kommer väl... hur stor är chansen att man kommer tillbaka och handlar där?

Skickade ett mail till kundtjänsten den 11 juni och får till svar att vi ska bli kontaktade av dem... än idag har vi inte blivit det.

Gissa om vi ska gå till Jysk mer...

• Svar på tråden Jysk
  • josefsmamma

det är så typiskt Jysk!!

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • SystraMi

Skulle köpa utemöbler till min kille i 30-årspresent på jysk. Borden fanns men inte stolarna, så de skulle beställa och stolarna skulle vara framme om ca 3 veckor (tur att jag var ute i tid). Vi ska åka och hämta dom idag, nästan två månader senare...

• ErnieBernie

Jag har slutat handlat där...... Servicen är minst sagt urusel!

• LAA

Vi köpte en trasmatta på jysk (svart/orangerandig) som skulle gå att tvätta i 40 grader. Det stod inget om att den skulle tvättas separat. Vi tvättade den och två andra små trasmattor och alla ljusa partier (inkl mattfransarna) på alla mattor blev missfärgade i en ful rosa nyans pga mattan från Jysk. I butiken sa de: "ja, det är sånt som händer ibland" och tyckte jag skulle tvättat den mattan separat. Men den hade ju ändå missfärgat sina egna mattfransar, så att säga. Skulle jag tvättat de oranga ränderna separat, eller? Det hade de inget svar på, bara axelryckning.

• mmonika77

Jag förstod det på sättet de behandlade folk. Först så har de ett pris när man kommer fram antingen vägrar de expediera eller så svarar de så snorkigt. De har ingen koll på när någonting kommer hem heller... bara den dagen vi var där förlorade de ett antal kunder... Förstår inte hur de tänker. Kundservice är ju nummer 1!!!

• Lola Jämtland

Oj...jag är jättenöjd med vårat Jysk!

Så olika det kan vara.....

• mmonika77

Då ska man med andra ord bojkotta Jysk... Ja jag blev jättearg, likaså de som stod framför i kön. Jag tror ju hellre att man betalar någon hundralapp extra, får bra service och ifall möbeln inte finns inne så kan de ge ett datum. Det kunde de verkligen inte där, orkade inte ens prata med kunderna utan det var "de kommer väl", ring om en vecka, vi får se, nästa... Helt sjukt. Vi gick och köpte utemöbler i en annan affär. Där var klockan 5 minuter kvar innan de skulle stänga och det var inga problem med att plocka fram och till och med bära det till kassorna åt oss för killen såg att jag var gravid. Han hjälpte oss att ta fram dynor och allt! Det kallas service.

• Mirakel händer

Jag är också nöjd med våran Jysk...

Men det är klart att alla är inte lika dana.

♥♥♥Är snart på g igen♥♥♥
  • Pyttan

Är nog väldigt olika på jysk butiker.
    Det bör kanske framhållas, den vi har nämast oss har trevlig o tillmötes gående personal.
    Så alla jysk butiker är inte så.

men väldigt dåligt i ditt fall TS, jag hade också blivit super arg.

• mmonika77

Det värsta är att man då får ett mail att du kommer att snarast bli kontaktad av .... snart gått en månad... pyttsan att något hänt.

Svar på tråden Jysk