• mmonika77

Jysk

Var på Jysk i Kristianstad den 6 juni. Klockan 15:00 pratade vi med en tjej och sa att vi ville ha 3 stycken positionsstolar. Hon hjälpte oss med vilka som fanns hemma och då frågade vi om vi kunde få hjälp med att välja ut dynor då vi behövde allt nu. Fick där också hjälp. Plockade på oss solstol och dyna till den
    också. Väl framme i kassan så när vi kommer fram står där en annan tjej. Vi säger att vi lagt undan 3 stycken ositionsstolar och hon säger att det tänker jag inte plocka fram för klockan är nu 15:30. Det har vi inte tid med. Känns lite fånigt. Vi handlade för 2200 kr och nu lämnade vi tillbaka allt vid kassan
    på grund av den dåliga servicen. Jag menar har man det hemma och har det långt in någonstans då får man väl hjälpa till så gott det går. Går tillbaka till första tjejen och talar om att vi fick ju inte våra stolar och hon svarar då, ni sa ju inte att ni skulle ha dem med er... Nähä, varför tror du att vi bad dig om hjälp med dynor och sa att vi behöver dem nu.
    Riktigt dålig service. 4 stycken före oss i kön och ingen fick den hjälp de behövde. Det var hela tiden något de inte orkade plocka fram förrän på torsdag eller "vi vet inte när det kommer in" "det kommer väl". Vad är det för svar? De skrev upp några som de skulle höra av sig till men lika mycket folk lämnade ju
    kvar sakerna. Det är inte svaren man vill ha som kund om tex en bokhylla. Jag vet inte när den kommer eller om den kommer, den kommer väl... hur stor är chansen att man kommer tillbaka och handlar där?

Skickade ett mail till kundtjänsten den 11 juni och får till svar att vi ska bli kontaktade av dem... än idag har vi inte blivit det.

Gissa om vi ska gå till Jysk mer...

• Svar på tråden Jysk
  • BHJE

Det är Jysk i ett nötskal.
    När jag separerade från mina söners pappa januari -00 så hade jag en månad innan beställt en resårmadrass som skulle komma till butik (Landskrona) siste januari men har ännu inte fått det där samtalet från Jysk om att madrassen kommit o det har gått mer än 7år
    /Jessica

• AnneSophie

Jysk kan vara väldigt olika. Själv har jag handlat på Jysk i Sädertälje och den butiken lämnar mycket att önska.
    Det gör iofs många butiker. Kundservice är minst sagt ovanligt.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Moonis

Har hört mycket sånt om Jysk. Min mamma o jag fick väldigt bra service däremot när hon skulle handla trädgårdsbord o stolar. Killen ordnade ett riktigt bra paketpris på grejerna fast dom inte hörde ihop. Så en del personal kan vara riktigt bra.

• HannaCecilia

Usch handlar inte på Jysk längre. Vi beställde en säng (både stomme och madrasser) på jysk internetbutik får två år sedan, skulle komma innom en vecka till butiken i avesta, jätte bra tänkte vi för vår hade gått sönder och vi sov på golvet. Den veckan gick, jag ringde och hörde vart den var, fanns tydligen ingen beställning för tjejen vi hade beställt av var vikarie (om inte vikarier får ta beställningar varför svarar dom på nummret man ringer för att beställa då? ) Så vi fick göra en ny beställning, när det gått över en månad med tjafs med kundtjänst framochtillbaka och ingen säng tröttnade vi, tog bilen och åkte till ikea två vändor 6mil enkelresa och köpte sängen där.

• shine

Jag bojkottar helt Jysk.
    Dåliga produkter och otroligt dålig service!
    Nej, tacka vet jag IKEA!
    Jysk-butikerna är sååå B, eller Ö kanske man ska säga =/

• Skrutt och Skrot

Vi skulle köpa ett parasoll förra sommaren. Efter mycket letande hittade vi det långt upp i en hylla. Vi frågade henne om hon kunde ta ner det till oss och fick till svar att hon inte hann med det just nu utan vi skulle komma tillbaka en annan dag.....vi gick till en annan affär ist.

• middiz

Jag blev vansinnig på jysk förra veckan!
    Ringde in till jysk i jönköping i tisdags för att kolla om dom hade en barnvagn kvar, som fanns med i förra veckans reklamblad. (bor i 3,5 mil utanför o ville inte åka  in i onödan, ganska vanligt att man gör det när det handlar om jysk) hon som jag pratade med sa att dom hade en kvar och hon la undan den till mej, jag sa till henne att det e ju jättebra för jag bor i mullsjö o vill inte åka in i onödan.. hon undrade om jag skulle hämta den under dagen och jag svarade att jag åker nu direkt!

När jag väl kom dit så sa jag att jag ringde innan och bad dom lägga undan en vagn och gav dom mitt namn..
    Hon i kassan (även hon jag pratade med i telefonen) sa att dom inte fått vagnarna än!
    -Men jag ringde ju in och bad dej lägga undan..?
    -Nej jag sa att jag reserverade en till dej, fick jag som svar.
    Så sa hon att dom inte ens fått varorna än men att dom kommer under dagen men kommer vara upplockade på torsdag!!
    Jag blev förbannad o sa att nu har jag åkt hela vägen i onödan ändå!
    -Jag kan väl inte hjälpa att du missuppfattat, svarade hon mej..

Jag blev helt chockad o bara gick! Helt otroligt!!
    Ska inte varorna som är med i just den veckans reklamblad vara där och upplockade
    på måndagen??
    Jag har bojkottat jysk nu kan jag säga, aldrig mer!!

• Gable

För att inte tala om kvalitén på sakerna.

Har handlat där 2 gånger, aldrig mer. Skiten går bara sönder.

ErnieBernie skrev 2007-07-02 10:07:02 följande:
    Jag har slutat handlat där...... Servicen är minst sagt urusel!
  • mmonika77

Jag känner mig inte ensam...

• melodys

jag skulle handla påslakan som dom hade på annons i jyskbladet, nu sålde dom ut för 125kr istället för 299kr.
    Min dotter ville ha med princess men det var tomt på hyllan, så vi raffade åt oss några kuddar som också var på rean.
    Väl framme vid kassan stämplade kassörskan in ordinarie pris för kuddarna men jag sa till och fick överbevisa henne att det var rea på dom genom att bläddra fram annonsen,hon svarade mig att dom inte fört in veckans rea varor i datan.
    Då passade jag på att fråga om princess-påslakanet, om det fanns några kvar?
    Kassörskan plockade då fram ett som låg vid kassan exakt det som var i annonsen men när hon scannade blev priset 299kr (alltså ordinarie pris) jag sa ifrån men fick svaret att det inte gällde den färgen fast det var likadant som det i annonsen.
    blev lite besviken men gick därifrån utan..

Svar på tråden Jysk