• mmonika77

Jysk

Var på Jysk i Kristianstad den 6 juni. Klockan 15:00 pratade vi med en tjej och sa att vi ville ha 3 stycken positionsstolar. Hon hjälpte oss med vilka som fanns hemma och då frågade vi om vi kunde få hjälp med att välja ut dynor då vi behövde allt nu. Fick där också hjälp. Plockade på oss solstol och dyna till den
    också. Väl framme i kassan så när vi kommer fram står där en annan tjej. Vi säger att vi lagt undan 3 stycken ositionsstolar och hon säger att det tänker jag inte plocka fram för klockan är nu 15:30. Det har vi inte tid med. Känns lite fånigt. Vi handlade för 2200 kr och nu lämnade vi tillbaka allt vid kassan
    på grund av den dåliga servicen. Jag menar har man det hemma och har det långt in någonstans då får man väl hjälpa till så gott det går. Går tillbaka till första tjejen och talar om att vi fick ju inte våra stolar och hon svarar då, ni sa ju inte att ni skulle ha dem med er... Nähä, varför tror du att vi bad dig om hjälp med dynor och sa att vi behöver dem nu.
    Riktigt dålig service. 4 stycken före oss i kön och ingen fick den hjälp de behövde. Det var hela tiden något de inte orkade plocka fram förrän på torsdag eller "vi vet inte när det kommer in" "det kommer väl". Vad är det för svar? De skrev upp några som de skulle höra av sig till men lika mycket folk lämnade ju
    kvar sakerna. Det är inte svaren man vill ha som kund om tex en bokhylla. Jag vet inte när den kommer eller om den kommer, den kommer väl... hur stor är chansen att man kommer tillbaka och handlar där?

Skickade ett mail till kundtjänsten den 11 juni och får till svar att vi ska bli kontaktade av dem... än idag har vi inte blivit det.

Gissa om vi ska gå till Jysk mer...

• Svar på tråden Jysk
  • Amita

Vårt Jysk som ligger där vi bor är likadant, jätte dålig service. Har dock varit på andra som har varit jätte bra.

• Cains lady

Här har servicen varit ok. Men för ett par månader sen beställde (och betalade) jag 6 dynor till gruppen som vi också köpte. (7 400

Det skulle ta 1-2 veckor innan dynorna var hemma.

Men nää, då nästan en månad gått utan att några dynor kommit ringde jag och frågade var de var då säger killen : näää.. och de kommer inte heller, de har slutats tillverka!" gaaahh!

JAG gav då förslaget att ringa andra butiker runtom, och joo, det fanns ju överallt. Min man köpte då i nästliggande stad då han ändå passerade.

Va fan, har de ingen koll alls på ordrarna?! Hade ju betalt rubbet dessutom!

• LindizJ

har varit med om samma sak fast då en matta på rusta...den färgade visserligen inget annat än sina egna fransar men ändå..!

LAA skrev 2007-07-02 10:08:10 följande:
    Vi köpte en trasmatta på jysk (svart/orangerandig) som skulle gå att tvätta i 40 grader. Det stod inget om att den skulle tvättas separat. Vi tvättade den och två andra små trasmattor och alla ljusa partier (inkl mattfransarna) på alla mattor blev missfärgade i en ful rosa nyans pga mattan från Jysk. I butiken sa de: "ja, det är sånt som händer ibland" och tyckte jag skulle tvättat den mattan separat. Men den hade ju ändå missfärgat sina egna mattfransar, så att säga. Skulle jag tvättat de oranga ränderna separat, eller? Det hade de inget svar på, bara axelryckning.
  • Havspromenad

Vi råkade ut för samma sak. Var med min pappa när han skulle köpa soffbord, matsalsbord och tillhörande stolar. Det visade sig att stolarna inte fanns på lager och vi frågade då när de skulle komma in igen. Hon svarade ganska otrevligt att de vet inte om de kommer få in dem igen för de vet aldrig det innan leveranserna kommer till dem. Låter himla konstigt. Sen frågade hon om vi ville köpa borden och skriva upp oss på en lista så kan de ringa om de får in stolarna.... nja tror inte det va??!!!!
    Har aldrig hört om så dålig service i hela mitt liv.

Självklart finns det bra folk som jobbar där, men sånt här gör ju att man inte vill gå dit mer.

• middiz

Jag mejlade jysk för en stund sen, fick svar direkt.
    Han bad om ursäkt och ville att jag skulle ringa han vilket jag gjorde..
    Jag kommer få köpa vagnen för 150:- nu, han skulle ringa affären o kolla så att den verkligen finns där och sen ringa tillbax till mej igen!
    Bra gjort av han tycker jag!!

• lonnir

Lola Jämtland skrev 2007-07-02 10:08:18 följande:

Oj...jag är jättenöjd med vårat Jysk! Så olika det kan vara.....
    Jag med, antar att vi har samma ;oP
  • sanndris

Hatar Jysk, fattar inte ens att skitaffären går runt.. Som ni kanske förstår har jag inte speciellt bra upplevelser hos dom.. Orkar inte ens berätta allt..

• mmonika77

Nu fick jag svar från kundtjänst igen om att de påmint butiken...

• Mori
    AnneSophie skrev 2007-07-02 10:21:28 följande:
    Jysk kan vara väldigt olika. Själv har jag handlat på Jysk i Sädertälje och den butiken lämnar mycket att önska. Det gör iofs många butiker. Kundservice är minst sagt ovanligt.
    Håller helt med! Den butiken är kaos. Vi köpte en resårmadrass där som senare visade sig vara mindre än vad den skulle. Så den brakade igenom botten på vår splitternya säng och förstörde den helt, inklusive golvet. Vi ringde, de svarade "Det är ju inte vårt problem, men ni kan få byta till en annan madrass" MEN, vi fick själva stå för hyra av släp för att frakta dit den gamla skitmadrassen och för att få hem den nya. Dessutom höll inte den heller rätt mått. De lovad att ringa nör nya madrassen kommit, det sket dom i. När jag ringde sa dom att den var tyvörr slut. Ja men va fan ring och säg det då. Efter mycketom och men fick vi en ny madrass. Skitställe. HAndlar aldrig möbler där igen.
Svar på tråden Jysk