• mmonika77

Jysk

Var på Jysk i Kristianstad den 6 juni. Klockan 15:00 pratade vi med en tjej och sa att vi ville ha 3 stycken positionsstolar. Hon hjälpte oss med vilka som fanns hemma och då frågade vi om vi kunde få hjälp med att välja ut dynor då vi behövde allt nu. Fick där också hjälp. Plockade på oss solstol och dyna till den
    också. Väl framme i kassan så när vi kommer fram står där en annan tjej. Vi säger att vi lagt undan 3 stycken ositionsstolar och hon säger att det tänker jag inte plocka fram för klockan är nu 15:30. Det har vi inte tid med. Känns lite fånigt. Vi handlade för 2200 kr och nu lämnade vi tillbaka allt vid kassan
    på grund av den dåliga servicen. Jag menar har man det hemma och har det långt in någonstans då får man väl hjälpa till så gott det går. Går tillbaka till första tjejen och talar om att vi fick ju inte våra stolar och hon svarar då, ni sa ju inte att ni skulle ha dem med er... Nähä, varför tror du att vi bad dig om hjälp med dynor och sa att vi behöver dem nu.
    Riktigt dålig service. 4 stycken före oss i kön och ingen fick den hjälp de behövde. Det var hela tiden något de inte orkade plocka fram förrän på torsdag eller "vi vet inte när det kommer in" "det kommer väl". Vad är det för svar? De skrev upp några som de skulle höra av sig till men lika mycket folk lämnade ju
    kvar sakerna. Det är inte svaren man vill ha som kund om tex en bokhylla. Jag vet inte när den kommer eller om den kommer, den kommer väl... hur stor är chansen att man kommer tillbaka och handlar där?

Skickade ett mail till kundtjänsten den 11 juni och får till svar att vi ska bli kontaktade av dem... än idag har vi inte blivit det.

Gissa om vi ska gå till Jysk mer...

• Svar på tråden Jysk
  • mmonika77

Bläää för Jysks kundservice och kvalité!

• Carro W

Jysk i Kristianstad suger verkligen! Och det är faktiskt personalens fel, otrevliga och totalt ohjälpsamma. Handlar aldrig där!

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • niinie

det är lika dålig service på jysk här i Norge kan jag lova.(iaf i Drammen)

• Hidda

Havspromenad: Det där med att de inte vet förrens leveransen kommer stämmer med alla danskabutiker ingen vet något förrens leveransen kommit dessvärre.

• Novus

Fast nu är det ju inte JYSK som företag som gjort fel, utan personalen. Tråkigt och under all kritik att en del personal ska dra ner andra som jobbar där. (Handlar dock inte där själv pga kvaliten)

I en stad nära oss finns en Jysk och en som jobbar där är jämt skitsur och ser lika sur ut.
    Nämnde en gång att det vore trevligt att kunna gå in och kolla på alla sakerna, men att det inte gick för att jag hade vagn med mig.. (Det stod möbler och kartonger i gångarna.
    Fick ett snäsigt svar om att det fanns gångar ocoh att det visst gick. Sa igen (lugnt) att jag försökt men det går inte. "Det gör det visst!!". Hmm, har inte gått in i den affären efter det

• Fjuppan

Jag handlar aldrig på Jysk!!! Inte sedan deras VD satt i tv och glatt meddelade att de i sina möbler använder virke från regnskogen eftersom det är billigt och de kommer fortsätta använda det så länge kunderna köper det. Ett företag som Jysk borde föregå med gott exempel tycker man...usch!

• pajas01

e faktiskt jätte nöjd men en av dem som ligger ute i gbg.. ringdee in å frågade om en soffa som dem hade på rea.. då hade dem 2 st kvar och klockan va tio min kvar inför stägning så vi hade ingen möjlighet att komma förbi den dagen.. så jag frågade henne om mankunde lägga undan och njae vi får inte göra de , men är du helt hundra på att du ska ha den aah sa jag ah men jaag gömmer den å skriver ditt namn på överallt och säger till att de bara finns en kvar i lager hehe..

när jag kom dagen efter så va de en tjej i kassan som blev paff ööh nää vi lägger aldrig undan något så jag fick be henne ringa till lagret å där stod den den sista hehe va jäätte tacksam

• Fjuppan
    Bebbe2006 skrev 2007-07-03 01:48:55 följande:
    Fjuppan: Varför skulle just Jysk föregå med gott exempel?
    ????????Därför att Jysk är ett internationallet företag! Varför skulle de inte föregå med gott exempel?

IKEA gör det, Sängjätten gör det, MIO gör det, EM gör det osv osv....tycker du inte att det är en bra grej att välja om man med sitt företag vill visa att man faktiskt inte tänker enbart på profit men också på jordens miljö?
  • Bebbe2006

Fjuppan: Nej, jag kan fortfarande inte se varför just Jysk skulle göra det. För att det är ett internationellt företag.

Så om det är ett nationellt företag så behöver de inte föregå med gott exempel...? Ok

Hursomhelst, så länge folk köper dendär skiten, så kommer de att fortsätta. Det är upp till oss konsumenter.

• PetraD

verkligen dålig stil
    vi har ofta fått bra service de gånger vi varit där, men oftast köpt smågrejer.
    Inte mycket större, men nåt. Fast det då varit dålig kvalite. :(
    Det enda vi haft tur med är en spjälsäng vi köpte där 2000 som vi använt till barn födda 01 04 & nu en 05.

• MBL

Det är inte första gången jag läser det här om Jysk.
    Dom är verkligen urkassa!

• mimso

Beställde en bäddmadrass på Jysk. Dom tog mitt namn och tel.nr och skulle höra av sig när den kom. 5 månader senare går jag in igen och ser att madrasserna kommit in men tror ni någon ringt??!
    Dåligt också när man köper stora grejer och inte kan få någon som helst hjälp att få ut dom till bilen på parkeringen, inte ens nån vagn har jag fått låna. Köpte en spegel en gång och fick lämna kvar den vid kassan, betald och allt för att åka och hämta bärhjälp. Så här i efterhand kan jag ju tänka att jag borde begärt pengarna tillbaka och gått,men det är ju lätt att vara efterklok.
    Så ska vi ju inte ens börja tala om kvaliteten på deras grejer!

• Vifsla

Jysk här (norra dalarna) har bra personal men grejorna är ju värdelösa hälften av gångerna. Min låtsas-sambo flyttade för ett år sen och behövde då lite prylar. Vi köpte två speglar och vi fick åka och byta båda gångerna! Vi har fyra mil till Jysk (jobbar dock på "jysk-orten") och hålla på att släpa med sej grejor var och varannan dag är ju inte så kul.
    Jag köpte en säng där för några år sedan, deras metallsäng. När jag släpat hem skiten gick den inte att montera ihop. Jag ringde och de talade om att det var ett fabrikationsfel. De visste alltså om det men ingen hade kollat upp sängen innan den såldes. Jag fick den nya sängen hemkörd och de hämtade den värdelösa.

• Mamma Till Leon

Håller med om att JYSK är skit.
    Vi beställde en säng med bäddmadrass. Den skulle komma in efter 2 veckor.
    Vi ringer in och hör med dom och JA, den har kommit. Hyr släp och åker till JYSK.
    VCäl framme märker vi att det är fel bäddmadrass.
    Detta händer 3 ggr och sen säger vi att vi inte är intresserade längre!
    Dom är helt jävla värdelösa!
    Har inte satt min fot på JYSK sen dess och det är 2 år sen.

Leon 06.07.28
  • mmonika77

Jag trodde faktiskt inte att så många blivit drabbade när jag skrev det här.

• PiaMaria

många som jag känner har haft problem med jysk där jag bor. Men till stor del tycker jag är att personalen är så oproffsig och inte smidig för fem öre. många problem hade ju löst sig om personalen var lite tillmötegående....

• WhiteTrash

Handlar inte så ofta på jyst, mest småsaker bara. Men en sak som aldrig fungerar här där jag bor är att ringa till dom! Har aldrig själv fått uppleva att någon svarat i telefonen då man ringt!
    Har hört att många med mig har upplevt samma sak
    Känslan jag får då jag är där är att personalen antingen är ruskigt okunnig eller ny och inte hunnit lära sig nått ännu. Eller så är dom fruktansvärt ointresserade/trötta på sitt arbete och på kunderna.
    Nej, jag betalar hellre mer och blir trevligare bemött.

• Lilja84

Ja dom är lite roliga på Jysk , här så är det som om personalen försöker smita från kunderna , det ser ut som en lagerlokal typ med kartonger ,möbler osv här och där och inga ordentliga gångar .
    Sen det här med beställningar.
    Min pappa skulle köpa sängar och bäddmadrasser , så han fick tag på sistmämnda och frågade när dom skulle få hem sängarna då paritet var slut , ja om en vecka sa dom då .
    6 veckor senare kunde han hämta sängarna efter han hade ringt , trots att dom skulle ringa han .

Sen även det faktum att det finns 2 stycken personal ute i lokalen som ska ta hand om alla kunderna är för ofattbart.
    Resten står och packar upp på lagret av personalen .
    Hade det inte varit bättre att låta merparten vara ute i butiken istället för på lagret ? Fundersam
    Så folk kan få hjälp fort .
    Folk stod i kassan ( inkl min egen far då ) upp mot 15 - 20 minuter .

• Zenobia

Ja köpte en skohylla på jysk förut, visst att i Sundsvall fanns en på Jysk där. Så jag gick in på Jysk här i Härnösand. Kollade runt i hela affären, men hittade den inte. Men ja tänkte ja måste fråga om dom kommer få in den igen. Gick till kassan och hon kollade upp i katalogen. Sen sa hon ja den har vi på lager, men vi har platsbrist så vi har ingen frame.
    Hur smart är det då, då får man väl inge sålt. Tydligen måste man veta vad man ska ha hinnan man handlar där =)

Svar på tråden Jysk