• Rosesarered

chrysler pt cruiser ?

Söker efter folk som har en Chrysler Pt Cruiser.

Jag och min man tänkte eventuellt köpa en. Vi är 25år och får förhoppningsvis tillökning inom snar framtid.
    Vi har kollat runt lite på begagnademarknaden och tänkte satsa på en -03 eller -04.

För och nackdelar?

Söker gärna lite tips om försäkringsbolag. Har Chrysler sammanbete med något försäkringsbolag?

• Svar på tråden chrysler pt cruiser ?
  • MiAmor

Vi ville oxå köpa en sån, men efter att ha sett hur litet bagageutrymmet var så ändrade vi oss. Nåt vi har insett sen lillan föddes är hur viktigt det är med stoooort b-utrymme, inte bara så att vagnen får plats. Just nu lutar det åt citroen picasso el nåt liknande.

• Pixboy

Provkörde en sådan en gång och det var den värsta bil jag nånsin kört. Satt fruktansvärt dåligt, den var plastig och ranglig. Bullrig och inte speciellt rolig att köra. Men gillar hur den ser ut. Blev en Golf istället den gången.

• Rosesarered

puffar upp denna tråd.

• azizam 02  06

Bagage utrymmet är ganska litet, men vi tycker att det är en kanon schyst bil. Tips köp en bugaboo vagn så har du fortfarande bra utrymme.

• Rosesarered

azizam 02 06 skrev 2007-07-06 20:51:03 följande:

Bagage utrymmet är ganska litet, men vi tycker att det är en kanon schyst bil. Tips köp en bugaboo vagn så har du fortfarande bra utrymme.
    Vilken år och modell har ni?
    Tycker det finns massa olika om man tittar runt på begagnade marknaden. Förvirrade.
    Finns dem som heter Chrysler PT Cruiser: Classic, Limited, Touring, Turbo, CRD, Cab
  • azizam 02  06

Vi har  Limited Edition våran är en 02. Jag kan inte så mycket om bilar & mitt intresse är ganska svalt till dom, men jag älskar att åka våran bil, jag har heller inget körkort men känner att jag måste ordna det snart : )

• Rosesarered

azizam 02 06 skrev 2007-07-06 21:06:23 följande:

Vi har  Limited Edition våran är en 02. Jag kan inte så mycket om bilar & mitt intresse är ganska svalt till dom, men jag älskar att åka våran bil, jag har heller inget körkort men känner att jag måste ordna det snart : )
    Hur ser er ut invänligt?
  • Pixboy

"Vilken år och modell har ni?
    Tycker det finns massa olika om man tittar runt på begagnade marknaden. Förvirrade.
    Finns dem som heter Chrysler PT Cruiser: Classic, Limited, Touring, Turbo, CRD, Cab"

CRD = Dieselmotor
    Cab = Cab
    Turbo = turbomotor

Classic, Limited och Touring är olika utrustningspaket till bilen

• Pokergirl

Chrysler har ett eget försäkringsbolag men dom är inte så billiga, jag fösäkrade via mitt bolag som jag har hemförsäkringen hos istället. Kolla aftonbladets test av pt, det säger en hel del om bilen.

• K J N

Modellen saknar också i princip rostskyddsbehandling, tidningen Vi Bilägare gav den betyg 1 av 5 för rostskydd.

I USA så är det en lågprisbil och tillverkad därefter med rätt skramlig inredning osv.

Svar på tråden chrysler pt cruiser ?