• Rosesarered

chrysler pt cruiser ?

Söker efter folk som har en Chrysler Pt Cruiser.

Jag och min man tänkte eventuellt köpa en. Vi är 25år och får förhoppningsvis tillökning inom snar framtid.
    Vi har kollat runt lite på begagnademarknaden och tänkte satsa på en -03 eller -04.

För och nackdelar?

Söker gärna lite tips om försäkringsbolag. Har Chrysler sammanbete med något försäkringsbolag?

• Svar på tråden chrysler pt cruiser ?
  • Pixboy

Kan skilja otroligt mycket mellan var man bor och hur man parkerar bilen (garage, carport, parkering)

• Pokergirl
    Rosesarered skrev 2007-07-19 09:12:53 följande:
    Pokergirl> Haha, vilket skämt! Kollade precis och på dina skulle försäkringen för mig ligga på 19.000:- och uppåt per år!!!
    oj, det var lite skillnad det! Kolla om ni skriver bilen på killen, kanske är du i ålder där det är extra stor skaderisk och därmed hög premie.
  • Rosesarered

Han är 26 och jag 25, bilen är ungefär 2000:- billigare om den står på mig. Då har vi kollat många försäkringsbolag.
    Ska gå igenom imorgon och dubbelkolla. Återkommer vilka vi har jämfört med, kanske finns det någon vi har glömt.
    Vad gör man inte för att komma ner lite i pris.

• Rosesarered

Finns det någon site med en förteckning om olika försäkringsbolag?
    Eller finns det någon site där alla är sammlade så man kan jämföra lätt och smidigt?

• Rosesarered

Dessa har jag kollat och jämfört:
    Tennant
    Folksam
    Aktsam
    Länsförsäkringar
    Trygg Hansa
    If

• K J N

Man kanske även ska kolla vad man får för skydd för pengarna snarare än bara vilket bolag som är billigast...?

• Rosesarered

K J N skrev 2007-07-20 09:58:32 följande:

Man kanske även ska kolla vad man får för skydd för pengarna snarare än bara vilket bolag som är billigast...?
    Ger inte helförsäkring samma skydd på alla bolag?
  • K J N

Självrisker och villkor skiljer ju..

• Rosesarered

K J N skrev 2007-07-20 10:14:35 följande:

Självrisker och villkor skiljer ju..
    Ok, när jag har jämfört har jag valt samma val på de olika bolagen, dvs samma självrisk osv.
Svar på tråden chrysler pt cruiser ?