• Rosesarered

chrysler pt cruiser ?

Söker efter folk som har en Chrysler Pt Cruiser.

Jag och min man tänkte eventuellt köpa en. Vi är 25år och får förhoppningsvis tillökning inom snar framtid.
    Vi har kollat runt lite på begagnademarknaden och tänkte satsa på en -03 eller -04.

För och nackdelar?

Söker gärna lite tips om försäkringsbolag. Har Chrysler sammanbete med något försäkringsbolag?

• Svar på tråden chrysler pt cruiser ?
  • Janice82

elmina...jag tänkte bara höra hur dom kopplade ur air-bagen?

Vi har haft 2 st pt-cruiser och dom har båda ggrna sagt att på dom bilarna går det inte att koppla ur...
    skulle vilja ha en sån igen men det blir för trångt o ha alla 3 i baksätet...

Men annars tycker jag fakitskt att bagaget va mkt rymligare än i tex. en vanlig Volvo kombi...men smanken e ju som baken:)

• f1carbon

Antispinn förhindrar att hjulen slirar vid gaspådrag inget mer.

Antisladd förhindrar sladd (under och överstyrning).

Blanda inte ihop systemen ....

• elmina

Grattis till bilköpet..

Vi har inte antispinn som man kopplar av/på manuellt.(tror inte det iaf, kan inte fråga sambon heller, han e på Metallica)
    Svar på frågan om airbagen så hade vi lite krångel innan vi kunde få den ur/bortkopplad. Då vi köpte bilen sa våran försäljare att det gick att koppla ur den. Strax innan leverans ringde han och talade om att det inte gick i dessa bilar. Eftersom det var lovat vid köp och att detta var ett krav från oss att få den bortkopplad pga barnstol sa vi att då kan vi inte köpa bilen. Försäljaren gjorde lite efterforskningar och ringde sedan tebax och hade löst det.
    Det han gjorde var att han lämnade bilen till någon som bygger handikappanpassade bilar. Denna man tog bort airbagen och när vi behöver den igen är det bara att komma tillbaks till firman och sätta dit den igen. Ingen x-tra kostnad för det heller. Så valet vart ej så svårt, vi köpte bilen nöjda och glada.. kjaam

• Pixboy

F1Carbon, ger dig helt rätt, ibland går det snabbt när man läser.
    Men även antispinn ger viss hjälp till att häva sladd, men dock bara i lägre fartare. Antisladd är det mer avancerade systemet.

Sen kan systemen heta alla möjliga förkortningar, ESP, ASP, TRACS, ETC, DSA, STC och DSTC.

• K J N

"Efersom våran bil ingår under nybilsgaranti har vi en försäkring på ca 2700 kr i halvåret."

DETTA ska man definitivt kolla upp - vad har ni för självrisk vid en eventuell skada..?

De flesta tillverkare vill ju att kunden sak få så låg premie som möjligt så de brukar skriva upp självrisken rejält på bilar som har vagnskadegaranti, självrisker runt 10.000 kr är inte ovanliga hos vissa fabrikat.

• Rosesarered

K J N skrev 2007-07-16 23:50:36 följande:

"Efersom våran bil ingår under nybilsgaranti har vi en försäkring på ca 2700 kr i halvåret."DETTA ska man definitivt kolla upp - vad har ni för självrisk vid en eventuell skada..?De flesta tillverkare vill ju att kunden sak få så låg premie som möjligt så de brukar skriva upp självrisken rejält på bilar som har vagnskadegaranti, självrisker runt 10.000 kr är inte ovanliga hos vissa fabrikat.
    Hrm, eftersom vår bil är en 03 och jag förstått det rätt så har vi endast rostskyddsgarantin kvar.

På vårt försäkringsbolag kunde vi välja på 2st självriskpriser (det skiljde knappt någonting mellan dem båda) vi tog den billigaste, 3000:- istället för 5000:-
    Vår premie ligger nu på runt 9000:- om året, vet inte om det är billigt eller dyrt? Vi har kollat runt och jämfört lite. Detta var det billigaste vi kunde hitta nu.
  • Pokergirl
    Rosesarered skrev 2007-07-19 08:29:06 följande:
    K J N skrev 2007-07-16 23:50:36 följande: Hrm, eftersom vår bil är en 03 och jag förstått det rätt så har vi endast rostskyddsgarantin kvar.På vårt försäkringsbolag kunde vi välja på 2st självriskpriser (det skiljde knappt någonting mellan dem båda) vi tog den billigaste, 3000:- istället för 5000:-Vår premie ligger nu på runt 9000:- om året, vet inte om det är billigt eller dyrt? Vi har kollat runt och jämfört lite. Detta var det billigaste vi kunde hitta nu.
    Oj det var dyrt! Jag betalar drygt 4000 för min helförsäkring, har den hos dina försäkringar.
  • Rosesarered

Pokergirl> Menar du dina.se ?
    Dom har vi inte kollat, ska kika! Tack för tipset

• Rosesarered

Pokergirl> Haha, vilket skämt! Kollade precis och på dina skulle försäkringen för mig ligga på 19.000:- och uppåt per år!!!

Svar på tråden chrysler pt cruiser ?