• Rosesarered

chrysler pt cruiser ?

Söker efter folk som har en Chrysler Pt Cruiser.

Jag och min man tänkte eventuellt köpa en. Vi är 25år och får förhoppningsvis tillökning inom snar framtid.
    Vi har kollat runt lite på begagnademarknaden och tänkte satsa på en -03 eller -04.

För och nackdelar?

Söker gärna lite tips om försäkringsbolag. Har Chrysler sammanbete med något försäkringsbolag?

• Svar på tråden chrysler pt cruiser ?
  • Pokergirl

MeanJean: japps, JAG äger en Pt, ger inte maken cred för det, han har sin japanare som han luffar runt i. Jag älskar min pt men önskar den vore mörklila, det finns en sådan som jag sett i stan och trånar efter, blir helt till mig när jag ser den... Drömmen hade varit en lilametallic cab men man får nog drömma vidare och stripa sin silvriga istället!

• MeanJean

Pokergirl - U go, girl!
    Klubben var med i Barkarby på Wheels Nats 2004 o vi fick låna en PT cabbe av Chrysler då, o gissa vem som fick köra den då alla andra hade sina PT:s....? *leeeeer* Kvinnliga förare av bilen är inte alltför vanliga, så håll fanan högt!
    Är det en Classic, Touring eller Limited? Eller rentav en GT?
    Att flakelacka en silverfärgad hade inte varit helt fel. *smask*

Jag behöver inte inledas i frestelse - jag kan gå själv....
  • Pokergirl

MeanJean: har en limited. Jag gillar bilen skarpt men skulle vilja spica upp den lite, och eftersom jag har företag så känns det ju lite mer ok att göra det!

Finns en supersnygg pt i svart med eldsflames här i stan, borde vara med i klubben, den pt:n går inte av för hackor!!!

Bara synd att bilen har en svängradie som en traktor, det är nog det enda som stör mig, annars kör jag min pt med pondus!

• Rosesarered

Hello girls, jag/vi har också en PT - limited 03 motor 2.0. Kanon! Håller med ang svängradien, den svänger som en lastbil. Annars trivs vi kanon i den. Vår går åt det guld/champange hållet i färgen.

• jep

900 spänn i månaden?! trist...
    Jag vet att bilförsäkringen var extra dyr för mig till jag fyllde 26, och att det skillde förvånande mkt ber. på hur många mil anmälde att jag körde.
    När jag körde 4000mil/år var premien 11000/år. vid 1000mil ca 7000/år (bor på landsbygd o kör inte PT-cruiser)

• MeanJean

Pokergirl - vi hade oxå en silver Ltd som var orsak till hela klubben o du milde TID så maken joxade med den...  Han monterade tribals över hela sidorna o på skärmarna, han hade blå neonrör undertill, bytte bromsljus och jag vet inte vad.... Idéerna för att styla en PT är oändliga. USA har mycket godis att bjuda på o där är modellen hur stor som helst. Om du vill ha tips o hjälp med att styla den så hör av dig till maken på [email protected]
    Det är inte vår gamla PT du har köpt???
    Maken vet mkt väl vilken den svarta PT:n är o han ÄR medlem men har varit seg med att skicka bild till oss.

Ni som kör PT - kolla rostskyddet.... Dra loss listen vid förardörren upptill, där fogarna för ramen o taket går ihop. Maken upptäckte av en händelse att det var rost ALLAN där på vår första PT o det saknas rostskydd på första årsmodellen. En del senare modeller har oxå drabbats o det är rostskyddsgarantin som gäller så kolla upp det snabbt. Chrysler fick i princip doppa hela vår bil i rostskydd o det fanns fanimig överallt i bilen sen :-P

Rosesarered - är det en Street Cruiser ni har?

Vad som gäller försäkringen så lönar det sig att kolla runt, men beroende på var man bor o vem man är så är det inte billigt lik förbannat. Maken betalade 600:-/mån för PT:n men jag vet inte om det beror på hur länge man har haft körkort o vad man har för larm o sånt på den.

O jag kan meddela att PT är INTE populär på cruisingar o andra jänkerelaterade events. De tycker bilen är för ny o ett år fick vi tjata in oss på parkeringen på Power Meet. En korkad funktionär sa att bilen inte var amerikansk, o då exploderade maken o röt honom att läsa vad som stod framme i grillen Jösses, det är ju PT:n som kommer att ta över när 50-talarna säckar ihop för gott......

• Rosesarered
    jep skrev 2007-08-06 09:37:42 följande:
    Jag vet att bilförsäkringen var extra dyr för mig till jag fyllde 26, och att det skillde förvånande mkt ber. på hur många mil anmälde att jag körde.När jag körde 4000mil/år var premien 11000/år. vid 1000mil ca 7000/år (bor på landsbygd o kör inte PT-cruiser)
    Menar du att försäkringen kommer bli billigare för mig om 2månader när jag fyller 26?
    Man kan väl inte ljuga om vad man beräknar köra per år? Det kan väl dom se om en olycka händer? Men jag har märkt att det är billigare desto mindre man kör.
  • Rosesarered
    MeanJean skrev 2007-08-06 23:03:06 följande:
    Ni som kör PT - kolla rostskyddet.... Dra loss listen vid förardörren upptill, där fogarna för ramen o taket går ihop.

Rosesarered - är det en Street Cruiser ni har?Vad som gäller försäkringen så lönar det sig att kolla runt, men beroende på var man bor o vem man är så är det inte billigt lik förbannat. Maken betalade 600:-/mån för PT:n men jag vet inte om det beror på hur länge man har haft körkort o vad man har för larm o sånt på den.
    Vad är en Street Cruiser?

Shit, vi har inte kollat listen vid förardörren efter rost, ska göra det någon dag. En fråga, vår har blivit oljprickig av något slag på det svarta mellan dörrarna. Går det att få bort?

Ang försäkring så tror jag att jag såg att Chryslers egna var mest prisvärda för oss. Men nu kan vi inte byta tror jag. Den försäkring vi har idag verkar vi vara budna till 1år. Typsikt.
  • Prinsessorna

Livsfarlig bil att krocka i , kolla krocktester. Inget ja skulle vilja ha eller sätta mina barn i.

Mvh Jenny

• Moparwoman

MeanJean- tråkigt att höra att ni inte kommer in på bilträffar. En kompis till oss har köpt 1 av 2 st Neon SRT4 i Sverige och han skulle till Orsa på "Mopars at the Strip" men tänkte att som vanligt blir han väl inte inläppt men det blev han och det var jätteskoj att se den lilla turboladdade bilen köra mot stora vrålåk! Speakern kommenterade den gansksa mycket så att publiken fick upp ögonen för den. Det var roligt!

Vi såg en stylad PT i Varberg med bilbarnstol.. trodde det var ni men jag vet inte.. den hade bara två bokstäver på nrplåten.. gissa vilka

• MeanJean

Moparwoman - vet mkt väl vilka det är som har den kärran. Medlemmar, of course

Vi var nere på träffen i Malmö, i åsktryckande värme, med två griniga ungar, i vår.... Passat!!!! Det blev en o annan sned blick mot den men vad ska man göra? Det var full rulle med inbjudna tyskar o vi var väl en 50 bilar så det var nått som hände hela tiden. Tur att tyskarna hade två tolkar så det hela flöt fint men ack vad man sörjer att kärran är såld. Det kommer att bli PT igen vad det lider.

Det finns en smaragdgrön PT i klubben och jag dregglar varje gång jag ser den. Otroligt unik färg o göööörsmaskig!

Svar på tråden chrysler pt cruiser ?