• Rosesarered

chrysler pt cruiser ?

Söker efter folk som har en Chrysler Pt Cruiser.

Jag och min man tänkte eventuellt köpa en. Vi är 25år och får förhoppningsvis tillökning inom snar framtid.
    Vi har kollat runt lite på begagnademarknaden och tänkte satsa på en -03 eller -04.

För och nackdelar?

Söker gärna lite tips om försäkringsbolag. Har Chrysler sammanbete med något försäkringsbolag?

• Svar på tråden chrysler pt cruiser ?
  • Rosesarered
    Pokergirl skrev 2007-07-07 11:30:02 följande:
    Chrysler har ett eget försäkringsbolag men dom är inte så billiga, jag fösäkrade via mitt bolag som jag har hemförsäkringen hos istället. Kolla aftonbladets test av pt, det säger en hel del om bilen.
    Vilken modell och år har du? Är du nöjd?
  • Rosesarered

Pokergirl> Det var inget, du har ju redan svarat i mailet... hehe sorry!

• Rosesarered

azizam 02 06 skrev 2007-07-06 20:51:03 följande:

Bagage utrymmet är ganska litet, men vi tycker att det är en kanon schyst bil. Tips köp en bugaboo vagn så har du fortfarande bra utrymme.
    Vart har ni barnstolen? Där bak?
  • Pokergirl

Jag tycker faktiskt man får mkt bil för pengarna om man köper begagnat, bilen är välutrustad och komfortabel, däremot skulle jag inte köpa en ny pt, det är för mkt pengar.

• Rosesarered

Vad är antispinn till för och ska det vara igång hela tiden?

• Pixboy

Antispinn är ett system som hjälper dig att klara upp en situation där du annars skulle tappat kontrollen, till exempel en sladd. Systemet bromsar ett eller par däck och hjälper dig att återfå kontrollen.

Så du märker aldrig av systemet om du inte behöver det, till exempel som airbags. På många bilar kan man koppla ur antisladd om man vill men det är inte lämpligt i normala fall.

• tatoo rosen

Min pappa har en sådan bil och kan bara varna för att det knappt är något bagage... Fräck bil men jag skulle inte satsa på en sådan om man ska ha barnvagn och annat i den ( tror pappa måste fälla sätet för att få in golfklubborna )

• elmina

Hejsan..
    Vi har en PT cruiser -05 med 2.4 liters motor. Vi är supernöjda med bilen. Vi har våran dotter i framsätet. Airbagen kopplades ut när vi köpte bilen.
    Vi har/hade en emmaljunga vagn sittvagn med duolift. Den gick alldeles utmärkt att ha i bagageutrymme. Dock fick vi lägga den på sidan. (högkant om du förstår).
    Angående rostskyddsbehandling är dessa bilar, iaf våran behandlad 3 omgångar direkt vid import till Sverige.
    Våran bil är försäkrad i med chrystlers egen försäkring. Efersom våran bil ingår under nybilsgaranti har vi en försäkring på ca 2700 kr i halvåret. Men vi ska byta till en billigare när vi får betala fullt. Lönar sig att ringa runt å fråga.
    Summa sumarum så är vi jättenöjda med våran bil både sommar som vinter. Lycka till med bilköpet och jag kan varmt rekommendera världens coolaste bil.. Kjaam

• Rosesarered

Vi har köpt bilen! Är super nöjda hitintills.

elmina> Har ni också ett antispinn system som man slår på och av manuellt?

Svar på tråden chrysler pt cruiser ?