Inlägg från: Modesty2000 |Visa alla inlägg
  • Modesty2000

Sollentunamammor!!

5088: din lilla tjej är ju i Fias ålder så det kanske är utvecklingssprång? Fia är förbannad mest hela dagen och vägrar att sova vilket gör att hon ju blir ännu tröttare och argare...just nu sitter hon i babysittern och har glansiga, röda ögon och orkar knappt prata men om jag tar up henne och närmar mig vagnen så vrålar hon som en brandbil...puh!

• Modesty2000

Camabo: låt loppan sova...jag inbillar mig att de växer när de sover och dessutom är det ju så lugnt och skönt! Det kniviga är väl att dina tuttar kanske tror att det inte behövs så mycket mjölk men samtidigt hinner de ju laddas upp och Armica får sig en rejäl slurk när hon väl vaknar!

• Modesty2000

Siljelin: jag skulle vilja lägga till "tappat nappen på natten-morr" och "omoget brosk i strupen-skrik" och som en bonus kan man slänga med "småprat klockan 7 på morgonen"...

• Modesty2000

GoåGlad: tänker på dig! Det är riktigt tufft när de är små...man sitter där i soffan med en värkande muff och barnet som hänger vid en ömmande tutte och det är mjölk och blod och flytningar och fett hår och elände....men bebisen växer och muffen läker och tillslut ligger man där i ett bad och tycker livet är rätt ok! Mina hormoner svallar fortfarande och jag kan gråta på beställning mer eller mindre men nu har hela familjen vant sig vid mamsens bölande!

• Modesty2000

5088: det skiljer ju bara en dag mellan Jasmine och Fia och Fia har idag varit ett riktigt monster...värst var hon när jag helt sonika åkte iväg utan henne och var borta i 3 timmar. Stackars pappan höll på att bryta ihop...hon skrek...tog en power-nap...skrek...tog en power-nap...
    Fia har senaste dagarna varit så krävande att jag helt enkelt var tvungen att komma bort lite, dels för min skull men även för att pappan skulle fatta hur det är ibland...hon har hittat ett helt nytt röstläge och emellanåt tar hon i så hon kräks när hon ska försöka greppa saker eller bara hålla uppe kroppen en längre stund! Puh!

• Modesty2000

Om 2 dagar ska vi sticka iväg på en riktig långresa, 70 mil till Skellefteå där vi ska bo i farmors stuga vid havet. Ska bli så skönt att komma bort lite även om jag just nu känner mig helt matt. I stugan finns INGENTING i matväg eftersom ingen bor där längre regelbundet så jag kämpar som en iller för att komma ihåg allt. Har försökt att planera maten så att vi mest har med oss fryst mat så det inte blir så mycket matlagande...dessutom måste lakan med och alla handdukar som Fia kan tänkas kissa ner och kläder och gummistövlar till oss och babysittern och jag vet inte allt. Visst finns det affärer men jag vill inte ägna tiden åt att åka 2 mil för att köpa en massa saker som finns hemma...

Det blir en bra bit att åka men vi har insett att det nog blir många pauser och raster och eftersom jag har beställt strålande sol nästa vecka tror jag det blir toppen! Mannen förbereder fiskespön och jag har packat deckare som jag inte hunnit läsa...

• Modesty2000

Leia07: vi kör med Sempers droppar och de har funkat toppen!!! Dyra som tusan, 175:- men värda varenda krona eftersom Fia i princip aldrig har ont i magen längre!

• Modesty2000

Camillla: jag var i Veddesta för några år sedan och minns det fortfarande! Var dock inte på Babyproffsen...men Willys var inte att leka med!

Fia väckte mig kl 5 och lyckades inte övertalas att somna om och medans jag gik på toa blev hon så ilsk så hon väckte pappa oxå...idag ska vi köra 70 mil till Skellefteå men som tur är har vi båda körkort nuförtiden så vi kan turas om. För 2 år sedan tog jag hela resan själv...måste komma ihåg att ta med mig en kudde!

• Modesty2000

Camabo: lycka till på jobbet! Låter ju faktiskt riktigt spännande men jag antar att efter 7 år har du hört mer än tillräckligt :D! Tror det kommer att gå jättebra men förbered dig på en trött Jörgen när du kommer hem :D!

• Modesty2000

Puh...hemkommen efter semester i Norrland så det tog sin modiga stund att läsa ikapp! Här hemma är det lugnt och skönt, Fia är en liten soltråle (i jämförelse mot tidigare) och lärt sig massor med nya grejer!
    Just nu har min bästa väninna på besök med karl och bebis på 5 veckor! Det känns underbart att få hålla i en liten skrutt igen, tyvärr känns det som Fias bebistid är bortblåst eftersom jag var väck av sömnbrist och hon skrek av magknip hela tiden. I morse vaknade loppan 4.30 för mat och somnade om...då gick jag in till Jenny med lilla vakna Irma och gosade med Irmis tills hon somnade och Jenny kunde somna om och då vaknade loppan lus igen och begärde mamma så jag antar att jag får försöka klämma in lite stödvila på eftermiddagen :D! Nu tänkte jag göra mig till och fixa fint i köket och förbereda scones till frukost...behöver smöra lite för mannen som är ett surt, argt helvete just nu...

Svar på tråden Sollentunamammor!!