Inlägg från: Modesty2000 |Visa alla inlägg
  • Modesty2000

Sollentunamammor!!

Tack Siljelin och Camillla men när jag var på biblioteket och läste deras kriterier för att man ska få låna deras talböcker så stod det inget om bebis-mammor med sömnbrist och amningsludd i hjärnan...bara synskadade osv :(.. Boken jag ville ha är så gammal att det inte finns på de nyare talböckerna som alla får låna men det kan ju bli aktuellt till nästa gång så snälla, släng inte era reliker från 90-talet :D!

Förresten: ni som har koll, brukar det komma in mer fleecekläder lite senare på hösten? Jag har nu kollat i alla affärer med barnkläder och jag skulle vilja ha en fleecetröja samt fleecebyxor men det finna bara hela overaller....Jag tror det blir för varmt eftersom jag ska ha en åk-påse i vagnen oxå...Ett alternativ är ju att köpa en varm jacka men jag vill fortfarande hitta ett par fleecebycor...Jag hör till den udda skaran som HATAR att handla och gå i affärer och idag fick jag en överdos i Väsby-centrum...

• Modesty2000

Förresten...hur ska ni göra med det nya Penumokock vaccinet (sorry för stavningen...)? Känner mig velig, vill inte utsätta loppan för fler sprutor i onödan...hon har fått sitt 5-månaders vaccin idag och är jätteeländig...men samtidigt är jag ju som det flesta mammor vansinnig nojjig för att hon ska drabbas av något livshotande...

• Modesty2000

Hittade lite info här om p-kockerna: www.wyeth.se/dyndefault.asp

Verkar ju bra iofs men skyddar de i såna fall mot de stammar som är antibiotikaresistenta? Vissa barn är ju "öron-barn", men varken jag eller min karl har varit det så hur stor är risken att Fia blir ett?

Iaf...inatt blir det första natten för loppan i eget rum. Spjälsängen står bredvid gästsängen så om det är så att hon vaknar mycket kan en av oss lägga sig bredvid och eftersom jag alltid har suttit upp och ammat kvittar det om jag får gå till ett annat rum....tror jag... Inatt lär hon sova iaf, fick ju sitt vaccin idag och det har varit elände hela dagen...jag är alldeles matt! Fia har ju alltid varit en bebis som kunnat sova själv i vagnen och roat sig på egen hand men nu är det ba famnen som gäller....shit vad frustrerad man blir!

• Modesty2000

Camillla: jag är nog inne på din linje...men min bättre hälft är en nojjig förstagångspappa som helst av allt skulle vilja linda in loppan i bubbelplast tills hon är sådär 35...

Har under kvällen gått igenom loppans kläder för att plocka i ordning högar med strl. 68, 74 och 80. Fick lite kläder av en familj min mamma umgås med som kommer från Libanon...och det är så mycket broderier, applikationen, spets och pastellfärger att jag nu tog mig i kragen och rensade ut dem i "insamlingshögen"...jag kommer inte ens att använda dem som kris-kläder så de går bort! Dessutom har vi fått så mycket skumma grejer av Marks mamma...

Däremot hittade jag en heldress i orange sammet a lá 70-tal som jag tror loppan får testa i morgon...så retro att det blir bildbevis om hon kan ha den!!!

• Modesty2000

Issa98: massor med grattis!

BeccaGrodan & Noodle: jag skojade til det lite i lördags och drack lite likör...man nöjer sig med så lite nuförtiden!

Camillla: loppan tycker inte heller att mamma och babygymet är tillräckligt skoj...puh...idag ska jag iaf till öppnis i Rotebro på sångstund. Hon kanske sover bättre om hon får hålla igång på dagarna...tyvärr är ju jag världsbäst på att ta det lugnt men idag börjar Mark jobbet på allvar efter att ha varit hemma i snart 3 månader (förutom 2 veckor på jobbet) så nu gäller det att aktivera sig! Kommer du med till kyrkan på torsdag med BVC-gruppen?

Camabo: ack vad jag önskade att boken fanns att ladda ner men den är från 97 och då ägde de flesta knappt en mobil så det är kassett som gäller men jag har faktiskt lånat den nu och tar ett kapitel varje kväll. "Målarens döttrar" av Anna-Karin Palm...riktigt bra!

Inatt har loppan inte prioriterat sömn utan utvecklat sina röstresurser istället...jag ska börja skriva upp hur mycket hon egentligen sover på dagarna...det känns inte som det är så mycket men kanske mer än jag tror!

• Modesty2000

Puh...idag har det varit ös hela dagen! Var bla på sångstund på Kosmos! Än så länge känns det lite läskigt med öppnis men jag antar att man vänjer sig snart! På fredag hoppas jag det drar igång en kurs med babymassage...än är det bara 3 anmälda och det behöver vara 5 st som är med för att den ska starta så jag lobbar lite här för den!

Efter sångstunden åt jag lunch med en mamma från föräldrargruppen och efter det tog vi en promenad så idag kommer jag inte vara uppe hela natten och snurra...inte Fia heller hoppas jag :D!

När är det megaträffarna på Mysebo brukar vara???

• Modesty2000

Camilllla: hon sa att babymassagen passade bäst för 2-4 månader men jag tänkte testa med Fia trots att hon är 5 månader...tror det funkar ändå eftersom hon gillar att ligga naken och mysa....frågan är ju om hon har lust att ligga STILL och mysa :D...

Somnade strax efter 21 igår eftersom jag var helt färdig av dagens händelser och efter att Fia ville ha mat kl 3 kunde jag inte somna om...snacka om i-landsproblem...

• Modesty2000

Min loppa väger ca 6,8 och är 65 lång. Hon ska strax börja använda 68 kläder men jag kommer att köpa en fleeceoverall i strl 74...om jag nu hittar en jag gillar....

• Modesty2000

Måste ju bara berätta att jag och loppan var hos läkaren idag och gjorde pricktest! Jag har uteslutit mjölk och ägg ur min kost i 2,5 månader men eftersom testet inte visade någon reaktion ska jag sakta börja äta lite ost! Guuuud vad jag saknat ost! Nästa grej blir mjölkchoklad...saliven rinner till bara jag tänker tanken!

• Modesty2000

Jag har ett problem...har försökt introducera välling till loppan och det funkar ungefär varannan gång. Jag gör egen välling på Änglamarks havremust...ikväll tänkte jag fara iväg och Mark blir ensam med loppan för mat och läggning. Tänkte blanda iordning välling och be till högre makter att hon tar den...

Hur har ni gjort för att få bebisarna att gilla välling?

Svar på tråden Sollentunamammor!!