Inlägg från: Modesty2000 |Visa alla inlägg
  • Modesty2000

Sollentunamammor!!

BeccaGrodan: ingen aning om varför det är så men min karl har jobbat som bilmekaniker och fått sår av både det ena och det andra och det var han som påpekade det...och sedan dess upptäckte jag att det var skillnad. Lyckades förresten få en sårskada av en konservburk idag men den är obetydligt större än ett "papercut" så jag ska inte gnälla :D!

• Modesty2000

Jag är så gnällig för tillfället så försöker hålla tyst istället...i morgon åker vi iväg ännu en sväng, denna gång ner till skåne för att hälsa på en kortis hos hinhåle till svärmor och en längre stund hos bästa väninnan! När vi kommer tillbaka är det bara 1 vecka kvar av Marks pappaledighet och sen blir det lite ordning här hemma...jag är ju svag för rutiner och social men rutiner blir det inte mycket av för tillfället och Marks behov av sociala kontakter tillfredsställs av Fia, mig och katterna...jag har ju då liiite större behov än så...

• Modesty2000

Blev ännu mer gnällig när vi nyss var på Stinsen och jag var tvungen att hitta nya byxor...och inser att jag inte riktigt kan ha "low waist" längre....det blir som en liten överläpp som hänger över linningen...

Fia har förresten gjort massor med nya saker idag, ätit potatis för andra gången och idag gick det verkligen hem. Hon högg efter skeden! Hon satt i sin tripp-trapp-trull stol under tiden och dessutom har hon vänt sig massor med gånger från rygg till mage och tillbaka igen! Jag tror hon kommer sova gott inatt....

• Modesty2000

Go å glad: hoppas det blir lugnare i morgon!!! Vi hade en liknande dag när Fia var nån månad men då var det bajs istället...när hon väl somnat var jag tvungen att ta en dusch för jag kände mig som en blöja hela jag...och jag är INTE petig :D!

• Modesty2000

Nu är vi tillbaka efter en hektisk semestervecka nere i Skånetrakten...först 3 dagar hos Fias farmor som jag avskyr men Fia och farmor tycker om varandra så det är väl det som räknas. Sen några toppendagar i Malmö hos bästa väninnan som har en liten tjej på 7 veckor. Fia är inne i en fantastisk period och jag börjar verkligen uppskatta mamma-livet! Hon är så glad och lär sig så mycket nytt hela tiden...insåg att jag i princip förträngt hennes första månader då hon bara hade magknip och jag hade sömnbrist...

I fredags var jag och väninnan ute på Malmöfestivalen och såg Melody Club. Till middagen drack jag lite, lite rödvin och herregud vad gott det var!!! Efter konserten tog vi en öl men som de mammor vi är satt vi och räknade ut när vi skulle kunna amma nästa gång :D! Fia ställde upp och sov hela natten så jag behövde inte bekymra mig och lilla Irma sög glatt i sig från flaska. Detta var första gången jag hittade på något på egen hand utan Fia och det var på tiden!

• Modesty2000

Min granne är en sån där nästan förståndshandikappat glad människa och så positiv att hälften hade varit nog men jag tror att det beror på att hon har gått kurser i personlig utveckling :D! Fanns för några år sedan något som hette Landmark som i princip var sektklassat som sysslade med personlig utveckling och säga vad man vill om det men flera som gått deras kurser är såna där lyckliga människor som ser till att glaset är halvfullt när vi andra dödliga ser det som halvtomt :D..

Idag ska vi testa att göra friterade räkor hemma....det kan bli precis hur som helst!

Fia har upptäckt att hon har en konstig grej i munnen (tungan) så hon sitter/ligger med inåtvänd blick och rullar med tungan...tuggar lite på den...killar gommen...låter den åka in och ut ur munnen...

• Modesty2000

Det är det inte min svärmor jag ogillar mest utan Marks syster som för 3 år sedan skrev ett fruktansvärt elakt mail till honom om hur illa hon tyckte om mig, jag var egotrippad, tyckte varken om djur eller barn och hade till skillnad från hans ex ett hjärta av sten...naturligtvis stod han på min sida, annars skulle vi inte levt ihop idag, men hans mamma tog systerns parti.
    Vad jag kan lista ut är detta för att hon kanske inte egentligen tyckte att jag var så hemsk utanför att systern annars skulle sett till att hon inte fick träffa sina barnbarn...
    Mark och hans familj hade ingen kontakt med varandra efter det men när Fia låg i magen tog jag!!!! steget att berätta för hans mamma att hon skulle bli farmor men problemet kvarstår fortfarande, vi har inte pratat ut om detta och varje gång vi ses så är vi båda spända som fiolsträngar och efter en insident då hon fräste åt mig att jag minsann inte var den första kvinnan som fick barn så skyr jag henne som pesten.

Däremot har jag sagt till Mark att så fort Fia inte ammar så kommer deras kontakt att få ske utan mig.

Dilemmat är ju att Mark inte gillar min mamma heller men som jag försökt förklara....min mamma gillar faktiskt Mark medans hans mamma avskyr mig...

• Modesty2000

Tänkte oxå just på att det blir tyst när Camabo reser bort! Är impad av att hon alltid är lika talför och rapp i fingrarna....här hemma går jag som i sirap eftersom Fia har fått för sig att sova på natten är för bebisar och hon är en stor tjej nu :D! Hon är inte ens hungrig utan ligger och småsnackar mest hela natten...naturligtvis efter kl 24 då vi har gått och lagt oss....det börjar blir skarpt läge att lägga henne i eget rum...det här går inte!

• Modesty2000

....dessutom undrar jag om Fia är på väg in i nästa utvecklingssprång för så här mammig har hon ALDRIG varit. Hon sover bara längre stunder om hon får ligga i min famn och eftersom jag är så trött idag accepterade jag att vara en mänsklig hängmatta i 2,5 timme!

Siljelin: öronproppar är ett måste! Testa, jag tror du kommer att sova som en prinsessa och jag har upptäckt att jag vaknar innan Fia ens skriker utan det hörs igenom när hon morrar till lite extra högt!

Nästa vecka börjar Mark jobba igen och då kommer jag att haka på allt möjligt! Det märks att Fia behöver lite mer stimulans än vad jag kan ge och i ärlighetens namn...jag börjar bli lite less på att sitta vid filten och och rikta hennes uppmärksamhet på bitringen för 511 gången. Inga barnvisor eller ramsor kan jag heller men nu har jag hört att de har sångstund på öppnis i Rotebro kl 11 på måndagar så jag ska försöka mig på det!

• Modesty2000

EFTERLYSNING: är det någon i tråden som har kvar en gammal freestyle fö kassettband? Jag är nämligen med i en bokcirkel på Sollentuna bibliotek och jag vill försöka "läsa" en av böckerna som ljudbok men har inte kvar något att lyssna på den med. Jag skulle gärna vilja låna en! Gör som mamman jag läste om i tidningen...kan hyra den mot nybakat bröd eller kaka eller en middag (lagar stor omgång av soppa/köttgryta/vad du vill och lämnar över)!

Vilken natt!!! Nu får hon eget rum på prov för det här går inte! Från det att Mark gick och lade sig vid 24 så har hon legat och småpratat i omgångar fram tills 7 då vi gav upp! Hon är inte hungrig för när jag ger bröstet tömmer hon bara 1 efter mycket trugande...och så somnar hon inte ens om!
    Dessutom sover hon dåligt på dagen om hon inte får ligga i min famn...

Idag ska hon få sin 5-månaders spruta och om hon inte blir allt för ilsk blir det en sväng till Väsby Centrum för att se om jag hittar en fin fleecedress eller så...kanske en overall till och med! Och ett par vantar...min plan är att jag ska promenera en timme om dagen och lyssna på kassettbok och det börjar blir kallt för loppa nu...

Svar på tråden Sollentunamammor!!