Sollentunamammor!!
Camilllla: jag tror att många gifter sig på Arlanda på dagen och sen sover kvar på Arlanda över natten och sen hoppar på planet 6 på morgonen...jag har varit i VIP-avdelningen en gång och det var riktigt läckra lokaler.
Camilllla: jag tror att många gifter sig på Arlanda på dagen och sen sover kvar på Arlanda över natten och sen hoppar på planet 6 på morgonen...jag har varit i VIP-avdelningen en gång och det var riktigt läckra lokaler.
Puh! Vilken dag! Fia har varit otroligt svårtillfredsställd och nu på kvällskvisten tror jag nog att hon kanske är på gång att få sin första förkylning...
Camilllla: tycker du att jag ska stanna hemma i morgon från föräldrarträffen om hon är snorig? Har ingen aning om hur man gör...
Siljelin: jag kämpar på varje dag känns det som med en liten loppa som varvar underbara dagar med dagar som idag...var på besök hos en god vän som jag inte träffat på snart 2 år och jag kunde knappt föra ett vettigt samtal för att loppan skrek så mycket eller varvade skriken med missnöjt gnällande. Nästan 12 mil tur och retur för 3 timmars sönderhackad konversation och så har karln mage att bli sur för att det dröjer innan jag kommer hem...då har han suttit på sitt trista jobb och tittat på bilder av loppan hela dagen...han har till och med fått bajsa i lugn och ro! Vad gnäller HAN för???
Som sagt...har du kvar mitt nummer är det bara att ringa om du vill ha sällskap...skrik-Fia o skrik-Jessica kan ju ligga och vråla ihop :D! Jag har 3 olika typer av öronproppar hemma...
Det där med syskon är svårt...jag är själv 32 så jag kan inte vänta oni all evighet men samtidigt är jag själv ensambarn och har aldrig på allvar längtat efter syskon så om det blir ett syskon för min skull först och främst...och jag har just varit hos en väninna som har 2 barn med 4 år emellan och det verkar rätt nice men kanske lite väl långt tidsspann med tanke på min biologiska klocka...
Har varit borta i 3 dagar och kaos som vanligt väl hemma igen. Fia fick totalt tilt när hon fick träffa pappa igen och för att visa hur mycket hon saknat honom vrålade hon extra mycket innan hon somnade :(...
Tänkte att jag skulle försöka sminka bort min crack-pundar-look nu på morgonen och inser att min underlagskräm luktar som Fias bajsblöjor...det måste betyda att det var sjukt länge sedan jag sminkade mig på allvar (förutom den vanliga krattningen med mascaran...). Dags att styra stegen till sminkaffären igen...
Läste nånstans att man var en mamma när man hade fler nappar än läppglans i handväskan och jag har väl hamnat där nu..
Skydiver: inte ens ett litet läppcerat eller en leksak??
Har nu varit på mammalunch på kyrkan i Rotebro. Lika trevligt som vanligt och Fia har nu tvärdäckat i över en timme! Hoppas så innerligt att hon är lite gladare när hon vaknar för innan var det ingen fest direkt...
Skydiver: Men Försvarets hudsalva är ju bland det hippaste man kan använda i New York läste jag i Aftonbladet eller Expressen :D...fast det var ju ett tag sedan men dt räknas som kroppsvårdsprodukt iaf :D!
AnkFisk: min väninna är frisör på en salong i Upplands väsby och hon är TOPPEN med barn (tar alla barnklippningar på den salongen)...tyvärr är hon just nu sjukskriven och är det i 2 veckor till så är det akut blir det svårt.
Min granne brukar gå till Salong Adrian i Rotebro med sina två killar och han är oxå tydligen toppen med barn...
Puh....jag försöker vänja av Fia med hennes power-naps och istället få henne att sova lite längre men färre stunder...första steget var att inte låta henne sova innan gröten men hon var så arg att hon bara åt halva tallriken och sen fick hon sova...
Puh...vad jag känner igen mig i pappa-bebis pratet. Här har vi haft enorma diskussioner om ansvar...ansvar för rutiner ang mat och sömn och lek, ansvar för kläder, för tröst..ja, för ALLT! Och visst, jag är en riktig kontroll-nazist men till syvende och sist är det ju som BeccaGrodan nämnde jag som drabbas av övertrött, överhungrig, nerbajsad bebis...
Visst måste jag lära mig att släppa ifrån mig ansvar, men det handlar lika mycket om att pappan måste TA ansvar...hela vägen!
Siljelin: vi får inte de bebisar vi förtjänar...vi får de bebisar vi BEHÖVER :D...
Jag har fått lära mig att utan att skämmas sjunga högt och ljudligt i offentliga miljöer...halva storhandlingen på Willys idag fick jag sjunga "Sjumilakliv" om och om igen så att loppan inte skulle vråla som en dåre...tur att inte Swartling eller Kirsti var där...
Vilken jävla dag het enkelt! Loppan som är en mycket bestämd dam har idag klagat högljutt på ALLT! Hon har varit bökig både i måndags och i tisdags men idag tog hon priset...vaknade och vrålade....vrålade för att hon inte ville ligga på golvet men var lika arg i mitt knä...favvisleksaken var kul isådär 3 minuter och som jag tidigare skrev...begärde att jag skulle sjunga mig igenom halva Willys...
Det var såååå skönt att bara lämna över henne till pappsen för att åka iväg på läsecirkel på kvällen!
Iaf så tänkte jag att det ju kunde vara värt att räkna ut hur många veckor hon är för att läsa lite i "Att växa och upptäcka världen"...och ni som har den boken...kolla i schemat vad som står på v 26?! Jajamensan! Ökad klängighet och ett stort åskmoln!
Känns iaf skönt att veta att det är en fas, då känns det lite lättare att bita ihop...
Camilllla: åh vad jag känner igen det där med maten...som tur är börjar Mark fatta galoppen och igår kväll när de var ensamma fick Fia ta en liten power-nap innan efterrätten men sen slank allt ner :D!
Idag bröt hon ihop efter halva grötportionen men nu skiter jag i min idé om att jag ska samla ihop till långa sovpass, det blev vagnen direkt och sen gör vi ett nytt försök...
Vilken härlig bebis jag får med mig idag :/...vaken en timme sen bröt hon ihop igen...och den här gången varierade vi oss lite så nu blev det spjälsängen :D!
Loppan var inte heller någon smultronpuss när vi kom hem...hon var så ilsk på skötbordet att jag gav upp och tänkte att det var ju lika bra och vädra fissen samtidigt...sen var det bara mammas knä som gällde, men inte ligga och mysa utan det var ett evigt slitande i halsband/hår/fjärrkontroller...tillslut slängde jag fram en tutte i ren desperation och då låg hon och snuttade...men sket i att svälja...så mjölken bara rann...tur att man har skinnsoffa!
Behöver jag sägga att hon var pappas ansvar från det han kom in genom dörren?! Verkar dessutom som om hon på egen hand avvecklat kvällsamningen för hon somnade lugnt utan den...
Tack för idag förresten!
Camabo: jajamensan, idag blir det massage!
Jag vet inte om jag ska kalla det tur eller otur men igår åt Mark ett kokt ägg som troligtvis passerat bäst-före-datum för han har sprungit på dass halva natten (otur för honom) och jag fick sovmorgon (tur för mig) och han stannar hemma från jobbet idag (tur för loppan)...
Däremot verkar Fia vara på soligt humör igen efter att ha varit som en liten surgris hela veckan...bröt inte ihop att att ligga på golvet och skrek av glädje när det var grötdags och behövde inte gå och stödvila efter halva portionen!
Igår var jag turboambitiös och gjorde egen fruktpuré av mango-banan-äpple (7 portioner) och egen moussaka (6 portioner)...har inte testat om hon gillar det ännu men tillochmed jag tyckte det smakade ok så då borde det falla madame i smaken!
Siljelin, Camabo och Goåglad: jag har med mig blöjor till massagen, både Pampers och Libero i rätt storleksklass som jag tänkte ge bort. Fia får en röd och ilsken stjärt av alla blöjor utom Coops....