Inlägg från: Modesty2000 |Visa alla inlägg
  • Modesty2000

Sollentunamammor!!

rooos: "Att växa och upptäcka världen" är väl den vanligaste...39:- på Adlibris om jag inte minns fel...såg att din klimp är 6,5 månad och då är det väl separationsfasen. De små inser att mamma och pappa kan försvinna, att de inte längre tror att de "sitter ihop" om du förstår...tydligen mycket klängighet just då...

Camabo: det enda som hjälper är att sova massor...preciiiis vad man kan göra som bebismamma ;D...

Känner mig helt slut idag...skulle gått på promenad med en annan mamma men stannade hemma och tog ett varmt bad med loppan istället. Vårat första medans vi är ensamma hemma! Det är så mysigt att bada tillsammans och hon älskar att bada i lika varmt vatten som jag...sen gymmade hon lite och pruttade massor och nu har hon somnat en stund...en liten power-nap innan pappa kommer!

• Modesty2000

Camabo: tror att färgen kan ha att göra med hur fort maten har passerat genom kroppen...då det är grönt ska det gått fort...men som läkaren jag var till i onsdags angående Fias mage sa: "När det gäller bebisar och deras bajs har vi ett väldigt brett spann på vad som kan anses vara normalt..."...

Lillmondinos mamma: jag slutade fylla år efter 30...det var ett förbannat slit och en galen fest så nu har jag gett upp! ...och inte blir jag äldre än 30 heller...

• Modesty2000

Jag tror knappt det är sant! Loppan har sovit 12 timmar utan mat!!!!!!!!!!...och om jag hade gått och lagt mig i tid kunde jag ha fått 8 timmars sammanhängande sömn...men nu blev det bara 6, speciellt eftersom jag vaknade i en pöl av mjölk! Tricket måste ju ha varit havregrynsgröten hon åt igår...0,5 dl vid 18-tiden!!!

Förresten...börjar man bli forum-skadad om man tänker "Åh...det här måste jag skriva om" när en sån här sak händer??? Dessutom, igår skar jag mig i fingret och genast började jag fundera på hur det gick för BeccaGrodans stympade fingertopp....
    Beccagrodan: Hur har det gått med ditt finger?

• Modesty2000

Verkar som loppan blir supertrött av att äta, gav henne lite gröt m banan och hon sover som en sten nu...än så länge är det inte hela måltider jag kan byta ut utan det blir alltid en slurk mjölk efteråt...hon har nog inte fattat att hon kan bli mätt på det här ännu för ungerfär efter halva portionen börjar hon skrika...det är som maten retar magen och när hon väl inser att hon är HUNGRIG är det bara bröst som gäller!

Camabo och Siljelin: ni anar inte hur glad jag är över att det blir massage! Jag tror att det kommer att blir toppen! Hoppas loppan uppför sig...hon är ju egentligen inte i den optimala åldern i och med att hon rör sig så pass mycket men jag inbillar mig att det kommer att funka ändå :D...

Idag ska jag "köpa ut" en morgonrock åt en kompis med min 25% rabattkupong på Twilfit...längtar tills jag kan gå dit och skaffa lite nya BH:ar...mina 2 amningsbhar är jag såååå less på och jag är lite fetischist på BH:ar...trosorna skiter jag i!
    Dessutom ska jag till grannen och palla mera äpplen! Kokade äppelklyftor och mosade och loppan tycker det är supersmaskigt men jag ska nog köpa lite barnmatspuréer oxå så att hon inte bara vänjer sig vid mammas hemlagade...dessutom blir det ju babymassage....jag kommer inte att behöva 5mm metoden för att somna ikväll...(på mig alltså...:D)

• Modesty2000

...alltså....livet är orättvist! Loppan vaknar och vägrar somna om tills hon får tutte....nu sover både hon, Mark och katterna men inte jag!!!! Ja, ja...man får väl ta det som egentid men kl 5.30 på morgonen...hmmm...

Jag måste desutom vara den största nätet-mesen här...jag har först NU upptäckt att det är toppen att beställa böcker på Adlibris! Har precis beställt 2 köttiga deckare på engelska som jag annars skulle dels fått betala dyrt för på Akademibokhandeln i stan samt dessutom varit tvungen att åka in till stan...skulle det behövas ett barn för att jag skulle testa sånt här??? Snart kommer jag väl börja testa tradera eller köpa kläder på nätet!!! Vilda tanke :D!

• Modesty2000

Siljelin:...alltså....tanken är väl att man ska vara lugn och avslappnad innan en massage...Fia hade vrålat i 45 minuter innan och var trött som en örn...men på det hela taget var det riktigt mysigt! Fia är ju lite för gammal egentligen men å andra sidan är hon ju van vid att få lite massage då och då...men som Eva-Lena sa...se till att ni och barnet har fokus på varandra...jo hejsan! Fia hade fokus på ALLT annat...kollade in Camabo och Armica som låg bredvid....snackade med Eva-Lena...stoppade fingrarna för långt ner i halsen osv...efteråt sov hon gott en halvtimme för att efter en stund kräva att få sova i mamsens knä...

Ikväll åt loppan upp en hel portion med gröt...jag gör den på 1 msk havregryn (finmixad), lite olja och 2,5 tsk vatten samt 1,5 tsk äppelpuré! Får se hur hon sover i natt!

• Modesty2000

BeccaGrodan: Fett med grattis! Men puh...du är en tuffing som vågar skaffa så tätt! Jag blir matt bara av tanken på syskon över huvud taget!

• Modesty2000

GoåGlad: *garv* inte lätt att ha koll jämt! Fattar förresten inte att du pallar med så mycket besök som dessutom bor hos er! Antar att jag är den folkilskna sorten :D...men det är ju en massa mat som ska fixas och de ska underhållas och i början med Fia var jag så stressad med alla som sa att det minsann inte gjorde nåt då barnet skrek (Fia är en liten skrikloppa..) men för mig kändes det som om någon krafsade på hjärtat varje gång...

Idag är jag på ett uselt humör...känner mig stressad för att helgen är över och trots att Mark varit hemma har jag inte fått någon lugn och ro...det har varit så mycket tjafs, antingen så ifrågasätter han mina beslut ("Nu verkar hon vara mätt, ge henne inte mer...hon vill ju inte" eller "Jag tar henne i BabyBjörnen så hon blir riktigt trött") eller så är det jag som får hålla koll på allt och huvudansvaret är mitt...
    Dessutom for vi till IKEA mitt under lunchtid och det var SJUKT mycket folk och han försöker få mig att bli intresserad av att köpa nya möbler till vårt skabbiga vardagsrum...där jag vill måla om istället...
    Om jag inte ammade så pass mycket ännu så skulle jag tro att det var PMS och inte kan jag skylla på sömnbrist heller...loppan sov som en sten i 12 timmar och jag fick 8 timmars sömn!

• Modesty2000

lillmondinos mamma: tror nog att det finns platser kvar, det verkade inte som att alla kunde gå varje gång...

• Modesty2000

Maria R: jag vet att SATS vid Infra City har mamma-barngympa en gång i veckan...men man ska nog träna lite mer än en gång per vecka för att tycka att det är värt kostnaderna för deras träningskort.

Svar på tråden Sollentunamammor!!