• A lie

*Välkommen hit! :-D

Jag som tidigare behövt en kisspaus per natt går nu upp varannan timme - jobbigt! men har väl att göra med att bebisen är så gott som fixerad och ligger där och trucker på blåsan? Hur som helst är jag mycket rörligare annars nu så

• A lie

Börnen; välkommen till doktorandlivet... En lyx i mycket.. men nackdelen är just detta med ledig/fritid.. Går att styra mycket själv.. men inte alltid.. och betalningen ska vi inte tala om alla ggr... Phu!!

Själv är jag nyss hemkommen från V-ås och Ikea med förvaringslådor till tyger samt en badbalja... Hemma tidigare än planerat... och ska snart lägga mig en stund helt slut... Kom till V-ås med tåget och tog rulltrappan upp från spåret.. naturligtvis syod den... och ni vet ju hur tunggått det är!! Inte nog med det så var det så många i trappen att den började gå bakåt sakta sakta.... Phu det gillade varken mage eller svank... Så kom jag till min "chef" för projektet och... ingen där... Frågade efter honom och oj han hade visst opperarat sig i ögat och var sjukskriven till 10/6... (som sagt var - livet som doktorand...) Inget jag hört det minsta om... Idag skulle vi dels planerat min framtid efter bebisen men också projektets framtid inför två möten som jag ska hålla 1 och 2 juni... Öh.. nu vet jag inte alls hur det blir med det.. Får väl ringa honom hem i morgon... Nåväl ringde maken som åkte direkt och gick lite på stan medan jag väntade på honom... Men innan dess han jag även med ett argt samtal med FK. Fick nämligen papper om min föräldraförsäkring av dem baserat på mina inkomster från 96 - 60:- /dag... Öh... Suck!! men nu har jag bråkat på dem - de hade inte hunnit titta på mina nya papper som jag skickade in i mars!!! och därför kom papprena med gamla uppgifterna vilka jag inte behövde bry mig om.. de skulle titta på papprena så fort de fick tid, men just nu hade det mycket att göra med alla utbetalningar som ska göras i maj - hej och hå!! Har man inte jobb så skaffar man sig genom att tex skicka ut papper med gamla uppgifter istället för att titta på nya papprena (kan inte ta längre tid än mitt telesamtal tog...)
    resan kändes ju lite onödig även om vi som sagt hittade lite på ikea...

• A lie

Godmorgon!
    Mossa: Jättefin mage Visst växer den så det kankar... Och söt dotter.
    Drog f.ö. en lättnades suck när jag såg bajjenbodyn - inte alltför hemsk utan ganska diskret... Gissar nämligen det kan bli någon sådan till bebisen - spec om det blir en pojke... Med en morfar och åtminstonde en morbror (kanske två inte så säker på 15åringen hur som helst inte lika som de nadra två) som är hammarbyare ut i tåspetsarna... Hm... kan nog bli en del djurgårdsgrejjor osså, då syrrans kille är minst lika mkt djurgårdare (tom varit tränare där), andra systers dotter har fått en del av honom i varjefall - ganska diskreta grejjor tack och lov... så man kan kanske blanda... Kan ju dessutom sätta på bebisen makens gamla VIK halsduk (svart och gul likt aik) så blir förvirringen total

Ha en bra dag nu allesammans och njut av solen - själv ska jag sitta inne större delen av dan - läsa uppsatser och ha seminarium med studenter...

• A lie

Missisola; tycker det syns tydligt att den sjunker nu

• A lie

ursul - aj!

har kollat på alla fina mager.. Hm börjar fundera över en sån tröja som ucka har - troligen en cykel Hm.. det hoppas jagf iof sig inte det är, men man undrar ju ibland...

• A lie

God förmiddag - var är det vackra vädret folk talar om??

Mowglie: Kanske en bit att åka, men mitt tips är bergbygård efter Väddöviken mellan Hallstavik och Älmsta - jättevackert oCH den godaste vegetariska mat jag någonsin ätit Var dock massa år sedan jag var där sist och vet inte ens om det är samma ägare.. men som sagt ett tips...

Nessie: du har väl hunnit gå - men annars hälsa till Vonkis - hoppas allt är bra med småttingarna era... Blä lät inte kul att få åka hem själv men lämna kvar bebisen på sjukhuset

är så himla nyfiken på hur det gått för lilaki och lill linda... Ingen som hört något minsta???

• A lie

triump. INgen fara... Ena dan är den ena depp och den andra glad, andra dagen är det tvärtom...

Själv hoppas jag verkligen vädret blir bättre, har FL pickNick inplanerad på em och sedan kommer makens bror med 2årig son som vi ska ta med oss på parkenzoo i morgon och då vill man ju ha fint... Nämnde det för syrran igår och hennes svar; jagha så du planerar att bli mamma i helgen (är ju en del att gå etc i en djurpark) Gick förbi spegeln nyss och oj - magen hänger ju över byxlinningen... så kanske slipper man övertid... eller så luras bara kroppen...

• A lie

Missisola; tror det är helt normalt. har också fått sådana "attaker" kan nog mycket väl ha att göra med att man jobbat med barn/har barn runt omkring sig etc. maken tex som har noll barnvana är mer öppen med sina funderingar osv, själv tar man det som ganska självklart.. men detta är ju faktiskt vårt barn och inget barn som någon annan har ansvar för och som någon annan känner bättre etc. men det kommer ju att gå bra så klart !!!

• A lie

Elin; MMmmm

Liten är inloggad just nu...

• A lie

Åh vad man längtar efter att höra om alla bebbar... Vill också ha min bebis nu - har bäddat sängen idag - bild på den + nyrenoverade byrån finns i mitt krypin...

• A lie

Kikar in på väg till parken zoo med makens brorson..

Hmmm kanske kan det få lite fart på det hela att knata runt där??

• A lie

Prillan: Grattis till dottern - visst var det någon tidigare idag som efterlyste var tjejerna var??

• A lie

God förmiddag!
    2v till BF idag.. Var på bio på starWars igår och trodde ett tag att jag inte skulle komma hem pga sammandragningar.. men väl hemma har det varit lungt hela natten - luras, luras, luras... Phu... Men börjar i varjefall se en ände på det hela om 5veckor måste man ju ändå vara mamma...

Ang er som blivit mammor redan och byta till föräldrar...
    Den här tråden är väl inte öppen för svar alls länge till. Vi får väl hitta på en fyndig fortsätning som funkar för både och... + även dem som har oturen att få vänta till juli...

• A lie

Elin Jättebra ide!
    Säger som Triump - så alla hittar rätt

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D