• A lie

*Välkommen hit! :-D

lill linda: tack för kramen och ffa skapandet av den nya tråden

Någon mer som lider av hormonsvängningar? Själv är jag mer än TRÖTT och tårarna bränner bakom ögonlocken.. varför?? vad har jag att vara ledsen för?? ja när jag frågar mig det blir det ännu värre. har legat vaken ledsen hela natten och störtgråtit i över en timma, maken försökte med allt från vänliga smekningar och ord till att bli förbannad... det som tillslut hjälpte var att han var helt tyst och inte gjorde något, för jag grät verkligen åt allt, mest åt att jag just grät... Säger bara det HORMONER!!!!

• A lie

Fy lät inte skoj att läcka fostervatten

har varit hos Bm idag, lite sur på min själv att jag glömde säga till om köplats till vattengympan.. Vill verkligen börja redan i v30 och har hört att det är svårt att få plats var en BM praktikant denna gången så jag blev lite ställd. Hon fick hålla på ganska länge för att hitta hjärtljuden så maken blev orolig.. Men hon hörde ju navelsträngen och jag kände bebisen så fick säga till henne att den låg mycket längre till vänster, så gick det bra att hitta.. slog på 155 slag denna gången också och alla andra värden var perfekta nu med... Känns ju bra, men hela besöket tog väl max 10min...

*kram*

• A lie

Föräldraledighet.. vad är det..?? nej vi har planerat att göra som följer OM det funkar, annars får vi tänka om när bebis kommer:

Från dag 1 tom skolstarten (jobbar båda inom högskolan) varvar vi med FL och semester

Hösten: jag jobbar ca40% Fl 20-40% maken jobbar ca60% Fl 20-40%
    faller sig så bra att vi båda skiftar tjänster, jag går ner efter en periods heltid nu i juni, och han börjar helt nytt jobb på 60% när höstterminen startar... Så då tycker vi detta är en bra lösning, vi kan båda vara hemma med bebisen från början. Sedan har vi den enorma fördelen att kunna utföra större delen av jobbet hemifrån på flextid, så det ska nog gå bra

• A lie

Rundafrida; jag förstår dig presis, fast en som man vet vem som haft osv hade nog varit OK, men vill veta att den typ inte är rostig innifrån eller att de kört jättetunga saker i så tyget eller chasssit håller på att braka ihop...

Idag har vi faktisktbeställt barnvagn, blev som jag skrev förut en emmaljunga crossway, och maken fick igenom sin färgfavvorit - rosso. Tycker också den är snygg, men lite orlig för att tillbehör och barnkäder skall skära sig, eller att det blir för mycket färger... Men gillar som sagt var färgen Så gjorde jag ju den fina tabben igår att åka till Stockholm med mina bilnycklar i handväskan OCH makens (låste bilen åt honom då han tog alla fyra kassar efter att vi handlat dagen innan) i jackfickan... han var inte så glad på mig, så det dåliga samvetet gjorde att jag gav med mig i vagnfärgvalet. 5550:- fick vi som pris inkl skötväska, hårdlift och service efter 3mån, tycker det var helt OK, 500:- billigare än den andra affären här i stan. Får den ganska snart om vi vill, men hade vi valt platina som också var med på favvolistan hade det kunnat bli tajt om tid, ett tips om någon tänkt beställa den färgen - tydligen populär...

ucka: äntligen!!! ALLA skrattar åt mig då jag säger att jag inte vill ha spjälsäng, tycker det känns som ett fängelse. Här blir det vagga först och sedan en växasäng om jag får bestämma. vaggan är den jag hade som liten och växasängen blir ev den som "farmor" (bebisens) hade som liten, ska kolla hur den ser ut...

• A lie

liten: hmmm "Eskilstuna fenomenet för gravida blivande junimammor???

• A lie

jezzica77: Själv har jag 99 dagar kvar... ingenting ju- hur ska jag hinna med allt innan den kommer

• A lie

Kikar in för första gången sedan i lördags och var lite att läsa igen har varit på landet hos föräldrarna, lämnat hunden där då vi ska till norge senare i veckan. Härligt med lite lantluft som omväxling Idag bjöd mormor på oannkakslunch - presis lika gott som då man var liten

Hmm det börjar verkligen röra på sig med under 100strecket kvar och tredjetrimesen för att inte tala om alla föräldrakurser. hade tänkt fråga då¨jag var hos MB sist, men glömde av det... Blev lite sur då jag läste att du fått kallelse liten, och att de börjar redan nästa vecka. Vadå noll framförhållning, jag vill gärna veta lite tidigare för att kunna planera.. Tycker att de borde veta lite tidigare än en vecka innan vilka som kommer att ingå i gruppen. Nåväl... Hoppas kunna gå på BB/förlossningsbesöket, känns som det är det viktigaste...

• A lie

Liten: jo det kan ju vara en förklaring..

• A lie

Oj vad massa inlägg sedan jag sist var inne i tisdags... har varit I oslo och lekt pingvin ;-D Går verkligen som en sådan nu, megen har exploderat, mammabyxorna som var jättestora då jag köpte dem för 10v sedan sitter på yttersta utspänningen och vågen står på + 12kg.. var ska detta sluta??? Måste verkligen börja tänka på att bara ta en extra kaka och inte fem..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D