• 060314

Hur får man kattlådan att inte lukta?

Jag får spel- Jag hatar när det luktar! Det gör det inte hemma hos min mamma som har samma katt sand (tidy cats). Hur gör alla för att det inte ska lukta?

Här luktar det rätt mycke inne på toan. som tur är inte i hela lägenheten!

• Svar på tråden Hur får man kattlådan att inte lukta?
  • 060314

Ja rengör toan gör jag med varje dag. Annars skulle det ju lukta hur jävla äkligt som hälst

• babysoon

hur luktar det då? stark eller bara "unket" hur många gånger tömmer du den per dag? Min katt kissar väldigt stark och för att det inte ska lukta för mycket kräver det tömning 2 gånger per dag. Och skrubbningen 1 gång i månaden, han är ändå kastrerad, men det hjälper inte

060314 skrev 2007-07-20 18:10:51 följande:
    babyson:Jag har bara haft den ena katten i ca:3 veckor och den andra i 2 dagar
  • Sofia t

Jag har en kattlåda med "hus" och en gång i veckan byter jag all sand o skrubbar hela huset. Har också nåt lukta gott salt som finns att köpa i välsorterade matbutiker som jag har i. Luktar aldrig här. En liten varning mot att skrubba med nåt rengöringsmedel som innehåller citrondoft katter kan undvika att gå i lådan helt då eftersom citron tydligen är väldigt starkt vilket jag bittert fick uppleva med två stora katter och fyra små =)

• babysoon

okey, vi får en så kallad amoniak doft här ut av vår misse. Men det hjälper att tömma ut all sand och skrubba den..lycka till

• babytjej

jag har en öppen låda till mina två katter, rensar varje dag väck kiss o bajs, o rengör hela lådan en gång i veckan, tycker inte det luktar så farligt om de inte precis varit där vill säga....

4 dagar kvar
  • Madeleineq

Köp katt kristaller eller vad dom heter..
    jag har sånna..och det luktar inget alls
    det är en sand som är gjort på "kristaller" dessa kristaller suger upp kisset..
    det ända du tar bort är bajset..en påse håller en månad typ..kostar runt 70 kr hos djurmagazinet
    det luktar verkligen inget alls..bara när dom bajsar..men då tar jag bara bort bajset så e de klart :D

• Madeleineq

du byter ut all sand sen när den är gul..vilket tar en månad cirka..JÄTTE BRA

• Blipp

Jag har en låda med hus, men utan lucka. Kattsanden jag använder köper jag på djuraffär. Den heter "Extreme Classic - Gold Label" och har fått bäst i test. Den är klumpbildande och lukar babypuder. Jag tar bara bort bajset och klumparna, men behöver aldrig byta sand. Har inte bytt på 3½ år nu. Och inte luktar det heller. Rensar lådan varannan dag och har 2 katter. Fast man får inte ha för lite sand, för då börjar det lukta.

• AgnesMams

Vi har ett toppenbra kattgrus som heter Catman kattströ, luktar inget alls..... Töm lådan ofta, och ibland kan det lukta lite extra, tvätta då lådan med klorin eller gnid en citron l botten på lådan innan du fyller på med mer grus

Svar på tråden Hur får man kattlådan att inte lukta?