• 060314

Hur får man kattlådan att inte lukta?

Jag får spel- Jag hatar när det luktar! Det gör det inte hemma hos min mamma som har samma katt sand (tidy cats). Hur gör alla för att det inte ska lukta?

Här luktar det rätt mycke inne på toan. som tur är inte i hela lägenheten!

• Svar på tråden Hur får man kattlådan att inte lukta?
  • CathrinS

Eber cleab katt sand..kan inte bli enklare...finns i djuraffär och granngården... räcker med den för att det ska hålla sig fräscht..annars finns lukta gott att blanda i sánden och kattlådehus med kolfilter...men att kosta på sig ever clean sanden är det mest effektiva och mest ekonomiska i slutänden

• CathrinS

Blir ofta billigare att köpa ever clean i längde´n iom att det går åt så mkt mindre sand

• CathrinS

sorry...Ever Clean ska det vara...har en sprattlande dotter i famnen

• Lin80

Vi använder "toa-lätt" katt o smådjursströ (tror jag det heter).

Det är pellets av nån typ av papp. Superbra är det. Varken luktar eller dammar. Vi lyfter bort bajset bara o spolar ner i toan så fort vi ser det. Sen byter vi hela lådan en gång/vecka.

Billigt är det dessutom Och miljövänligt!

• kattengustav

Det finns ett spary som heter Piss off och det är kanon. Man bara sprayar det i lådan när man rengörden så lucktar det inte.

• 060314

katengustav:
    Haha roligt namn Men det verkar ju enkelt!

• fjädern

Gör dig av med katten så är problemet löst!

• 060314

fjädern:
    Jag bara äntade på en sån som du. Verkligen en djurvän va?
    Jag skaffade inte dem för att göra mig av med dem.

Bara ute efter att povocera. Sicket liv!

• 060314

linjes:
    Jaha luktar det mindre sen när katten gör sina behov på golvet? Hade du gjort det när du hade barn med I så fall tycker jag synd om dem!

Svar på tråden Hur får man kattlådan att inte lukta?