Inlägg från: Greta 80 |Visa alla inlägg
  • Greta 80

Österbottniska tråden 10

In på ny trådn jag å
    Tror ni att en kille var upp ivarv na tå vi for hejm å sa mamma: kan ty laga på armi min na som ode flicko Svirvel ty vart popp Å no bada vi bastu å tå vi kom hejm å -

Ikväll var i ti fara ut på sjön Sköööönt skööönt

• Greta 80

svirvel: He ir no Benjamin som talar om flicko. Jag satt som kassa teje i svergie å he finsta int na värr än ti vaaar kalla tant tå du var 19 år så jag har fått lärt min pojk att ti flesta ir flickona.
    Men åt damerna i byi kommer me rullator så ir i no att Benjaminm säger mamma visst ir ide en gammal tant å tå kan man no säga att he ir en tant

• Greta 80

Millami: He ir en graviditets syndråm att få allt färdigt innan baby kommer men man kan göra saker då å fast man inte tror e ny. Man vill ha hejla väde fädi

• Greta 80

Ir in en sväng jär, har Benjamin på sjukhus pga att ha spyd onormalt mycki igår och vart så underlig, å ny rejder di ut om a sku ha diabetes man kund få na fejl men man ska leta va.
    Har skiftesbyte ny me guuben så man får sova liti hejm men man tänker så på a lilla stackarn som ska pickas så mycki.

• Greta 80

Saku: Tänker varma tankar och försöker överföra dom till din väninna Tummen upp för dom små liven.

• Greta 80

beibikär jo ha hadd 9,9 tå vi kom in till akuten fast int a hadd iti eller fått na ti haldas i se

• Greta 80

Å tå vi kom upp ti avdelning så fick a ju dropp och saan sockervattn i droppi tå for e upp till 20,5 å tå fick a ju insolin.
    Men under natte så for e ner till 3,8 så tå fick di ju ta bort i.
    Men vi ska si ny va i var till ha ir på sockerbelastning ny så ..... He ir ti hald tyyma åt a ny bara

• Greta 80

Hej halåå ! Vi kom hejm igår från sjukhusi å tå vi kom hejm for vi till Muuminlandet och så kom vi hejm ida

Benjamin hadd di på socker belastning igår och ha klara e hu bra som helst. He visa högst 7,8 å he ir ju inom gränse. Så nu har a ingenting och he ir ganska oföklarligt men he ir mang teste som ska ännu och svar på prov men vi får vara å leva som vanligt.
    Ska en gång i viko till byrån å koll sockri men annars e allt bra.

Vi fira ju igår tå å for till Muuminlandet Jippiiii

• Greta 80

All krama å styrke puffa ssom vi fick åv all er så hjälpt ju Tack allihopa som tänkt på oss

• Greta 80

stinky GRATTIS ni var ett fint brudpar

Millami: Allt kan vara jobbit såmt daga å he ir int så kul. Men he ir lätt ti säg fö me ny men fösök ti njut fö he ir så lill stånd som i er såde , he var ejn som skriva he ir ju häftit och fösök tänk så iställi, he kommer ju flejr daga efter dähä

Å var på Jonis begravning igår å tror ni e var na häftit tå di brumma upp ca. 50 motorpede å kört genom stan fö Joni men ha sku ju ha behövda vara me

Svar på tråden Österbottniska tråden 10