• Jessica23

Ok med semester UTAN bonusbarn?

När jag träffade min man för över 7 år sedan var hans dotter 4 år. Vi har nu bott tillsammans i 7 år fått 2 egna barn som är 3 och snart 6 år gammla!

Denna sommaren vill jag göra något med mina barn och min man utan bonusbarnet´. Vi är ju en familj vi också men givetvis ingår hans tös i vår familj, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra! I alla år har vi semestrat MED henne och det har gått bra.

Vi var på skara sommarland för 3 veckor sedan i 2 dagar och bodde i stuga. Imorogn vill jag åka iväg med husvagnen någon dag men utan henne.

Min man är jättearg för det och förstår mig inte alls!

Är det så hemskt att göra detta utan henne? Är jag en styvmamma som borde bli hängd för att jag vill göra något med mina egna barn nån gång? Detta har ALDRIG hänt innan men jag vill ändå höra om det är ok att göra detta enligt er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 22:16:21:
    Ok lite felskrivet!!!

Dessa två dagar sker på mammans tid inte vår tid!

Min man vill gärna ha med hene på allt och ringer så fort vi ska göra något, även om vi bara ska nånstanns och bada eller grilla med vänner (på mammans tid då)

Tror han får dåligt samvete för att vi gör något utan henne!

• Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?
  • Jessica23
    Jomppelina skrev 2007-08-05 00:10:50 följande:
    När hon är tjugo så vill nog inte era gemensamma till astridlindgrens de heller kan jag tro?
    Pojken är 11 år då vem vet om han inte vill ditt då?
  • Jessica23

Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:41 följande:

Asså det är väldigt mycket dina barn. Men som sagt han har ju ett till. Jag tycker bara det låter som du har en allmänt tråkig attityd till din bonus.
    Om du tycker jag har en tråkig syn tycker jag du kan läsa en gång till!!!!!!

Hon har fått följa med på allt alltid min man ringer henne ofta hemme hos mamman och låter våra barn invänta henne i flera timmar!

Efter 7 år är tålamodet slut! Tråkigt om du uppfattar att jag inte gillar henne!
  • Jessica23

Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:57 följande:

Bonus o pappans förhållande ska det stå..
    Synd att våra barn blir lidande då!
  • Sofia t

Nej jag skrev ett inlägg några rader ner..

Det skulle stå Bonusens o pappans relation. inte enbart bonusen

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:21:09 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:41 följande:
    Om du tycker jag har en tråkig syn tycker jag du kan läsa en gång till!!!!!!Hon har fått följa med på allt alltid min man ringer henne ofta hemme hos mamman och låter våra barn invänta henne i flera timmar!Efter 7 år är tålamodet slut! Tråkigt om du uppfattar att jag inte gillar henne!
  • Sofia t

Ohh my

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:22:11 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:57 följande:
    Synd att våra barn blir lidande då!
  • Trulis
    Jessica23 skrev 2007-08-05 00:18:22 följande:
    Varför ringa på mammans dagar och låta våra abrn vänta i 2 timmar till syrran kan följa med?
    TS, hmm tror du missförtod mig nu, Jag har också svårt att förstå varför han ska ringa på mammans dagar och låta era små vänta. Det trodde jag hade framgått?

Vad jag undrar är varför han inte kan göra nåt själv med sin dotter, t ex gå på bio eller dyl tex.. Om han nu går omkring med dåligt samvete?
    Varför måste hela familjen vara involeverad hela tiden.
    Det kommer ju en dag då även era små kommer att behöva "egentid" med var och en av er.
  • Jessica23
    Jomppelina skrev 2007-08-05 00:17:12 följande:
    Jag hade fyra barn med i boet och har sedan en gemensam med en ny man, och de fem bor hos oss. Om min sambo skulle börja göra sura miner för att jag räknar in de andra barnen när vi skall göra något så hade vår relation ALDRIG hållt, och hade jag ens på en fläck trott att han skulle göra en minuts skillnad på barnen så hade jag aldrig varken flyttat ihop med honom eller skaffat ett gemensamt med honom från början. Gör det någon skillnad att jag är mamma och att barnen bor hos oss? Du valde att skaffa familj och barn med en man som hade ett barn sedan tidigare, så du får nog gilla läget. Dessutom gjorde du ett aldeles ypperligt val av en ansvarsfull far som vill ha sin dotter i sin familj i många sammanhang trots att de inte bor ihop. Jag förstår inte att du är trött på det och att du på en fläck har trott att hon skulle växa ur familjen i stället för in i familjen på djupet under årens lopp??
    Nä jag gillar inte läget! Pappan och mamman har delad vårdnad och delad tid! Jag ska inte behöva gilla läget att han alltid ska ringa efter henne på mammans tid när vi ittar på saker! Så fungerar inte styvfamiljer enligt mig!
  • Jomppelina
    Trulis skrev 2007-08-05 00:17:43 följande:
    Jag kan ju säga så här, vi var på Lådbilslandet med våra små, och då frågade vi inte nån av de stora om de hade lust att följa med. De hade väldigt stor förståelse för det. Alltså, alla barn och vuxnas behov måste ju blir tillgodosedda, även de små. Och när det blir ett sånt spann på åldrar så är det ju svårt att hitta nåt som passar alla.Jag kan ju säga att om jag var tolv år skulle nog jag vara mer intresserad av att åka med en kompis istället eller i den stilen när jag är hos mamma, än att hänga med småsyskonen i en husvagn.
    Mina barn är mellan 5 och 19; och ändå lyckas vi hitta grejjer som intresserar alla. De stora tycker ärligt talat att det är kul att göra grejjer med lillebror som är på lillebrors nivå, och det inkluderar även att återuppliva sina egna barndomsminnen ibland. Förra året hängde de jublande med till high chapparall, liseberg är en given, käka middag någonstans, vi var på varbergs fästning i höstas etc, etc, etc. Om undantag och avbrejk -bara för att det kan vara kul att umgås med familjen OCHSÅ- så kan visst äldre barn välja att hänga med trots att det inte är deras grej direkt.
    Mitt ex, de fyras pappa hade med sig vår yngsta son/ungarnas lillebror på bilutställning i somras, något som alla ochså tyckte var skoj, trots att vi föräldrar på den här sidan inte hängde med så blev det en familjegrej för dem det med.

Så det GÅR att både hitta på kul grejjer som inkluderar alla och att motivera äldre att göra något kul med familjen någon gång mellan varven - dock inte för ofta.
  • Jomppelina
    Jessica23 skrev 2007-08-05 00:23:55 följande:
    Nä jag gillar inte läget! Pappan och mamman har delad vårdnad och delad tid! Jag ska inte behöva gilla läget att han alltid ska ringa efter henne på mammans tid när vi ittar på saker! Så fungerar inte styvfamiljer enligt mig!
    Eftersom de dessutom har delad vårdnad och delad tid så är ni INTE en styvfamilj!!! Flickan har TVÅ familjer och INGEN styvfamilj!!
  • Jessica23
    Jomppelina skrev 2007-08-05 00:18:01 följande:
    DINA barn?? Inte ERA barn??
    Jaha är det våra barn? Trodde inte jag fick skriva så!

SEn trampar du på mig när du skriver att jag vill ha uu henne ur familjen! VAFAN! Jag vill bara att när hon är hos sin mamma ayy han ska låta henne vara ifred! Han ska inte behöva ringa efter henen när hon bor hos mamman flera gånger i veckan för att få hit henne igen när vi ska bada osv...
Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?