Kanintråd #3
Nu ska jag göra mig klar för att gå ut & städa alla facken så jag har det gjort idag.
Nu ska jag göra mig klar för att gå ut & städa alla facken så jag har det gjort idag.
Mrs Bean: Är dom renrasiga ? Jag tycker du kan ta 300 kr/st för dom. Det säljer jag mina ungar för inkl. stamtavla, övergångs foder & info.blad.
Momsie: Han kanske är nöjd med att ha köket som sitt revir. Om han hittar på bus så försök stimulera honom, köp en katt tunnel som han kan springa igenom eller gömma sig i. Skönt att höra att det är fler än jag som har en kanin med förkärlek till skåp & skrymslen där man kan pressa sig in & möblera om & gärna sabotera lite. Kiwi älskar skåp, finns inget bättre speciellt om man kan sitta där inne i mörkret & hitta på otyg. Har lyckats stänga in henne i kastrull skåpet en gång 
Bygg en låda med ett par öppningar i som han kan hoppa upp på, såg att dom hade bra pris på aktiverings bollar på Djurmagazinet just nu det kanske skulle vara något för Dino.
Momsie: Kan tyvärr inte svara på om han aldrig kommer att lämna köket, men låt honom bestämma takten en dag kanske han bestämmer sig för att resten av er lgh inte är så stor & skrämande som han först trodde. Han är ju inte så gammal än, så han hinner nog växa i era lgh ska du se & då är det inte ni som bestämmer längre ;)
Kiwi tror att hon bestämmer från dörrhandtagen & ner *s* hon sitter gärna i soffan men bara på sina vilkor, det går inte att lyfta upp henne då hoppar hon ner igen & lägger sig på sin favoritplats på mattan ist. Inte heller får man flytta på henne när hon väl satt sig i soffan för då blir hon sur *s*
Kiwi älskar pappers påsar, brukar lägga en på golvet så hon kan krypa in i när vi varit & handlat.
Anne H: vad har ni för kaniner ?
Lars-Åke Asp, Axtorp, 531 96 Lidköping. Tel: 0510-142 70.
Pengarna sätts in på PG 449 89 42-4.
Kostar 100 kr har jag för mig, sen får du märka & skriva stamtavlor på dina kaniner =)
Momsie: Min första kull i år hade lite päls redan när dom kom, mamma Celia klämde ut dom på dag 38 själv trodde jag inte att hon skulle få några ungar men hon lurade mig.