• yossis

Kanintråd #3

Idag har jag städat facken blev inte klar dock efter som spånet tog slut, så nu blir det till att åka ut & köpa spån innan veckan är slut. Denna gång blir det en hel pall spån, är så trött på att bara åka & hämta 2+4 balar åt gången.

• yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 21:14:25 följande:
    Hehe, jag köper bara 1 bal åt gången.. i o för sej så har jag inte mer än 1 km dit jag köper det.. Har du långt?
    Jag köper spån av en kompis som har spån press hemma på sin gård, har väl 1,5 mil ut dit. Dom är MYCKET billigare än granngården & deras spån är av bättre kvalite så då åker jag hellre ut till dom & handlar.
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 22:55:30 följande:
    Ok.. det låter superbra. Får jag fråga hur mycket det kostar och hur mycket en bal väger?
    Jag betalar 500 kr för en pall med 12 balar, vet inte vad balarna väger men runt 30 kg/st skulle jag tro.
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-28 08:21:00 följande:
    wow va billigt... där skulle jag oxå vilja handla. Jag betalar 86 kr för en bal på 25-30 kg. Den varar 1 städning..
    Det är ett kompis pris jag fått, ordinarie pris på en pall är 620 kr. Men det är fortfarande billigare än tex. Granngården här i stan.
  • yossis
    anne h skrev 2007-08-28 08:52:59 följande:
    jösses vilka priser.. har ni inga stall i närheten? Jag "köper" på stallet här, kostar.. inget, faktiskt.
    Finns massor av stall runt här men tror ingen av dom skulle ge bort spån gratis. Sen sponsrar jag hellre mina vänners företag.
  • yossis

Tror min lilla Kiwi vill flytta in igen, det börjar ju bli kallare på nätterna nu. Vill komma lite längre med köket innan hon får flytta in eller så får hon flytta in med bo i extra rummet vi har.

• yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-29 08:39:30 följande:
    Poesi---> Har du dem lösa på en heltäckningsmatta? Kissar dom ALDRIG utanför buren?Önskar jag kunde ha mina springande lösa, men jag har ju även en liten kissekatt som gillar kaniner (på fel sätt).. + att dom inte gillar mina parkettgolv och laminatgolv. Halkar ju bara omkring..
    Kiwi har lärt sig vilka golv hon måste ta det lite lugnare på & vilka golv hon kan rejsa runt på utan att "spinna" loss. Men oftast så håller hon sig på mattorna, vilket är helt okej så länge hon inte får för sig att gräva eller sätta tänderna i dom.
  • yossis

Själv älskar jag vintern, finns inget mysigare än att gå ut & gå med älskligen till knarret av snön under skorna. Jag mår ofta dåligt under somamren pga värmen & alla svår läkta skavsår jag får + att min sambo är jätte allergisk mot pollen.

Svar på tråden Kanintråd #3