Kanintråd #3
Celia som jag hade fick sina ungar på dag 38, trodde inte det skulle bli något där heller men när jag kom ut för att städa bort boet så var det massor av päls & där i låg det 5 små pigga parvlar.
Luma: Det är lite olika, mina båda kullar som jag tagit i år har lagt öronen runt 3-4 veckor nått sånt. Kiwi är 4 år & har fortfarande inte lagt öronen & kommer med all sanolikhet aldrig att göra det, hon har sk. helikopter öron som står hur dom vill när dom vill *s*
Hösten är verkligen här nu, det känns när man går ut & nattar kaninerna på kvällen.
Mrs Bean: Gick honan & hanen ihop ett par dygn ?
Det kan ju spela in när det gäller befruktningen, kaniner släpper ägg när dom blir parade & det kan ta ett par gånger innan dom släpper ägg så det blir något.
och det gillar hon verkligen. Nu har hon inga rinnande ögon längre så jag hoppas att det berodde på spånet. Nu är alla kaninerna matade & har fått nytt vatten & hö, så nöjda är dom.
Imorrn är det städning av alla fack som gäller, så ska jag hämta hö med tog det sista nu.
anne h: Va ni till Dala Expo i helgen ?
Vigrid: Ha en jätte trevlig vecka i Jämtland
det är ju så fint där uppe på hösten.
Har varit & hämtat 2 pallar spån nu på eftermiddagen, kändes lika bra att göra det nu när jag har tid & pengar på kontot. Så nu borde jag klara mig en bra bit in på nästa år får jag hoppas.
Imorrn är det storstädning av alla facken som gäller + att alla ska få halm i sina lådor, så dom kan mysa i nu när det börjar bli kallt på nätterna.
Vigrid: Var i Jämtland ska ni flytta till ?