• Shinna

Att bli sydd efter förlossningen!!

Hej alla glada

En liten fråga till dom som kanske kan svara på den?
    Undrar hur och om det gör väldigt ont att bli sydd efter förlossningen?
    Detta är nämligen det jag fasar för allra mest...
    Är inte rädd för förlossningen i sig men livrädd för att bli sydd efterår.
    Vill helt enkelt inte!
    Måste man bli sydd i vaket tillstånd?
    Kan man inte få en "lätt" narkos och är det någon som har fått det?
    Har nämligen hört av jättemånga vänninor och bekanta att bli sydd nästan är värre än hela förlossningen??
    Någon som instämmer med detta?

Är som sagt livrädd för detta så alla svar, tips och råd är välkomna!

Med vänlig hälsning

Angelica

• Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!
  • 0Love0

Tycker inte att det känndes nånting,dom sprayar bedövning på.Jag blev erbjuden lustgas med eftersom jag sprack jättemycket hela vägen men behövde aldrig det,jag somna nästan när dom skulle sy

• big girls dont cry

Jag fick sy fem stygn och kände ingenting. Det ända som sved var bedövningen dom sprutade på. Tror inte man får bli sövd?

• johanna02

Jag blev sydd efter förlossningen eftersom de klippte mig...spricker du inte eller behöver du inte klippas så behöver du heller inte bli sydd...
    Det gjorde värre ont när de klippte än när de sydde...fast jag fick ju bedövning när de sydde:)

• Stajn

Fick bedövning sorayat på så det kändes inget att bli sydd :)

• Sefyria

Nja, det gjorde faktiskt inte ont att bli sydd. Kände ju ingenting p.g.a bedövningssprayen.

• michellina

Sprack väldigt mycket både "här och där", kände ingenting för man får som sagt bedövning.

• xenaa

jag blev oxå sydd . de som sved mest var bedövningsprayet dom spreyade på de sved i 1 min sen fick jag en lokalbedövning med, den stack till. sen när de skulle sy kände jag inte de så. var mer obehag känsla. kunde sticka till lit emen inte så farligt.

Bedövningen var jobbigast.

????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • MiniMie

jag kännde häller ingenting av själv hop syningen... dom sprayade juh bedövning innan.. sved till lite.. annars var man så upptagen med lilla bebis så jag ahde inte tid o känna efter =)=)

• LilMe

Har fått 2-3 stygn invändigt tidigare, och tyckte inte att det kändes speciellt farligt. Man är ganska 'bedövad' efter en förlossning! Skulle det göra ont så kan man få smärtlindring!

• kidA

jag blev sydd i tisdags när jag fick mitt tredje barn. en hel del stygn både på djup o längd liksom... o neh det var inte hemskt alls. kände ingenting. det som gjorde ont var när de sprejade på bedövningssprayen precis. men sen kände man ju ingenting..

kolla in: kboys.se / agge.se
Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!