• Shinna

Att bli sydd efter förlossningen!!

Hej alla glada

En liten fråga till dom som kanske kan svara på den?
    Undrar hur och om det gör väldigt ont att bli sydd efter förlossningen?
    Detta är nämligen det jag fasar för allra mest...
    Är inte rädd för förlossningen i sig men livrädd för att bli sydd efterår.
    Vill helt enkelt inte!
    Måste man bli sydd i vaket tillstånd?
    Kan man inte få en "lätt" narkos och är det någon som har fått det?
    Har nämligen hört av jättemånga vänninor och bekanta att bli sydd nästan är värre än hela förlossningen??
    Någon som instämmer med detta?

Är som sagt livrädd för detta så alla svar, tips och råd är välkomna!

Med vänlig hälsning

Angelica

• Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!
  • Quensi
    lostsoul skrev 2007-08-11 22:01:59 följande:
    Första stygnet de tog skrek jag som en galning. Sen tror jag de bedövade mig för jag kände absolut INGENTING. De sydde mig i 45 min.
    Oj, hur mkt sprack du då??
  • LyNxQ

Jag hade inte heller min bebis hos mig, däremot kände jag ingenting av 'sömnaden', dels för att jag fått bedövningsspruta, men kanske mest för att jag fått ryggmärgsbedövning som tog bort allt vad krystvärkar heter.. Antar att det lindrade smärtan en hel del.. tyvärr var det väl kanske den som orsakade att jag var tvungen att sys såpass mycket också.. (tog väl nån halvtimme eller så)

• MHoof

När dom sa att dom skulle sy mig tänkte jag nästan ta mitt pick å pack å dra
    Fick bedövningsspray plus att jag hade EDA så jag kände bara första sticket. Det stack till men sen kände jag bara att det killade lite typ. Fick kanske sy 5 stygn. Jag tror att det beror på vart man syr oxå.
    Men jag tycker inte du ska oroa dig. Att klämma ut huvudet och axlarna är värre tycker jag.

Jag älskar min Izolde
  • Soolina

Kärringen till BM ville inte ge mig ryggbedövning...och sen så tog hon bort lustgasen oxå...så jag hade krystvärkar i 2½ timma...och syddes i 40 minuter!! Så nu har jag förlossningsskräck som tusan...men det går nog hur bra som helst för dig...stirra dig inte blind på det sista steget...du kanske inte ens spricker

• lostsoul

quensi:
    Det ville de aldrig berätta Jag frågade dem hur många stygn men de sa hon att sånt ränkar de inte om det är många. Jag blev även klippt.

Kan inte fatta att allt kan bli "normalt" igen!

• Quensi

Nej d e inte klokt va bra läk-kött man har nere i härligheten... På efterkontrollen syntes d inte ens att ja va sydd, skönt... har ju hört skräckexempel om folk som blev helt vanställda därnere... Men man ska inte lyssna på sånt...

• lostsoul

quensi:
    Usch! Även om det gick bra denna gången har jag foi mot nästa. Tänk så blir de inte bra den gången Får rysningar av tanken.

På mig syns klippet men inte mer!

• Quensi

Kände du när du blev klippt? Ja va livrädd att bli klippt, låter ju hemskt...

• Minelly

Märkte överhuvudtaget inte alls att jag blev sydd. Måste berott på EDA:n....

• Shinna
    abby78 skrev 2007-08-11 19:22:31 följande:
    shinna: Blev sydd med c.20 stygn och hade samma oro som dig. Ja, det kändes men mer ett obehag än enorm smärta. Jag skulle råda dig att inte oroa dig så mkt innan. Och det mesta löser sih på plats ska du se. Men visst kommer det vara en smärtsam upplevelse med förlossningen, men kanske inte alls på det sätt du trott.Lycka till
    usch...låter som jättemånga stygn... ja jag antar att det inte finns mkt jag kan göra åt saken i vilket fall som helst....skulle allra helst bara vilja slippa att bli sydd*ler*
Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!