• soetis

ni med lätta förlossningar

med första barnet, har ni berättelser? är RÄDD för födseln, vill redan nu bromsa tiden så att den lilla stannar där inne. rädd för det alla säger, man spricker och det gör så helvettiskt ont och man får vara på sjukhuset i 36 timmar för att det tar så lång tid.

hur var eran LÄTTA förlossning med första barnet ?

• Svar på tråden ni med lätta förlossningar
  • FruSascha

Jag lovar när du ligger efter förlossningen med din bebis på magen så kommer du tänka, det här vill jag göra om. Lycka till med fotbollslaget

• Leniz1

Jag tycker jag hade en ganska så lätt första förlossning. Skulle lätt kunna göra om det. Du kan hitta min berättelse i bloggen.

• Disco

Åkte in vid 23.00 tiden en fredag, 09.41 på lördag morgon var vår son hos oss....Kanonförlossning! Han fick dock tas med klocka sista biten men det gick jättebra, sprack ingenting! hade EDA och den var kanon! Kände faktiskt INGENTING efter att de satten den vid 03.00 tiden på,natten. Innan dess upplevde jag inte värkarna som sååååå hemska, inte så att jag trodde att jag skulle dö eller ens svimma. Lustgasen hjälpte ju inte mot smärtorna men jag blev lagom lullig och lite avtrubbad av den. Att andas rätt i värkarna är nog A och O. Det hjälpte mig redan på dagen(kvällen hemma. jag gick ju med värkar hela dagen men fattade inte att det var på riktigt. När vi dessutom åkte in till förlossningen var det för att jag skulle hämta en smärtlindrande tablett så att jag kunde hem och sova på natten, inte visste jag att jag var öppen 4 cm då...
    Läs på om bra förlossningar, låt bli att läsa eller höra på folk om deras hemska förlossningar, det hjälper aldrig att höra på dem! Lycka till !!!!

• Sterna

Vet inte om jag skrivit här tidigare men förlossnignsberättelse från första barnet finns i bloggen

• kamartina

Soetis - det där med sågen låter lite väl överdrivet. När barnet är så långt att halva huvudet är ute och man väntar på nästa krystvärk så svider det mycket men känsn absolut inte som någon såg! Jag fick själva vänta så en stund men målet är så nära så den smärtan när huvudet var halvt ute tyckte jag var helt överkomlig.

• hejlis

Min förlossningsberättelse finns i bloggen om du går in i mitt kryp in. Har bara positiva minnen från förlossningen! Hyffsat snabb (8,5 timme), gjorde ont men aldrig så ont som jag föreställt mig , och då behövde jag ändå inte ta ngn bedövning.

• Mozarts Nachtmusik

jag hade en jättepositiv förlossning.
    har berättelse i bloggen

det gick fort o gjorde inte så ont ( som ja trodde)

Det är en olycka när folk varken har förstånd att tala, eller omdöme att tiga
  • 3småttingar

Måste bara säga att jag trodde att det skulle göra skitont när barnet var halvvägs ute, men jag kände inte ett piss!
    Efter att öppningsvärkarna var borta så hade jag inte ont nånting. Om det var bedövningen som hjälpte eller ej, det vet jag inte.

ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ Jag längtar till jul!
  • Theia

Min förlossning va på 22 timmar men den va helt fantastisk!

Svar på tråden ni med lätta förlossningar