• Snufserufs

Varför vill man inte ha pudel?

Hej!
    Oj, vad fördomar det finns om rasen!
    Läser man inlägg där folk frågar om raser så står det ofta att vad som helst men inte pudel.
    Vi har två brukshundar och en liten pudel.
    På brukshundsklubben skrattade våra kompisar först när vi kom med lilleman men han har omvänt många "tuffa brukskillar"!
    Alla pudlar har ju inte en äldre dam i andra änden och alla är ju inte utställningsklippta!
    En pudel i sportfrisyr är jättetuff och rasen är otroligt mysig!
    Den fäller inte och den luktar inte hund!
    Vi har även haft två storpudlar som vi kom riktigt långt med i brukset!
    Vad är det hos pudeln man inte gillar?

• Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?
  • scylla

Jag har en stor pudelhane, en trevlig rolig lättlärd hund.
    Dom enstaka gånger han skäller är när han är ensam i bilen o
    det passerar en anan hund, annars säger han inget, luktar inte
    hund varken i päls eller mun.

Jag håller honom alltid nedklippt, för tillfället sparar jag
    pälsen i nacken o gör flätor förhoppningsvis är dom
    tillräckligt långa vid jultid.Det finns lite foton i mitt
    galleri.

• m2rru

Jag personligen tycker inte om utseendet på pudlar. Men hoppa kan dom. Har sett några på agilitybanorna. Det är ju som om dom har fjädrar i benen.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
  • Livet30

Jag skulle personligen aldrig välja en pudel, av samma anledning som jag inte skulle välja vissa andra raser. Jag har hittat en annan ras som passar mig som handen i handsken.

• StarDuzt

jag älskar pudlar, så underbara personligheter och trevliga och framförallt roliga hundar alltid glada och påhittiga!
    men nej.. jag skulle inte vilja ha någon.
    för det första så har inte jag tid med pälsvård och sen så är det en såndär hundras som man tycker om och beundrar men som man själv inte vill ha.
    det är ungefär samma med schäfrar, jätte fina och trevliga hundar men vill inte ha en själv
    det är mycket roligare när andra har dom och man får beundra dom på "avstånd"

vita pudlar ä finast, framförallt vita storpudlar Så vackra!!

• Lurvenpajsaren

Pudlar är jättehärliga hundar och det är inte deras fel att folk klipper och trimmar de i töntiga sk frisyrer. Jag kan tänka mig en mellanpudel!

• lilja1111

jag har väx upp med storpudel och det är en fantastisk ras!
    så lättlärda, lyhörda och smarta. för  mig finns det inga fula hundar däremot kan jag tycka vissa raser är ful-söta, typ engelsk bulldog.
    jag tror faktiskt att fördomarna mot pudel är en samhälls grej, man ska tycka de är töntiga och bjäbbiga. allvarligt, säg någon som har haft en pudel som kan säga annat än posetivt om dem (förutsatt att den var frisk).
    anledningen till att jag har valt en annan ras nu är för jag ville helt enkelt testa en annan ras.

// hjärtat hos min pudelstjärna *ulla*

• frulan

Fattar inte heller det!
    Jag skulle jättegärna vilja ha en pudel

• Bäsis

Skulle lätt kunna tänka mig en pudel om jag någon gång i framtiden skaffar hund, gärna i färgen aprikos om den nu kallas så?

Den enda jag inte gillar är när de klipper såna fula bollar på benen. Tycker de är snyggast helt klippta.

Jag har iaf fått för mig att de är väldigt smarta och mångsidiga.

• marika o Oliver

jag tycker att de är äkliga i pälsen, att klappa menade jag sen e de fula..

• Gos Mys

vad är det som är äckligt med pälsen?
    Dom är ju superultramjuka och goa och känna på, alla som klappar mina pudlar som aldrig klappat en pudel förut utbrister alltid:
    ÅHH villken mjuk och fluffig päls! skithäftigt, värsta affro!

bara undra

För visso badar alltid mina minst en gång i veckan eller åt minstone var annan vecka, så dom är alltid frächa i pälsen..

Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?