• Snufserufs

Varför vill man inte ha pudel?

Hej!
    Oj, vad fördomar det finns om rasen!
    Läser man inlägg där folk frågar om raser så står det ofta att vad som helst men inte pudel.
    Vi har två brukshundar och en liten pudel.
    På brukshundsklubben skrattade våra kompisar först när vi kom med lilleman men han har omvänt många "tuffa brukskillar"!
    Alla pudlar har ju inte en äldre dam i andra änden och alla är ju inte utställningsklippta!
    En pudel i sportfrisyr är jättetuff och rasen är otroligt mysig!
    Den fäller inte och den luktar inte hund!
    Vi har även haft två storpudlar som vi kom riktigt långt med i brukset!
    Vad är det hos pudeln man inte gillar?

• Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?
  • Wasabi

Ska erkänna att jag länge kallade pudlar för UFOn, mest för att alla jag träffade morrade, skällde och bet allt och alla omkring sig.

Men visst är det ju så att det hänger på ägaren också visst, det är ju dessutom en ganska tuff hund.

Vid ett tillfälle så köpte jag en pudel på en loppmarknad..ja helt rätt läst...jag köpte hunden, innan jag anmälde det hela till den styrelsen. Sen bekostade jag veterinär och vaccinationer, innan jag hittade den mest perfekta ägaren som gick att hitta till den hunden.
    Jycken hatade kvinnor, och vid ett tillfälle glömde jag bort mig, vilket resulterade i att jag idag har mycket vackra huggmärken i två fingrar, en slags evig påminnelse av den lilla krabaten.

Men missförstå mig inte, han var en cool liten kille faktiskt, som hamnat på fel plats. Så trots dom fina ärren så gillade jag honom faktiskt, vi lyckades t.o.m. bli lite vänner innan han flyttade. Vi klippte honom i en sportfrisyr, som faktiskt var riktigt snyggt på honom. Många trodde inte ens han var en pudel, han såg ut som en svart hårboll med attityd.

Men skaffar jag en hund för egen räkning så blir det nog inte en pudel. Mest för att det finns andra raser som intresserar mig mer. =)

• Norrbagge

Heh jag tycler rasen är skitful!

• nilla85

jag tycker att dom är urtjusiga och rör sig så himla fint!

• imp

jag skulle aldrig i hela mitt liv skaffat en pudel tycker inte alls om den rasen  skälliga äckliga luktar illa . en typiskt tant hund

• Natalie82

Det finns fördomar hos dom flesta raser.
    Pudel är säkert en jätte trevlig ras men det tilltalar inte mig direkt.
    Precis som att amstaff inte tilltalar folk för att dom tror att dom är onda mördarmaskiner.

• Veizades

kan ju bara säga varför JAG inte vill ha pudel.. Tycker att de är fula. Svårare än så är det inte.

• Ilse

Har haft storpudlar och en av dem var riktigt duktig i bruksklasser. Den andra var helt obildbar....

Kanske därför folk inte tycker om dem, de kan vara så olika mentalt?

• elektra1
    imp skrev 2007-08-20 11:23:48 följande:
    jag skulle aldrig i hela mitt liv skaffat en pudel tycker inte alls om den rasen  skälliga äckliga luktar illa . en typiskt tant hund
    har haft flera storpudlar.
    (andra hundar också, rottweiler, faraohund,st bernhard,
    blandraser.)
    Har en engelsk springer spaniel nu,.

Men storpudel är den absoluta faroriten.

Den luktar absolut ingenting, mot de flesta andra raser, som stinker när de är blöta

och har mycket vaktinstinkt.
    Är lika skarpa i mentalitet som en doberman, rottweiler.
    (hanarna) tikara är mjukare.

otroligt vackra, lägger upp några bilder i min mapp så får ni se! mvh
  • logg81

Det är ingen hund som utseendemässigt tilltalar mej. Dessutom tycker jag att de är läbiga i pälsen.

Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?