• theresen

För mycket fostervatten?

Idag har jag varit in på förlossningen då jag inte mått så bra på sistone (är i v.28).. Det visade sig att jag har för mycket fostervatten!? Dom vet inte varför så tog en massa prover, återbesök på måndag..

Någon som varit med om detta? Eller som något om det?

Orolig..

• Svar på tråden För mycket fostervatten?
  • miccann

jaha okej.. inte så långt kvar nu, jag läängtar som en tok och ska man nu på massa kontroller och ul så önskar jag att hon kunde komma ut lite tidigare....
    Man blir väldigt orolig när man inte vet vad som pågår inne i magen, men ska ju iaf på ul på måndag.. är såå nervös...=(

• Nath

Ja man vill veta allt hela tiden.. det känns konstigt att inte kunna bestämma själv över sin kropp..
    Jag har nu haft lite små värkar sedan igår eftermiddag. Men tror inte att det kan vara på g ännu..??

• miccann

asså vad spännande, kanske bebis på gång..=) vilken vecka är du i!??

• theresen

Miccann: vad hade du för sf mått i v34?
    Jag är i v34 nu och ligger på 34cm (växt 2cm på en vecka).. Har fortfarande mkt vatten som jag haft tidigare men det har ändå sjunkit för min del och är ingen fara längre och bäbben mår jätte bra så håller tummen för att de går vägen för dig också :)

Nath: Det kan vara bäbis som börjar bli less på magen, men de är inte helt säkert.. Jag har haft förvärkar och hemska sammandragninar så dom har "stoppat" mig nu med hjälp av medicin och VILA.. De är hemskt! Ta en varm dusch eller ett varmt bad om du kan när du får dom.. Om dom går över är de nog ett tag kvar till bäbben kommer.. Jag får typ bada 3ggr om dan för att hålla koll på att de inte är "riktiga" värkar.. Skönt att du är i v37 ändå, då är ju bäbben så gott som klar.. Om min skulle få för sig att komma nu skulle de inte heller vara nån fara, en kuvös kanske för att hålla värmen några dagar bara sa läkaren till mig, är i v34 nu.. Men ja kämpar för att den ska stanna så länge som möjligt :)

• Nath

theresen:

Jag har försökt med en dusch och ett bad idag. men det verkar inte vilja ge med sig.. får se om det kanske lugnar sig lite senare.

• theresen

Nath:
    Åhå, då kanske de är bäbis på G :D
    Jag börjar bli jätte nervös för förlossningen nu och allt man måste ha med sig dit, tänk om man glömmer de viktigaste.. Är ganska nojjig över allt nu, svart katter som går över vägen och sånt haha.. Har du något tips?

• Nath
    theresen:

Jag är nog lite små nervös också. även fast att det inte är första förlossningen.. men det var ju 6 år sedan sist så man kommer ju inte ihåg så mycket.. för att vara säker på att du får med dig allt. tänk dig att du ska bort över en helg. packa det du behöver, som du skulle använda normalt sätt. (men tänk dig en lugn helg. med jogging byxa och sånt ). ju mer man hetsar upp sig desto mer glömmer man oftast..
  • theresen

nath:
    Hehe okej, hms en vanlig lugn helg.. brukar ha 2 sportbagar fulla med saker för en helg i stugan "kan va bra att ha metoden" när jag packar :P Men då förstod jag innehållet iaf, tack :)

Måste bara fråga, VARFÖR GNISSLAR/KNAKAR DE I MAGEN? Det gjorde de nyss och de var jätte läskit ju! Har aldrig upplevt de tidigare..

• Nath

theresen:

Hihihi låter konstigt.. vet inte, min mage har aldrig gnisslat/knakat..
    Graviditeter kan då vara konstiga..

Svar på tråden För mycket fostervatten?