• theresen

För mycket fostervatten?

Idag har jag varit in på förlossningen då jag inte mått så bra på sistone (är i v.28).. Det visade sig att jag har för mycket fostervatten!? Dom vet inte varför så tog en massa prover, återbesök på måndag..

Någon som varit med om detta? Eller som något om det?

Orolig..

• Svar på tråden För mycket fostervatten?
  • Nath

Det kommer säkert gå bra Plankis.
    Vi finns här när du kommer hem, för att prata.

Lycka till.

• Plankis

Det verkar inte vara ngt med lilla hjärtat, lutar mer å mer mot ngt med matstrupen/magsäcken FY SJUTTON vad jag tycker att livet är orättvist!!!

• Tinsel

Plankis: vad händer nu då? Hur går man vidare? Låter jättejobbigt, men skönt att det inte är hjärtat i alla fall!

Vad har du för SF mått nu och i vilken vecka är du?

• Plankis

jag vet inte vad som händer nu. mer undersökningar antar jag, ska ringa imorrn å höra. tror dom måste tappa mig nu också på fostervatten för jag får bara mer å mer ont i rygg och revben. har nästa läkartid nu på ons, får höra då vad nästa steg blir. ska ryta i säga att jag klarar inte denna väntan. jag är för svag psykiskt tycker att dom borde göra mer, för väntan är olidlig!

jag är nu i v 30+1, vet inte mitt sf-mått idag. men för 1 vecka sen var det ju på 33 cm. skulle tro att det ökat, eftersom jag har fått mer ont.

• Luddvar

plankis Inte är du psykiskt svag ... Det är helt normalt att vara rädd och orolig när man inte vet vad som står på. Jag håller tummarna för er och du ska se att det ordnar sig. Kram.

• Plankis

Jag uppskattar verkligen alla hållande tummar kan jag säga!!!! *tacksam*

• Trakka

När jag läser här ser jag att för vissa har det visat sig att något varit fel när man har för mycket fostervatten. Jag satt själv och sökte inlägg om det här för ca ett år sen. Mitt SF-mått var på slutet så högt att det inte fanns någon plats på kurvan för att kryssa i det. Gick upp flera kg i veckan de sista veckorna, fick göra flera extra UL och satt och läste trådar som skrämde mig på FL.

Blev till slut igångsatt, både p g a det extra fostervattnet och för att dottern var "stor för tiden". Ut kom en fullt frisk, helt perfekt, underbar flicka som fyller ett år nu på fredag.

Hoppas det här kan dämpa oron lite för vissa som läser den här tråden. Jag var jätteorolig själv, så jag vill berätta att det inte alltid behöver betyda att det är något fel.

Mamma till världens finaste flickor födda -96 och -06
  • Plankis

Trakka: Gjordes det undersökningar på din dotters organ när hon låg i magen?

Jag tycker att det där verkar skilja så mkt. Vissa verkar bara få höra att mkt fostervatten är inte farligt. Mig utreder dom som bara den, tycker att det är så jobbigt med alla dessa ultraljud. Och tycker synd om den lille som inte heller verkar vara så förtjust i dom. Men samtidigt får man väl vara glad att dom kikar upp allt.

• Nath

Plankis. usch låter jätte jobbigt. *kramar om*
    Själv ska jag till bm nu på onsdag och vi får se vad sf-måttet ligger på då. förra gången mätte hon inte. men har alltid haft "enligt" kurvan innan.. så det vart en ganska stor chock när dom sa att det var för mycket fostervatten d♪r inne. (Jag som trodde att allt var normalt).

Jag tror oxå att jag har fått mer vatten än sist, börjar känna sig sprickfärdig (inget skämt utan känner mig verkligen sprickfärdigt) och ryggen blir bara värre och värre.. ser på korten jag tagit att bebisen har sjunkigt ner så vi får se när det är dax... är ju nu i vecka 35 och bm sa att från vecka 35 och framåt låter dom lillen komma ut om han vill...

v.35 med andra barnet
  • theresen

Plankis: Håller verkligen tummen för dig och hoppas att allt går bra. Och stå på dig så dom berättar hur allt ligger till hela tiden.. För mig när ja fick veta att ja hade för mkt fostervatten sa dom ju inget alls fast ja fråga och fråga.. När jag kom tillbaka dit några dagar senare så sa berättade dom att dom sett en massa vatten/*fel* här och där på barnet MEN att det var borta.. Tycker man ska ha rätt att veta vad som händer och sker med ens barn och sig själv på en gång.. Massa varma kramar till dig, du är stark! :)

Imorn ska jag till BM igen, undrar vad sf måttet är då.. Min vatten nivå hade ju iaf sjunkit lite sist ja var på UL jämnfört med de före.. Fast nu känner ja mig verkligen som att ja sprängs när som helst, så är lite orolig.. Börjar även föräldrautbildningen imorn, undra om dom har något vettigt att komma med, hoppas, för jag börjar bli nervös inför förlossningen nu.. :/

Svar på tråden För mycket fostervatten?