• theresen

För mycket fostervatten?

Idag har jag varit in på förlossningen då jag inte mått så bra på sistone (är i v.28).. Det visade sig att jag har för mycket fostervatten!? Dom vet inte varför så tog en massa prover, återbesök på måndag..

Någon som varit med om detta? Eller som något om det?

Orolig..

• Svar på tråden För mycket fostervatten?
  • miccann

theresen: När jag var i v 34 hade jag sf 33 tror jag, och nu i v 36 låg det på 36.. Jag hoppas att det inte är något allvarligt, men är jättenervös inför måndagen. kan ju glädja mig med att hon lever iaf..sparkar som aldrig förr, gott med mycket plats..;O) Själv har jag inga känningar/förvärkar.. knappt att jag har fått sammandragningar, kommit den senaste dagen men inget mer... önskar bara tiden kan gå snabbt och min lilla tös kan komma ut..läängtar...

• theresen

hehe okej, måste ha vart en engångs ggrejj för har inte hört nå gnissel nå mer hahaha..

Jo hoppas de går bra för dig miccann :) Håller tummen! Mitt överflöd av vatten var då inte farligt nu när de låg på 34 så de går säkert bra för din del också :)

• miccann

hej alla..
    var på östra idag och mätte fostervattenmängden och det ser normalt ut.. en sån lättnad när man kom ut ifrån rummet och visste att allt var bra med lilltjejen därinne..=)
    hoppas inte man får vara med om det igen..=)

• Nath

vad bra att allt såg bra ut. kan tänka mig att det är en rejäl lättnad

v.37 med nummer 2
  • miccann

hur mår ni tjejer!?? känns det att det börjar närma sig!???
    har pirr i magen hela tiden..=)

• Nath

idag ska jag iväg till spec mvc.. känns inte allt för kul..

har precis ätit frukost och känner av starka förvärkar. dom gör ont...
    ska försöka ta en dusch eller ett bad för att se om dom försvinner..

v.37 med nummer 2
  • 4blevde
    theresen skrev 2007-10-05 21:16:41 följande:
    nath:Hehe okej, hms en vanlig lugn helg.. brukar ha 2 sportbagar fulla med saker för en helg i stugan "kan va bra att ha metoden" när jag packar :P Men då förstod jag innehållet iaf, tack :)Måste bara fråga, VARFÖR GNISSLAR/KNAKAR DE I MAGEN? Det gjorde de nyss och de var jätte läskit ju! Har aldrig upplevt de tidigare..
    Det är ljud från när bebisen rör sig i fostervattnet fick jag veta idag..för det har nämligen knäppt i min mage i 2 dagar nu  
    Mamma till Oliver, Felix och Tjejen i magen!!! BF 21/11
  • Nath

Kom nyss hem ifrån spec mvc. det gick bra. fick göra ctg och bm såg att jag hade värkar. sedan mätte hon och sf låg nu på 33-34cm i v.37

• theresen

mamma sussie:
    Hehe okej, man blir som förvånad när det riktigt gnisslar som om man satt i en gammal gungstol eller nå haha..

Skönt att höra att det gått bra för er tjejer :)
    Jag har vart till BM idag pga blodtrycket, det var inge bättre så dom fick skicka blodprover till sjukhuset och blablabla.. Bara invänta svaret och hoppas på de bästa.. Lutar mot havandeskapsförgiftning.. Bara det inte slår till rejält i helgen.. Pappan åker nämnligen till sthlm imorn och jagar med sin pappa och de går inte ens att nå fram på mobilen då.. Men de ska nog gå bra :) Är ju bara i v35 ännu så det lär nog inte komma någon bäbis, även fast sammandragningarna är sjukt jobbiga.. Nä nu ska ja ta ett varmt bad åh se om dom går bort för en stund..

Nath, lycka till moch hoppas de kommer en bäbis snart :P

• Kreativ

Spännande att bebis kanske är på G!

Nath, vi är ju ursprungligen från samma lilla håla! Snopen jag blev!

Melvin 060609
  • Nath

hej på er tjejer..

Här har helgen varit lugn. i torsdags var jag hos bm och hade allt för högt blodtryck och bm trodde på havandeskapsförgiftning. men som tur var var det inte det.
    På fredag morgonen vid 03.00 vaknade jag av starka värkar som inte ville släppa så vid halv nio far jag in till bb men efter nästan tre timmar vart värkarna inte starkare och inget hade ändrats så jag fick åka hem igen..
    Helgen var lugn och idag har jag spoänderat förmiddagen med min svärmor och letat skor...

Känner nu bara av lite förvärkar men inget som gör speciellt ont...

v.38 med nr2 BF 07/11/05
  • theresen

Nath:
    Vilken busig liten bebis som retas med dig :P
    Skönt att de inte var havandeskapsförgiftning iaf..
    Jag ligger på gränsen och dom tror de kan bryta ut på mig när som helst typ :/ Tur att det bara är 36 dar kvar till bullen är beräknad :)

• Nath

Ja det är skönt att det är så nära slutet.

jo det är en liten rackare som luras för fullt där inne...
    Jag skulle gärna vilja att han slutar busa och att det sätter igång. har så ont i mellan benen om nätterna (bäckenet). kan knappt ta mig uppur sängen på morgonen. det blir bara värre och värre för varja dag som går...

Så om han kunde ta och vara så snäll och söt o rar och komma ut nu.. eller???? (taskigt att han inte kan svara.. )

• theresen

Ja attans att han inte kan svara :P

Jo, förstår mig inte på varför dom ska hålla på att envisas om att stanna kvar där inne när dom är färdiga för utfärd, haha, måste ju vara klibbigt och kladdigt där inne juue..

Visst är de levern som sitter på höger sida under bröstet typ?
    Jag har sviiin ont så de känns som om nån stuckit en kniv rakt igenom till ryggen dära och inte drar ut den.. De blir värre och värre för varje dag som går.. men de börja för typ 2 veckor sen typ och bm sa att de är nog bäbisen som sparkar där ibland.. men hur kan de vara de när de sitter i och är beroende på hur jag själv sitter/ligger?

• Nath

usch det låter inget vidare..

Själv har jag humörsvägningar som kommit tillbaka... Usch känner mig som en tjat tjärring...

Sambon känner sig inte så bra idag och jag känner mig tjurig och håller på att smälter bort.. tycker det är hur varmt som helst.. men det är ju inte varmare än vanligt enligt termometern..

Ska försöka ta en skön dusch senare och hoppas det hjälper emot mina värmeugstlag..

• theresen

Humörsvängningar verkar vara populärt idag, mitt humör har inte heller vart på topp :/ Skyller på att de är en liten blå gubbe (även kallad hormon-hitler, haha) som styr mig idag..

hehe ja som nyss tog mig ett jätte varmt bad för att ja små frös :P

Nu ska ja och bebismagen sova, fast lill buset där inne har just vaknat, så får se hur det går att sova med en terrorist som leker rövare i magen :)

Svar på tråden För mycket fostervatten?