• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Jumjum84
    Tjomsan skrev 2007-09-02 13:58:38 följande:
    Ingen som sovit i Lycksele? I bäddsoffan menar jag, he he.Sedan undrar jag (jumjum84 kanske vet?)hur jag hittar det vita skåpet på sid 27 - GRANEMO.
    Bäddsoffa har jag inte sovit i men skåpet finns inte med på hemsidan som du säkert märkt. Kolla om det finns inne i ditt varuhus. Det är ju inte ens säkert att det kommit in ännu med tanke på att det är en nyhet. Lika bra att kolla innan man åker. Ring till det automatiska lagersvaret på 020-439050 o tryck 2 i menyn så kommer du dit du ska. Ha bara artikelnumret redo så får du besked. Att det inte finns med på hemsidan är nog för att alla IKEA varor inte finns med där. Om alla vore med där så skulle det ta evigheter att använda sidan. Tänk på att använda en knapptelefon när du ringer. Om det är en bild på hela varan i sig du är ute efter så är det nog lite svårt om det inte finns med någon annanstans i katalogen. Men om du kontaktar kundservice kan de maila en monteringsanvisning till dig så kan du ju få se det i svart-vitt i alla fall
  • Tjomsan

Ja, men det är ju underbart med FL medlemmar som dig, Jumjum84!

• Jumjum84

Lugnt man gör ju vad man kan för att hjälpa.

• Vildblomman

Kollade efter 120 men hittade inga, tittade mest på hopen säng men minsta var nog 140 tror jag.

Dundermamman skrev 2007-09-02 10:01:16 följande:
    Ja, det finns gott om 120-sängar & madrasser på Ikea!
  • miniGrynet
    Wilda04 skrev 2007-09-03 08:27:32 följande:
    Kollade efter 120 men hittade inga, tittade mest på hopen säng men minsta var nog 140 tror jag.
    Det är för att dom inte har 120 sängar med på internet.
    Skitdumt!

Vi har råkat ut för samma sak nämligen.

Ring till kundtjänst och fråga, de flesta finns nämligen i 120 cm också.

Vet inte varför dom inte finns med på nätet.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • flygare

Hej
    Är det någon som har ektorp soffa +fåtöljer?

Håller dom formen?

• lisalove

Jag har en ektorp soffa, eller egentligen 2. Den ena (2-sits) står hos mina föräldrar pga platsbrist och används sporadiskt. Den andra (3-sits) har jag suttit flitigt i, men mest bara i ett hörn. Det har medfört att den känns mer nedsutten än andra sidan. Den ser ju lite mer nedsutten ut där oxå, men det är för att jag har varit dålig på att byta kuddarna. Sofforna är ca 2 år gamla.

• Pussgurkis

Hallå ikea freaks Jag, liksom er, har typ hälften av ikeas sortiment hemma och har en fråga ang MYSINGE sofforna.

HUR gör man för att ställa armstödet i ett visst läge??? Finns här någon upplyst som kan hjälpa mig med detta gravallvarliga problem? HOPPAS!

Det är schäslongen jag har men den ska väl funka likadant som sofforna, eller...?

• längtans tider

Åh vilken bra sida jag hittade här! Gillar också ikea en hel del! :) Jag har turen att det bara tar en kvart att cykla dit för mig! ;)
    Brukar bli en del turer dit när man har långtråkigt!
    Och halv 5 ska jag dit idag och inhandla mig en byrå till sovrummet! Synd bara att man inte har eget körkort så man kan handla så mycket man vill!

• Dundermamman
    Wilda04 skrev 2007-09-03 08:27:32 följande:
    Hemnes finns i 120 cm bred på hemsidan http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29842784 , men som miniGrynet säger så har de säkert fler på varuhuset!
Svar på tråden ikea-tråden