• EmmAhh

Tupperware

Finns det några fler som älskar tupperware produkter? :)

• Svar på tråden Tupperware
  • tinna

Lallamen: GUd vad skönt att det finns en till som inte förstår vitsen med mini quick chef!!

En annan sak som jag är helt oförstående inför är servofixen... Har inte sålt en endaste en under mina år som säljare för ajg vet helt enkelt inte vad jag ska använda den till...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Idlur
    tinna skrev 2007-09-02 14:09:51 följande:
    Lallamen: GUd vad skönt att det finns en till som inte förstår vitsen med mini quick chef!! En annan sak som jag är helt oförstående inför är servofixen... Har inte sålt en endaste en under mina år som säljare för ajg vet helt enkelt inte vad jag ska använda den till...
    och jag kan inte leva utan den haha
    William är min son
  • tinna
    Idlur skrev 2007-09-02 21:42:44 följande:
    och jag kan inte leva utan den haha
    Servofixen eller mini quick chef? För är det srvofixen vill jag gärna veta vad du använder den till då jag har en stående i förrådet...
  • Idlur

vad tusan är en servifix nu igen? *tänker och tänker*

William är min son
  • tinna
    Idlur skrev 2007-09-02 21:59:13 följande:
    vad tusan är en servifix nu igen? *tänker och tänker*
    Numera är den en del i isoduoserien. Är en ytterburk och en innanburk som det är hål i. Innerdelen är typ som ett durkslag mao.
  • EmmAhh

Den ska ju användas bl.a. till ångkokning, hur går det till?

• himla

här är en tupperware galen tjej...

har servofixen när jag steker pannkokor... toppen ! sen det där med att ångkoka har jag inte förstått mig på än, men jag fick den som gåva en gång å den står i skåpet å tas fram till pannkaks gräddningen.. så vi kan äta hela familjen tillsammans

♥ Pontus 040812 v35+4♥Sanna 061002 v.40+2
  • tinna

Himla: Men då används den ju som en vanlig isoduo, för att hålla värmen. Jag undrar just vad man ska ha hålen till... Vet att min mormor lägger sitt stekta fläsk i så att fettet får rinna av men känns lite bökigt att ta fram en sån stor grej för nåt som man kan lösa med lite hushållspapper...

• himla
    tinna... NJA... "ångan" som blir av värmen tar sig ner genom de små hålen... "typ något sånt" har min försäljare sagt....  så den är bättre å håller pannkisarna i bättre skick än en vanlig isoduo vad jag förstod när jag frågade.... sen föreslog hon att man kunde om man hade grillkväll... typ ... koka potatisar å låta dem efterkoka en stund i servon om man ville gå ut utan att kolla potatisen på spisen ....  tja... det är väl som med allt... ganska onödigt egentligen för det flesta.. men när man nu har den så får man ju försöka att hitta användnings områden....
    ♥ Pontus 040812 v35+4♥Sanna 061002 v.40+2
  • Annicapannika

Servofixen använder jag massor. Pannkakor, korv, köttbullar, grillningen m.m... den håller ju värmen jättebra!!

Mini Quick är ju också superbra. Går jättefort att hacka löken och aldrig mer behöver jag rinniga ögon.

Kaveln är oslagbar och jag använder den alltid när jag bakar bullar, kavlar ut mandelmassa och diverse annat.

Avantiskålarna använder jag dagligen!!

Knivarna är toppen!

Däremot använder jag typ aldrig kylskåpsserien med räfflad botten, för omständigt.

En annan sak som är lite underhållande är ju att måtten på cirklarna på degunderlaget inte stämmer alls. Suck....

Men jag använder mina tupperwareprodukter massor varje dag och de är absolut toppen!

• amg

Hej!
    En till som har fått upp ögonen för Tupperware.
    Microplus kanan är ju underbara och nu ska jag ut i köket o
    testa min mini quick chef

♥ Alva min Alva ♥
  • Littorina

Här är en till som älskar MicroPlus-kannan! Använder den varje dag för att koka potatis och grönsaker i till Grabben.

Mini Quick är oxå en favorit! Inga mer tårar vid lökhackning. Och bra till att hacka persilja med oxå. Eller till att hacka havregrynen med så gröten till Grabben inte blir så "bitig" (fast han gillar den inte ändå).

Jag hann bara kolla snabbt i den amerikanska katalogen men det fanns ju mycket mer i den!!

• Littorina

Äsch minnet är kort...

Jag har gjort sockerkaka i MicroPlus-kannan! Den blir faktiskt bra och fort går det!!

Och ostkupan med kondensgrejjset är ju oxå superbra!

Svar på tråden Tupperware