• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Heobaldia

HAHAHAHAHAHAHAHA

tack för en underbar tråd!!!!!

Jag håller med, vaginalt är för fegisar!
    För jag låg 30h med värkar like hell, ungarna i magen låg promt kvar och vägrade komma ut.
    Så det blev tillslut katastrofsnitt!
    Det vill jag kalla modigt för både jag och mina tvillingtjejer höll på att stryka med!

(iof fick vi brickan, fast typ 36h senare eller så)

• siamusen
    Heobaldia skrev 2007-09-26 23:24:10 följande:
    HAHAHAHAHAHAHAHAtack för en underbar tråd!!!!!Jag håller med, vaginalt är för fegisar!För jag låg 30h med värkar like hell, ungarna i magen låg promt kvar och vägrade komma ut.Så det blev tillslut katastrofsnitt!Det vill jag kalla modigt för både jag och mina tvillingtjejer höll på att stryka med!(iof fick vi brickan, fast typ 36h senare eller så)
    Bravo!! Och välkommen till oss
  • Thösen

Men hallå! Ni ska väl inte tycka den tråden är bra. Det står ju klart och tydligt att man får mindre komplikationer vid snitt än vid vaginal förlossning. Då är man ju kalrt modigare som vågar genomgå en vaginal förlossning med alla komplikationer som uppstår då, än om mn genomgår ett KS!?

Nu får ni skärpa er! Fortsätt ihärdigt att tala varmt om KS nu!!!
    Jag håller på att tappa hoppet om att bli modig juh

• Livsglädjen

Min kompis fick en känsla av att hon inte skulle kunna föda vaginalt när hon var gravid med sitt första barn. Hennes mamma är för trång och har fött fyra barn med snitt. Efter mycket envist tjat från hennes sida så röntgades hon och det konstaterades att hon också var för trång!!!
    Triumf, hon får planerat snitt! Sedan tar coolingen och sätter ett barn till till världen ett och ett halvt år senare (med snitt förstås!). Nu på tisdag ska hon snittas för tredje gången, YES, vilken kvinna! (och jag är kompis med henne )

Klart man ska snittas, jag fegade ju lite när läkarna funderade på att snitta mig i vecka 22, men kom ju på bättre tankar i vecka 28 och blev "EN RIKTIG KVINNA" )
    Bricka fick jag inte på det första sjukhuset (där jag snittades och kräktes efter uppvaknandet), men på det andra sjukhuset kom den söta mattanten med blommor (!), flagga, vackra mackor och god dryck cirka 24 timmar efteråt...)

(Vad är det förresten med alla konstiga inläggare som tycker att TS m.fl. är en idiot som skriver som hon gör? Orkar de inte läsa hela trådstartstexten och klarar inte av att läsa under vilken rubrik som tråden ligger? *funderar*)

• siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-09-28 14:12:31 följande:
    Min kompis fick en känsla av att hon inte skulle kunna föda vaginalt när hon var gravid med sitt första barn. Hennes mamma är för trång och har fött fyra barn med snitt. Efter mycket envist tjat från hennes sida så röntgades hon och det konstaterades att hon också var för trång!!!Triumf, hon får planerat snitt! Sedan tar coolingen och sätter ett barn till till världen ett och ett halvt år senare (med snitt förstås!). Nu på tisdag ska hon snittas för tredje gången, YES, vilken kvinna! (och jag är kompis med henne )Klart man ska snittas, jag fegade ju lite när läkarna funderade på att snitta mig i vecka 22, men kom ju på bättre tankar i vecka 28 och blev "EN RIKTIG KVINNA" )Bricka fick jag inte på det första sjukhuset (där jag snittades och kräktes efter uppvaknandet), men på det andra sjukhuset kom den söta mattanten med blommor (!), flagga, vackra mackor och god dryck cirka 24 timmar efteråt...)(Vad är det förresten med alla konstiga inläggare som tycker att TS m.fl. är en idiot som skriver som hon gör? Orkar de inte läsa hela trådstartstexten och klarar inte av att läsa under vilken rubrik som tråden ligger? *funderar*)
    Manga pluspoäng dâr till dig..speciellt att du bytte asikt och blev modigare men även för att du har den goda smaken att umgas med râtt folk!!

Det är ok att kalla mig idiot, skrev ju i TS att det var ok att bli tjurig för att jag har rätt
  • Livsglädjen
    siamusen skrev 2007-09-28 14:14:49 följande:
    Det är ok att kalla mig idiot, skrev ju i TS att det var ok att bli tjurig för att jag har rätt
    Ja, det klart...
    Fast liiite dåliga på att läsa är de iaf
  • siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-09-28 14:29:26 följande:
    Ja, det klart...Fast liiite dåliga på att läsa är de iaf
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!