• Lokatt

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

kollade just i bildtråden.. varför har vissa lindex sån rea?! 39kr! vill oxå!

• Lokatt
    jojoa75 skrev 2007-10-09 22:04:39 följande:
    Irriterar mig på Lindex könsindelning!!! Satt o klickade mig runt på hemsidan nu, o fiiina retro kläder till tjej 86 o upp, men till kille bara "tuffa" tryck.. Men men jag handlar till både sonen o dottern på tjejavdelningen.. Har blivit en del fina saker där nu sen de kom med de här retro plaggen o kopiorna. Kul!
    Jag irriterar mig oxå! Av vi som pratar här inne så låter det som att ca 90% av alla kläderna vi gillar och shoppar kommer från flick, oavsett vilket kön våra barn har. Undrar inte lindex varför flick säljer mer och vissa saker tar slut så snabbt? för så är det väll ändå inte på pojk?

På ganska så länge nu har jag bara gillat tre grejer från pojk. En röd/svart randig med farfarsknäppning. Långärmad monster. och stuprörs jeansen.
  • Lokatt

gillar oxå att syskon matcha, lite grand sådär, inte hel otfitt oftast utan detaljer eller stilmässigt.
    Jag är nog välldigt mycket mer unisex än ni som skrivit närmast ovan iaf. oxå.

Just hemkommen från lindex, blev en äppeltröja och ett par uggletossor till bebis.
    Lite roligt att det trillar in nya ugglegrejer till nyfödd hela tiden. Har snart alla

• Lokatt
    Snorky skrev 2007-10-10 16:00:19 följande:
    jasså du har mer?? ja, för jag har typ bara tjejkläder på min stora kille Lillen har lite blandat eftersom det finns mkt snyggare pojkkläder till bäbbar. Då behöver inte allt vara så superhäftigt o döläskigt. Nä, seriöst, mina grabbar har i princip enbart unisex iaf enligt mig.
    Med att jag tänkte mera unisex än ovan var inte menat till dig, men det förstod du väll?

På bebis är det ju mera unisex på lindex av nån andledning. Dock finns ju uggle kläderna även dom i en variant med rosa och blå. Jag kör på dom bruna. Såå mycket finare. Hittade uggle utomhusmössor idag, de fanns enbart i en "tjejig"rosa och en "killig"blå. *suck*
  • Lokatt

jag gillade inte hundbodyn. iaf. inte den färg som fanns i bildgalleriet nu.

• Lokatt
    jollydolly skrev 2007-10-11 13:32:41 följande:
    Whiiieee har varit och handlat på Lindex... ett lyckorus varje gång. Börjar fundera på om jag kommer hinna navända alla kläder jag har köpt Har hitills bara köpt i 50-62...minst i 50.De hade lite rea som jag fyndade på och så slog jag till och köpte en overall som jag gått och kikat på ett bra tag nu. Den vändbara med ugglor på ena sidan och den andra sidan i brunt lurv... så söt med ugglorna utåt! Blev en strl 50. Ska ha i slutet av jan, visst borde den räcka ett bra tag in på vintern. Här där jag bor slutar den ju relativt tidigt..Ska tillägga att I LOVE ugglor och deras uggle-serie.... har typ allt. Idag blev det även den randiga sovpåsen... så söt. Blev även "dregellapparna" Mer kommer säkerligen att inhandlas
    Jag älskar oxå den nyfödd uggle serien! Har nästan allt från den till kommande bebis! (inte dom blå och rosa, utan bruna/vita)
    När man tror man har allt därifån dyker det upp nått nytt i serien. För någon vecka sedan hjälmmössa och nu senast brun/vita tossor.
    Men jag har inte tänkt på att overallen är vändbar?
  • Lokatt
    LillaÄrtan skrev 2007-10-11 13:36:56 följande:
    Ja i den priskallsen tänkte jag mig. 250-300:- men inte för nån tråkig bummulsfilt kanske..... Nej, den var ju dötrist, vill ha en gosig och mjuk!
    Lindex har ju gosiga ur just uggle serien!
  • Lokatt
    jollydolly skrev 2007-10-11 14:00:54 följande:
    En sak till, det är ju knappar som fungerar på båda sidor... så den är absolut vändbar!
    Ok, då är den ju ännu bättre! tur att du upplyste om det, på "mitt" lindex hade de inte hängt den med båda sidor.

Vilken stl har du köpt uggle grejerna i? Har du bebis eller väntar?
    Jag har köpt i stl. 50 och några i 56.
    såg du att de hade börjat med utomhusmössor med ugglorna på oxå? tyvärr bara i rosa och blå variant. Så vi köpte ingen sån. Vill ha en i brun/vit ju! Vet inte riktigt vad vi ska ha för mössa till overallen.
  • Lokatt
    LillaÄrtan skrev 2007-10-11 14:07:32 följande:
    Men den filten på Lindex finns ju bara i blått eller rosa, så då får det vara.... Fanns en vit också, men den var bara i bomull och det vill jag som sagt inte ha....
    Det är den vita som vi har, den är i mjukare bomull. Men tycker oxå det är synd att den andra bara finns i blå el. rosa.
    Mitt andra tips hade varit me&i men den är oxå bara bomull. Tror de flesta är det faktiskt, men de mjukare har ju lixom två lager som båda är tunnare och på så vis mjukare.
  • Lokatt
    jollydolly skrev 2007-10-11 14:13:36 följande:
    Lokatt: Ja, jag sitter här och myser med den...hur mysig och fin som helst! Skitnöjd är jag verkligen...Väntar bebis, i jan! Har köpt mest 56 och 62 men nu på sista tiden lite mer 50! Nä, vintermössan såg jag inget av, men vill också ha den i brun/vitt.Väntar du också eller??? Hur pass tjock mössa bör man ha?
    Ja, väntar mitt tredje barn i feb. Har köpt i stl 50 för att jag vill att bebisen ska kunna ha dom direkt på bb. Vill ha overallen på när vi åker därifrån.

Angående mössa, det är ju lite svårt att veta, beror ju på hur kallt det är och så. Och så beror det på hur tätt luvan sitter på huvudet. Ofta är ju luvorna luftiga och värmer inte särskilt mycket. Då räcker det inte med bomulls hjälmen eller mössan (har båda ) Utan är det minsta kallt behövs varmare. iaf. den första tiden, då är de ju känsligare.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)