• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Blä vilken trist dag. Vår "date" blev inte av. Jag har varit jättetrött hela dan och A har varit ännu tröttare. Han har låtit som kungen i Robin Hood hela eftermiddagen och vill ingenting. Och jag har varit för trött för att ta tag i saker som vi hade kunnat göra. Vi har inte ens varit utanför dörren, för när han sover så vill jag passa på att sova.

Nu har han precis äntligen somnat igen. Tror jag ska gå och lägga mig jag med, sov under hans förra sovpass också. Kanske hinner vi bli lite piggare innan E kommer hem.

• Frill

Halloj, jag piggnade till framåt fredagskvällen och fick till en riktigt god viltfärssås med äpple och bacon, så det blev en trevlig kväll till sist

Igår promenerade vi, fikade och åt skaldjur och vin med några kompisar och idag vi mest såsat i soffan, förutom en promenad, lyxkorv och babysim på ett soligt östermalm. Är lite bakis får jag erkänna, toleransnivån är låg.

Adam har vaknat och velat äta var tredje timme de två senaste nätterna - en klar försämring. Som om han måste ta igen all amningsvägran på dagarna med att ammas så ofta som möjligt på natten. Nu har han fått välling för första gången också, eftersom min kära make köpte vällingtetror av misstag när han skulle köpa ersättning. Det får blir A:s frukostmat nu.

Swe, lycka till med napp- och sorgfria nätter i fortsättningen.

Bianca och ABC, hoppas ni har kul på discot!

Lillen, låter som kul omväxling Stod du i baren eller?

Hellur, vilken trist envis förkylning.

Emma, vad skönt att veta att det funkar med barnvakt!

• Frill

Så, nu har jag äntligen ställt A i dagiskö.

Pluttmor, otroligt husligt! Jag ger burkar, men nu när han äter lite mer börjar det kännas som det kan vara lönt att göra egen mat igen. Var så trist att fixa och dona för en enda tugga som ändå spottades ut. Du får recensera Mosböckerna sen.

Fler än A som har problemet att lunchtid också är tid att "sköta magen" (som J79 så fint sa ). Han börjar ofta gnälla mitt i maten för att han får ont stackarn, och så måste vi ta blöjbytarpaus och så blir maten kall...

• Frill

Vi träffas också gärna i morgon

Träff Tisdag:
    Hellur
    Sole
    Frill

• Frill

Hejsan och tack så jättemycket för alla grattis! Jag hade en superfödelsedag, A och E kom in och sjöng med frukost på sängen och paket, fick snygga stövlar och presentkort på lyxklippning på Tony & Guy . Sen var vi och lekte på Tekniska museet, och sen hade vi ju barnvakt på kvällen och åt middag på Babs - SUPERGOD lammrulle med krämiga puylinser, rosmarin och blomkålspuré. Mmmm, och vin! Och skumpa och öl! (fast bara ett glas av varje)och jätteskönt att vara vuxna tillsammans. Barnvaktandet hade gått jättebra också. Sjukt att tänka på att det var första gången på ett halvår som jag och E gick utanför dörren tillsammans utan att A var med.

Fast när jag kom hem skulle jag skriva här och råkade läsa hemska tråden Var tvungen att sluta läsa, fick gråta av mig lite och sen försöka förtränga så gott jag kunde. Har läst mer idag och känner precis som ni att jag gärna lyssnar på A:s gnäll.

I tisdags var jag ju också ute och svirade medan E var hemma med A. Drack lite vin med en kompis, först på nån jobbtillställning och sen till tapas på Caliente. Känns som jag börjar se ljuset och slå mig lös lite grann

Idag har jag och en BVC-tjej varit på sångstund i Bleckis. Jättemycket folk, men kul. Fast vi stannade och matade där efteråt, och det var lite väl stojigt. Tror vår vanliga taktik att gå till fik efteråt är bättre.

• Frill

Vivs, vad kul! Jag ska träffa Eva nästa vecka.

Hellur, det var fullt. Vi bara droppade in och satt i baren.

Swe och Plutt, jag har ingen aning om hur jag ska klippa mig. Funderar på att vänta tills E ska vara hemma. Tror inte jag pallar att fixa i ordning nån frisyr på morgnarna nu, och dessutom är det ju roligare att vara fin i håret om träffar lite folk och inte bara går hemma. Jag har aldrig klippt mig på ett dyrställe förut, så det ska bli kul

• Frill

Nu har jag också mosat. Vi hade inga burkar hemma vid lunchdags så jag tog det som ett tecken
    Kokade två potatisar och en morot i bitar och mixade med vitpeppar, persilja och lite flytande margarin (baserat på raps men som jag sen såg var ännu saltare än smör :-S) Sen kokade jag en laxbit i potatisvattnet, mosade och rörde ner den. Jag tyckte det blev jättegott, men Adam hade fått päronmos och lite ersättning medan han väntade och var inte särskilt intresserad tyvärr... Han åt några tuggor. Men det blev tre portioner till frysen och en liten skvätt till kylen som jag ska se om han vill ha när han vaknar efter dagens tredje sovstund. Trött kille idag.

Annars är vårt mission idag att gå på stan och byta storlek på stövlar och lite sånt. Jag har bara inte lyckats få iväg oss än. Slö mamma.

• Frill

Björklöv och Pluttmor, jobbigt med sömnlösa nätter.

Sole, vad mysigt med fjällen. Jag vill också åka bort nånstans. Fast vi ska ju på slottsweekend om 3 v iofs. Det blir ialla fall semester över en natt.

Bianca, bra bokat! Ser gott ut. Ska ni andra ha förrätt och så eller bara varmrätt?

• Frill

Halloj i höstrusket. Vi har grottat in oss i lägenheten och inte gjort ett dyft än så länge. Skönt att såsa i soffan framför förmiddagskomedierna tillsammans utan att ha nån tid att passa. Jag fick sova till halv elva!!!. E tog Adam när han vaknade vid sju. Men jag är nog ovan att sova så mycket, för nu är jag jätteseg.

TH, lycka till med jobbandet! Det kommer att gå jättebra. Och du kan ju räkna med att vattnet inte kommer att gå den här gången i alla fall

• Frill

Sole, vi skrev visst samma sak

Jag är så off att jag inte ens har hört talas om filmen ni pratar om.

Bytte mina födelsedagsstövlar igår från stl 38 till 37. Men nu har jag ångrat mig och ska byta tillbaka. 37 kändes mindre än jag hade tänkt mig. Hoppas det är en ny expedit idag, annars tror hon väl att jag är knäpp.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6