Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

update: Alvin gillade min mat, hurra! Fast han såg ganska skeptisk ut först. Och en del hamnade i haklappen, Men det mesta gick ner! Vad roligt, nu känner jag mig ännu mer inspirerad.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe: man kan använda nästan alla kryddor utom salt. Om man kollar på barnmatsburkarna (som är från 6 mån) så innehåller de alltid kryddor. Örtkryddor, vitpeppar brukar det stå. Felet man ofta gör när man lagar egen barnmat är att man kryddar för lite, så ratar barnet det och vill ha burkmat - som alltså smakar mer. Kydda på! Fasr moroten behöver du nog inte krydda

• Plutten forever

Träff imorgon Tisdag i Skrapan kl 13.00:
    Hellur
    Sole
    Frill
    bianca2
    ABC08
    Ginger
    Lillie74
    Pluttmor (kanske inte hinner till 13 men kommer sen!)

• Plutten forever

swe: å vad jobigt med tvättmaskinen, den kan man ju inte leva utan! Hoppas att det går att laga den då!

vivs:Vad roligt att hon lärt sig så mycket! Men trist med öronontet.

• Plutten forever

Jag tror inte att Alvin gillar skrapan-kaféet. Direkt när vi kom hem blev han glad och nöjd igen... han går omkring i sin gåstol och snackar lite, konstigt! Jag som tyckte att det var mysigt och bra där. Lite stimmigt kanske. jaja...

• Plutten forever
    Aaahhh, jag tror att jag har ichias (eller hur det stavas). Gör så fruktansvärt ont i ena sidan av ryggslutet, kan knappt bära plutten. Det kom nu på eftermiddagen. Alltså, ont i ryggen har jag haft i flera månader, men det här är något annat... Vad gör man åt det? Går till en naprapat eller?

Ginger: FY VAD HEMSKT! Var han inte fastspänd? Usch, usch , usch - jag förstår att du också bröt ihop, det där får ju bara inte hända!

J79: Min rygg avundas dig som har en så lätt dotter! Och Annelie, dig också! Å vad Filippa kändes lätt, hon väger ju nästan ingenting! Har precis kollat Alvins hälsokort, han vägde 6155 när han var ca 1 månad (dvs den 18 april) Oh, sweet times!

Nu ska jag kolla på Idol med en varm vetekudde på ryggen. AJ!
  • Plutten forever

Björklöv! Sånt vill jag inte ens tänka på, det är så hemskt att det finns inga ord. Jag blev alldeles kallsvettig jag med när jag läste det där och gick och tittade till A som sover. Fruktansvärt!

• Plutten forever

Sole: Jag kommer nog hålla mig hemma större delen av dagen och försöka vila min rygg så gott det går... Om du vill får du gärna komma hit och måla Vikors avtryck! Och Ginger får förstås också det(swe målade igår före fikat). Vi kan ju dricka kaffe också förstås!

Ryggen är liite bättte än igår kväll, men usch, det är verkligen nåogt i kläm! Svårt att vrida mig åt ena hållet, det känns som det liksom tar stopp.

• Plutten forever

Sole: ja, du kan komma när du vill! Vi är vakna och så. A ska strax äta lunch (har samma "problem" som du, att A är redo för lunch väldigt tidigt...)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6