Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

swe- vad jobbigt! Vad tror du om att introducera välling som sista kvällsmål? (men fortfarande amma lika mkt som tidigare på dagen).  Det är ju väldigt mkt mer mättande än bröstmjölk.

Hellur- ja, jag måste också passa A hela tiden så att han inte drar ner allt i bokhyllorna! Varför satte vi dem så lågt? Dumt!

Det hade varit trevlgt med rum för barn, men jag ska till bvc (mammagrupp) och sen äta lunch med mammagruppen. synd, hoppas det blir fler gånger!

Å, jag hade en så vemodig upplevelse igår. Jag hade inte ammat på tre dagar (pga av att A inte velat, jag har försökt! Han vill nästan aldrig numera), men så ammade jag en lång stund innan förmiddagsluren. Så slog det mig plötsligt att det här kanske är den allra sista gången jag ammar honom. Och det kändes vemodigt på något sätt.
    Men sedan avslutade han måltiden med att bita mig hårt. Då kändes det nte så vemodigt längre.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

lillen: Vi började med välling (sempers milda havrevälling) för två veckor sen och körde då half-and-half (dvs ersättning+välling), A gillade det direkt och nu ger vi 100% välling. Ikväll drog han i sig 220 ml kl 19 och somnade bums.
    Har du provat med olika sorters välling då? Det finns ju både risvälling och majsvälling tex. Kanske om du blandar i lite bröstmjölk också? Det är ju supersött.

• Plutten forever

förresten vad är det för majskrokar alla snackar om? Kan de äta sånt redan? Dvs icke-puré?

• Plutten forever

Lillen: å stackars lilla Inez! Men jag tycker du ska prova de andra 2 sorterna. Alla kan ju inte gilla samma saker Hoppas det funkar!

• Plutten forever

zul: ja, stackars lilla Agnes! Hoppas hon kryar på sig snart! Tur att hon har en (nästan-)läkare som mamma

Förresten, om någon vill ha denna hylla GRATIS så blir jag glad. Annars slänger jag den. Vi köpte den för flera år sedan och har aldrig satt upp den. Satte in en annons men som jag trodde har ingen hört av sig...Men OBS: Om man vill ha den får man komma hit och hämta den Här är en bild:

www.blocket.se/vi/13439722.htm

• Plutten forever

lillen och TH: Okej, då ska jag prova ifall A gillar dem då

• Plutten forever

Någon annan än Alvin som vaknar grymt tidigt nuförtiden? Idag ville han upp kl 5.15... Nu går han omkring här i gåstolen och krockar in i diverse saker och pratar lite. sött

Förresten, ni som har egna rum till era barn, hur har ni inrett dem? Har ni bilder? Vi ska fixa Alvins rum nu. Har röjt ut allt och nu ska det målas, sättas upp gardiner etc. Vore kul att få lite inspiration...

• Plutten forever

swe: hehe, Alvin äter BÅDE en stor portion gröt OCH välling med någon timmes mellanrum... Men så är han ju en megabebis också. (fast det är ju Inez också)

Åååå, idag är det meningen att jag ska knata Årstaviken runt med två tjejer ur min mammagrupp. Orkar jag? Jag måste faktiskt ta och skärpa till mig lite. Det enda jag gör är ju att fika och "promenera" fram och tillbaka på götgatan...

• Plutten forever

Hellur- jag fyller alltid på med ersättning om jag tror att han orkar det (dvs, det beror på hur mycket mat han ätit) hmmm har inga tips direkt, kanske ge mer mat?

swe- vad skönt!! Jag håller tummarna för att det går jättebra i natt!

Jag är ensam hemma tills imorgon kl två, saknar Dan jättemycket! fast det är rätt skönt att vara ensam ibland. Alvin var dödstrött och kunde inte hålla ögonen öppna längre än till kl 18.30 idag... Nu sitter jag och kollar Idol (med datorn i knät så klart)

Förresten så gick jag hela årstaviken runt idag, var HELT SLUT efteråt... Sen träffade jag en liten tvåveckorsbebis, Alvin såg helt groteskt stor ut i jämförelse ska lägga in en bild så får ni se. Det är svårt att fatta att man haft en sån liten bebis! (men det har jag iofs inte, hon väger 1 kilo mindre än A gjorde vid födseln)

• Plutten forever

hellur- ja, kolla i mitt galleri (standardmappen) så får du se vad liten hon är! 3 kilo liten.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6